Mirakel nr 2 ønskes - Med IVF hjelp<3

Spraydag 10

Gidder ikke telle dpo dager lenger nå.. tr er fortsatt noshow og det er nok pga sprayen :P om bare en uke er det sprøyte start og jeg gleder meg til å starte neste steg :D
 
Spraydag 11

Tiden på spray så langt har gått fort :) og deilig er det å kikket på dream days appen og se at tiden går nedover! :D

Kommer bare nærmere og nærmere den store test dagen nå.

Hvor morro hadde det ikke vært å kunne avsløre en stor nyhet for mannen når kl slår 0000 nyttårsaften I år :D
 

Vedlegg

  • 1448524310065.jpg
    1448524310065.jpg
    43,9 KB · Visninger: 68
Spraydag 13

Onsdag og spøryte start nærmer seg med storm skritt :D disse 13 første dagene på spray har gått fryktelig fort :D

Vi har brukt ettermiddagen på å pynte til jul her hjemme og så tidlig har vi aldri pynta til jul før :P men litt koselig for å lille mor å ha noe å finne på :D jula er mer spennende I år enn hva den var I fjor :)

Jeg har ikke vært så fryktelig plaget av bivirkninger på synarela, men de siste dagene har jeg lagt merke til at jeg er fryktelig svimmel til tider, ekstremt trøtt, noe hormonell også er jeg så ufattelig suste at jeg burde egentlig vært låst inn :o

Men det er jo så verdt det :D
 
Spraydag 13

Onsdag og spøryte start nærmer seg med storm skritt :D disse 13 første dagene på spray har gått fryktelig fort :D

Vi har brukt ettermiddagen på å pynte til jul her hjemme og så tidlig har vi aldri pynta til jul før :P men litt koselig for å lille mor å ha noe å finne på :D jula er mer spennende I år enn hva den var I fjor :)

Jeg har ikke vært så fryktelig plaget av bivirkninger på synarela, men de siste dagene har jeg lagt merke til at jeg er fryktelig svimmel til tider, ekstremt trøtt, noe hormonell også er jeg så ufattelig suste at jeg burde egentlig vært låst inn :o

Men det er jo så verdt det :D

Veldig moro å følge deg her inne. Har du lyst å gi en rask oppdatering på hva som skal skje fremover, fra onsdag mener jeg? Hvordan fungerer en IVF prosess? :) Utrolig glad for at dere får hjelp, nå er jeg sikker på at det blir baby <3
 
Spraydag 13

Onsdag og spøryte start nærmer seg med storm skritt :D disse 13 første dagene på spray har gått fryktelig fort :D

Vi har brukt ettermiddagen på å pynte til jul her hjemme og så tidlig har vi aldri pynta til jul før :p men litt koselig for å lille mor å ha noe å finne på :D jula er mer spennende I år enn hva den var I fjor :)

Jeg har ikke vært så fryktelig plaget av bivirkninger på synarela, men de siste dagene har jeg lagt merke til at jeg er fryktelig svimmel til tider, ekstremt trøtt, noe hormonell også er jeg så ufattelig suste at jeg burde egentlig vært låst inn :eek:

Men det er jo så verdt det :D

Så synarela har samme bivirkninger som et svangerskap ;) artig

Du, hvis du klarer å holde IVF klaff hemmelig helt til nyttårsaften blir jeg mektig imponert! Vil tro han sitter på badet med deg mens du testet!
 
Veldig moro å følge deg her inne. Har du lyst å gi en rask oppdatering på hva som skal skje fremover, fra onsdag mener jeg? Hvordan fungerer en IVF prosess? :) Utrolig glad for at dere får hjelp, nå er jeg sikker på at det blir baby <3
Så hyggelig å høre :)
Det kan jeg så absolutt.
Nå har jeg gått på Synarela Nesespray siden den 16 november. Det skal sette kroppen I en falsk overgangsalder slik at ikke kroopem begynner å fremkalle nye eggposer selv. Har hatt et spray pr nesebor morgen og kveld. Fra onsdag skal jeg trappe ned med kun et spray morgen og kveld fordi da begynner jeg på sprøytene Menopur som skal gjøre at kroppen begynner å stimulerer flere egg til uttak I uke 51 :D enten den 14 eller 15 desember :) men før det skal jeg på en kontroll den 11 desember og se hvor mange modne follikkeler som er på plass :)

