Mirakel nr 2 ønskes - Med IVF hjelp<3

CD 9

Lite som skjer akkurat nå. Er ikke de mest spennende dagene dette. TR dro for noen dager siden og jeg forventer EL om ca 4-5 dager om kroppen er tilbake I normal modus igjen :)
UL kontroll mandag formiddag I Porsgrunn og håper vi kan få noen svar på hva som skjer videre da og når vi eventuelt er rugere igjen :)

Mannen og jeg har snakket litt og vi har bestemt at om dette ruge forsøket blir mislykket skal jeg prøve å ta av 10 kg før vi prøver igjen.

Jeg har slitt med å holde kg nede det siste året og drt kan gi en kropp I ubalanse om vekten går opp og ned. Og det igjen kan få negative utfall for baby forsøkene våre.

Så derfor er jeg allerede igang med kosthold og trening og kommer til å fortsette med det til jeg er enten 10 kg lettere eller 8 uker gravid.

Ja jeg kommer til å fortsette med kostholdsprogrammet selv om jeg blir gravid fordi det gjør ikke kroppen og babyen I magen annet enn godt. Jeg får I meg alle næringsstoffene jeg trenger fra ren mat og kan heller tilpasse treningen :)

Så nå blir det både slanke og prøve dagbok dette her :D

CD 11

UL I dag var jo bare grå... :( ikke tegn til EL med det første så blir ny kontroll på mandag og oppstart av EL tester til fredag.

Æsj dette blir vel da kanskje enda en lang syklus :( Dumme kroppen....

uff, snuppa mi:( Dumme kroppen som ikke vil høre på deg:( Sender deg en stor klem og håper EL kommer snart<3

CD 15 og Uforklarlige blødninger

I forhold til EL skjer det ikke mye enda. Og kroppen er enda mer ute å kjøre for I de siste 48 timene har jeg hatt kraftige blødninger som kommer og går. Heldigvis er jeg helt smerte fri da.

Men blødningene er kraftige og ved en anledning veldig slimete. El testene viser nada og jeg kjenner virkelig det sliter I hodet når kroppen ikke spiller på lag med meg :( er ikke vant til dette jeg. Har alltids kunne stille klokka et syklusen men ikke nå og det føles veldig rart.

Det er jo ny UL igjen mandag formiddag så vi får se hva legen har for noe mer å si da.

Forløpig er bare beskjeden at drt kan være slikt fra tid til annen I en slik prosess så jeg får bare stole på det inntil videre.

Jeg har trent godt hele uke og når jeg er kraftig støl hender det vekta heller går litt opp eller står stille fremfor ned.

Fett % skal jeg måle annenhver uke så det skjer ikke før neste fredag igjen :)

Last edited:
Her er fremgangen min med vekt så langt da :) Jeg samler at i et innlegg på første side i dagboka for å ha litt lettere kontroll :)

12.02.2016

Vekt = 76,3 kg
Fett % = 29,1 %

Midje = 85 cm
Mage = 99,6 cm
Hofte = 97 cm
Rompe = 102 cm
Øvre lår = 62 cm

19.02.2016
Har tatt med nye mål denne uka som jeg følger videre..

Vekt = 75,4 kg

Armer = 32,5 cm (ny)
Bryst = 96 cm (ny)
Midje = 82,5 cm
Mage = 93,5 cm
Hofte = 96 cm
Rompe = 101 cm
Øvre lår = 63,5 cm støl, nytt kontroll mål søndag!
Nedre lår = 53,5 cm (ny)
Legg = 39 cm (ny)

Så utrolig flink du er! :D Stå på, dette klarer du uten problem!!

Så drit å høre om den håpløse syklusen. Det er jo så typisk at det skjer nå som det gjelder :( Håper inderlig at det ikke tar altfor lang tid!

Hvordan fungerer egentlig fryseforsøk? Setter de inn etter at man har hatt EL eller hva? Slo meg plutselig at jeg egentlig ikke kan dette :P

Så flink og strukturert du er med trening:). Utrolig slitsomt at kroppen ikke jobber med deg, men dere er jo i systemet og får hjelp:). Håper du snart er klar for fryseforsøk og pos test om ikke så lenge❤️. Stor klem til deg❤️

Så drit å høre om den håpløse syklusen. Det er jo så typisk at det skjer nå som det gjelder :( Håper inderlig at det ikke tar altfor lang tid!

Hvordan fungerer egentlig fryseforsøk? Setter de inn etter at man har hatt EL eller hva? Slo meg plutselig at jeg egentlig ikke kan dette :P
Ja der er skikkelig møkk og utrolig typisk :(

Jeg er ikke 100% sikker men siden de er så opptatt av el regner jeg med at det er tilbakesetting etter EL :)

Så flink og strukturert du er med trening:). Utrolig slitsomt at kroppen ikke jobber med deg, men dere er jo i systemet og får hjelp:). Håper du snart er klar for fryseforsøk og pos test om ikke så lenge❤️. Stor klem til deg❤️
Tusen takk kjære deg ❤ ❤ Ja vi er I systemet heldigvis.