Ja vi er kjempe glad for hjelp og er veldig positive til at det nå endelig blir baby :D
 
Så synarela har samme bivirkninger som et svangerskap ;) artig

Du, hvis du klarer å holde IVF klaff hemmelig helt til nyttårsaften blir jeg mektig imponert! Vil tro han sitter på badet med deg mens du testet!
Ja og overgangs alder :P haha

Forhåpentligvis blir det ikke noe problem. For jeg har tatt en hvit liten løgn og sagt til mannen at man kan ikke stole på testen før tidligst 2 januar haha :D:P "jaja best å vente til et svar er 100% sikkert" svarte han da :P så nå håper jeg ikke de på sykehuset gir meg noen spesifikk dato for å test :P for da må jeg finne på noe annet lurt å si :P
 
Ja og overgangs alder :p haha

Forhåpentligvis blir det ikke noe problem. For jeg har tatt en hvit liten løgn og sagt til mannen at man kan ikke stole på testen før tidligst 2 januar haha :D:p "jaja best å vente til et svar er 100% sikkert" svarte han da :p så nå håper jeg ikke de på sykehuset gir meg noen spesifikk dato for å test :p for da må jeg finne på noe annet lurt å si :p
Åh disse mennene våre er så deilige å lure litt!!
 
Spraydag 14
I over I morgen er det på tide og bytte inn I en ny sprayflaske. Herregud så fort dagene har gått :O desember kommer bare til å suse av sted med adventstid, spray, sprøyter, juleforberedelser, studier, jobb, Porsgrunns besøk og bursdag! Desember kommer til å bli en så absolutt spennende mnd på mange måter :D

Sånn som jeg håper på å kunne få avslutte det hele med et smell!! *BOM* Baby :D

Og tenk I morgen er det også bare 14 dager/ 2 uker til dagen for et mulig uttak :D


1162992995bb7bb3f6f2816b2dcaec72
 
Spraydag 15

Fuuuuuøk jeg har ødelagt ryggen min :( aner ikke hvordan..??? Har hatt små plager I ryggen siste uka, men trudde først det var pga mye sitte stilling som følge av studier blandet med litt feil løfte teknikk på jobb. Som regel har alltid en real rygg økt fikset problemet kjapt, men denne gangen gikk det totalt motsatt vei:o fikk ikke gjort meg ferdig med første øvelse engang før jeg bare måtte snu og dra hjem. Møkk!!

Håper det gir seg snart.

I dag er det siste dag på sprayflaske nr 1 og I morgen skal den byttes I en ny :) tiden flyr avsted og vi skal allerede på kontroll fredag neste uke :D .
 
Sprøytedag 1, Spraydag 17

Dette har vært noen tøffe dager for min del og nå må jeg bare tømme meg litt.

Endelig er vi igang med sprøytene og drn første gikk drt kjempe fint å sette :) Og om bare en drøy uke skal vi endelig på kontroll❤

Jeg er inne I sånn tid hvor jeg håper mer enn noensinne at jeg blir gravid. Jeg kjenner meg så utrolig klar for en et år vekk fra alt som heter jobb hvor jeg kan fokusere 100% på familie og litt utdanning (lille nerd).

Jeg har jobbet rompa av meg på min nåværende arbeidsplass I flere år. Hver bidige måned har vært en eneste kamp om vakter for at det skal komme en tilfredstillende lønn inn på konto. Jeg har aldri sagt nei til en eneste vakt og reist på jobb uannsett hva som skulle være. Har veldig sjeldent vært borte pga egen sykdom, Men I høst har det desverre hendt at jeg har måttet ta noen dager egen melding på barnssykdom pga vannkopper.

Hele tiden har jeg igrunn tenkt at jeg burde finne noe annet å gjøre. En slags 8 til 16 jobb med fri i helgene. Men jeg har ikke hatt hell med å lande en sånn jobb når jeg ikke har noen reell utdanning innen arbeidsplasser som har den type arbeidstid. Vaktene har holdt akkurat og jeg var veldig fornøyd med arbeidsplassen min så langt. Alltid gleda meg til å komme på jobb og aldri hatt noe problemer med noen. Men nå har det verdt to anledninger der noen syns det har vært greit å gå å påstå at jeg har "skulket" jobben min :( hvem det er vet jeg ikke, men at noen tydeligvis har noe imot meg er jo klart.

Datteren min hadde vannkopper for noen uker siden og det førte jo så klart til at jeg ikke hadde anledning til å dra på jobb. Første gang I år jeg har måttet være vekk fra jobb I 4 dager sammenhengende. Men det er selvfølgelig noen som har funnet det for godt å si at jeg skulket disse dagene fra jobb og at datteren min ikke hadde hatt vannkopper I det hele tatt og at hun hadde vært I bhg disse dagene mens jeg hadde flydd rundt med mitt :o jeg fikk helt sjokk!! Dette har vært et utrolig vanskelig år på så mange måter og jobben har vært det ene stedet hvor jeg har fått litt avstand fra alt annet. Slitsomt til tider, men så godt likevel fordi lønna får ting til å gå rundt.

Jeg har mistet 3 nære familie medlemmer og ei vennine de siste to årene, broren min har prøvd å ta livet sitt I våres, og andre forhold som ikke jeg vil nevne I fare for å bli gjenkjent, så er det selvfølgelig denne påkjenningen med egen kropp som ikke vil verken blir gravid lenger plutselig eller holde på en spire.

Nå har det rett å slett blitt for mye, jeg har prøvd å klistre meg til en jobb og et yrke fordi jeg var så fornøyd med menneskene jeg jobbet med. Men nå er det blitt veldig slik at jeg ikke lenger føler jeg kan stole på egne kollegaer og det virker jo litt som at noen har ett eller annet I mot meg.

Jeg er av de som tar jobben min svært seriøst og som aldri I livet ville gjort noe for å sette den I fare. Det er jo livnæringa mi. Jeg drar på jobb selv med influensa, feber og gud vet ikke hva!

Jeg har kun en liten fast stilling og er fullstendig avhengig av ekstra vakter for å få ting til å gå rundt uten at mannen skal måtte føle at han må jobbe døgnet rundt for å kompensere for den inntekten jeg da går glipp av. Og til tross for at jeg kunne bevise meg bilder som har påstemplet dato på telefon av jentungen som er dekket med vannkopper så må jeg nå likevel bevise at jeg kan møte på jobb. Og får derfor ikke mer ekstra vakter fremover på en liten stund som vil si at jeg kun får jobbe de få dagene jeg hsr fast.

Jeg gikk rett I bakken og sjefen nektet å gi seg selv om jeg kan bevise svart på hvitt med bilder, legetimer og en boks med resept belagt medisin datert til datteren min, så var ikke det godt nok :'(

Jeg kom hjem til mannen og var helt utafor. Han har sagt hele tiden at det er ikke nødvendig å jobbe rævva av seg for den arbeidsplassen for man får aldri noe igjen for det. Og jaggu har han rett. Sjokkert men likevel ikke overrasket for ryktene har jo gått, men så lenge jeg ikke så noe til det direkte tenke jeg jo mer at dette kanskje er sånn typiske ting som kan bli sagt om en sjef om man ikke alltid får viljen sin. Men nå ser jeg jo at noen ganger stemmer faktisk rykter også.

Ryggen min har plaget meg noe jævlig siden mandag og jeg har nesten ikke sovet eller fått I meg særlig mat pga smertene og legen er det helt umulig å få tak i. I går var telefon nettet nede så da fikk jeg ikke ringt inne for en haste time. Og I dag har jeg bare vært i en slags uvirkelig boble etter samtalen med sjefen her tidligere. Så nå må jeg bare få ringt inn I morgen og få en time og sykemelde meg. Kjenner det er på tide og ta opp alt med legen nå I tilegg til å få gjort noe med denne ryggen min.