Tenker på deg og er innom. Så utrolig frustrerende det må være at kroppen plutselig begynner å tulle igjen oppi alt dette.

Ser på kroppsmålene dine. Er jo ikke akkurat noen dundre du da, kan det virkelig ha så mye å si? Og er du helt trygg på at denne plutselige aktiviteten ikke setter kroppen din i sjokk? Håper dere har snakket litt med legene om dette her, hvis det er de som har anbefalt deg å gå ned i vekt så burde de kunne rådgi litt ifht intensitet

Når DET er sagt så kjenner jeg godt til følelsen av og ha litt for mye og jeg savner slik kroppen min var før jeg ble gravid med nr 1. Å få vekk noen kg hjelper så utrolig mye på humør og måten man ser på seg selv.

Tenker på deg og er innom. Så utrolig frustrerende det må være at kroppen plutselig begynner å tulle igjen oppi alt dette.

Ser på kroppsmålene dine. Er jo ikke akkurat noen dundre du da, kan det virkelig ha så mye å si? Og er du helt trygg på at denne plutselige aktiviteten ikke setter kroppen din i sjokk? Håper dere har snakket litt med legene om dette her, hvis det er de som har anbefalt deg å gå ned i vekt så burde de kunne rådgi litt ifht intensitet

Når DET er sagt så kjenner jeg godt til følelsen av og ha litt for mye og jeg savner slik kroppen min var før jeg ble gravid med nr 1. Å få vekk noen kg hjelper så utrolig mye på humør og måten man ser på seg selv.
Så koselig å høre :) Ja det er noe skikkelig herk men også typisk når man først skal igang med dette.

For noen så har det nok ikke mye å si men jeg har alltid vært aktiv og I relativt god form hele livet og etter jentungen kom har jeg slitt med å gå ned den vekten igjen. Og jeg har trengt aktivt og spist mot måla mine siden jula 2013 med noen opphold innimellom pga graviditeter osv.

Har snakket med legene I Porsgrunn om dette og jeg kunne fint fortsette som jeg har gjort fordi det er hva kroppen min er vant til. Treningen og maten forhindrer migrene anfall og den ekstreme støvallergien min såpass redusert at jeg slipper medisinene :)
Nei legene I Porsgrunn har ikke anbefalt noe vekt tap men de var helt for at det ikke gjorde noe å forsette den livsstilen jeg har for å nå mine Vekt mål da der styrker den generelle helsen og livsgleden på andre måter :) og jeg har mannen min som er ekstremt god på alt dette og da er jeg I trygge hender :D

CD 24, Utsettelse

Pga mye kaos og sykdom hos lille mor I begynnelsen av denne uka var det ingen muligheter for UL og derfor har innsett blitt utsatt og det helt til slutten av april, begynnelsen av mai alt etter når EL bestemmer seg for å dukke opp..

Så her blir det enda mer venting, men tiden skal brukes til å prøve en runde med pergo og fokusere på å miste litt mer vekt :)

Ånei, så utrolig kjipt :( Får håpe EL ikke drøyer altfor lenge da! ❤

CD 28, dpo land?

Det har dukket opp enkelte symptomer som kan tyde på at jeg er I dpo land og at EL har klart å snike seg ubemerket forbi. Kanskje 9 dpo et sted om jeg skal følge kroppens egne signaler.

I går kom resept på Letrozol som jeg skal få prøve neste syklus og neste. Artig å prøve noe nytt:)

Det tok noen dager før det sank inn at IVF hadde blitt utsatt med 8 uker og det smalt på søndag da vi var ute på familie tur og det var gravide, barnevogner og helt ferske bebbiser over alt. Kjente virkelig på sorgen av over 4 år som prøver uten ønsket resultat :( Ja jeg begynner virkelig å bli sliten nå.. :(

CD 28, dpo land?

Det har dukket opp enkelte symptomer som kan tyde på at jeg er I dpo land og at EL har klart å snike seg ubemerket forbi. Kanskje 9 dpo et sted om jeg skal følge kroppens egne signaler.

I går kom resept på Letrozol som jeg skal få prøve neste syklus og neste. Artig å prøve noe nytt:)

Det tok noen dager før det sank inn at IVF hadde blitt utsatt med 8 uker og det smalt på søndag da vi var ute på familie tur og det var gravide, barnevogner og helt ferske bebbiser over alt. Kjente virkelig på sorgen av over 4 år som prøver uten ønsket resultat :( Ja jeg begynner virkelig å bli sliten nå.. :(
Følger med deg <3 Kjenner meg litt igjen med det å gå og se så mange gravide og barnevogner rundt seg, det er ikke noe godt når man selv prøver og lengter. <3 Men neste gang er det deres tur! ! Tenker på deg og sender en klem.

Back
Topp