Jeg er så sliten av alt det vonde som har vært, men jeg har prøvd å stå på så godt jeg kan, men jeg kjenner at jeg klarer ikke sjonglere alt lenger og jeg trenger å få hentet meg inn litt. Jeg vil så gjerne at dette forsøket skal gå bra, men det gjør jo ikke det hvis jeg møter veggen :(

Føler det blir jævlig idiotisk å bli sykemeldt nå. Men likevel.. Dette fikk kroppen min til å synke fullstendig sammen. Man kan bevise for fravær med lege meldinger, resepter, daterte papirer og bilder og enda er det ikke bra nok
:(

Totalt 7 dagers fravær I løpet av dette året. Det er visst alt for mye ??? Nå er jeg sliten!

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg måtte få tømt meg. Og her inne er et sted man alltid møter medmenneskelighet og gode ord. Det hjelper å få tømt seg selv om det blir rotete. Skal sette med ned å fordype meg I skole arbeidet. Jeg skal utdanne meg videre. Det er sikkert!! og jeg må gå litt I tenke boksen nå og faktisk vurdere om dette yrke jeg er på vei inn er egentlig det jeg ønsker eller om jeg skal gå en helt annen vei. En vei jeg vet har de muligheten for fremtiden som jeg ønsker meg. Et sted man ikke jobber seg syk!

Et sted der prestasjonene dine teller og hvor muligheten for å bli selvstendig næringsdrivende en dag I fremtiden er en mulighet.
 
Huff så utrolig urettferdig!!! Er det mulig?! Jobber du i restaurant/utelivsbransjen eller? Eneste plassen jeg har hørt om slik før

Det er jo veldig graverende å beskylde en ansatt for å være hjemme fra arbeid på falskt grunnlag. Har du en fagforening du kan spørre om hjelp?

Hva med en legeerklæring på at ungen var syk? Ville det hjelpt?


Ærlig talt så syns jeg det høres ut som noen vil bli kvitt deg. Kanskje paranoid, men 7 sykefraværsdager i løpet av 12 mnd er ingenting.
 
Huff så utrolig urettferdig!!! Er det mulig?! Jobber du i restaurant/utelivsbransjen eller? Eneste plassen jeg har hørt om slik før

Det er jo veldig graverende å beskylde en ansatt for å være hjemme fra arbeid på falskt grunnlag. Har du en fagforening du kan spørre om hjelp?

Hva med en legeerklæring på at ungen var syk? Ville det hjelpt?


Ærlig talt så syns jeg det høres ut som noen vil bli kvitt deg. Kanskje paranoid, men 7 sykefraværsdager i løpet av 12 mnd er ingenting.
Nei jobber I helsesektoren og jobben har trolig gått utover ryggen min.. jeg har fagforening men de er ikke veldig gode her vi bor. Man blir bare plassert et annet sted på det beste :/ jeg prøvde å få legeerklæring fra legen jeg var hos meg jentungen men da fikk jeg bare en krass beskjed fra legen jeg var hos at det var det egenmelding var til for :o og jeg sa liksom til legen at det er fint å kunne bevise fraværet om det skulle bli behov for det.

Var ikke min fastlege (vår) jeg var hos da men en annen som tilhører det samme legekontoret. Skal prøve å få det til med legen når jeg skal dit pga ryggen. Det står jo I journalen til jentungen, men man skulle tro at legetimen man får bekreftelse på pr sms burde holde der det står hennes navn og dato for timen med klokkeslett burde holde. Jeg ga sjefen nr til bhg og sa hu bare kunne ringe og spørre om det var register oppmøte de dagene jeg var borte. Men det ville hun ikke gjøre. Så jeg kan egentlig ikke forstå den "trusselen" son kom med at man hsr måter å finne ut av slikt på om hun var motvillig til å ringe bhg og lege for bekreftelse ??? Kjente jeg mistet all respekt for arbeidsplassen. Forstår at sjefen må gå etter slike påstander osv men at jeg som har alt på mitt tørre skal få konsekvensene kjenner jeg gikk inn på meg :(
 
Back
Topp