Min Wegovy reise

Ikke gått ned så veldig mye denne uken. -300gr. Fornøyd med det egentlig. Ikke vært særlig flink til å bruke walkingpad’den den siste tiden, da vi fortsatt har sykdom i hus :dead: I morgen får jeg mest sannsynligvis mensen, og har derfor følt meg oppblåst og umettelig siden i går :hilarious:

SV: 99,7 kg
NV: 88,2 kg
MV: 65 kg
Det er flott du fortsetter å gå ned, samlet har du gått ned mye :gen014
 
Tar ut 1,7 mg nå til helgen. Har jobbe helg og venter til mandag morgen med å ta første dose med 1,7 mg, da jeg er redd jeg blir dårlig.
Bra! Heier på deg :smiley-bounce016 Gleder meg til å høre hvordan det går :Heartred


Selv har jeg mensen og har gått opp 2,1 kg… :wtf Syns det er ganske drøyt. Tørr nesten ikke veie meg denne fredagen :bag:
 
Last edited:
Litt som forventet egentlig... 88,4 i dag :grumpy: Gått opp 200gr siden søndag. MEN, jeg har ikke vært på do i dag.. og jeg spiste middag veldig sent i går. Fullt mulig jeg hadde veid 88,1 etter dobesøk :hilarious: Stusser litt på om jeg skal øke dosen min eller ikke.. :confused004 Kanskje 4 uker til på 1mg? Kanskje øke til 1,7 og bli på den i 16 uker slik jeg har gjort med 1mg..? Jeg må jo innrømme at jeg fortsatt har litt effekt av 1mg. Kanskje ikke like mye som i begynnelsen, men jeg har effekt. Veeeeeeeldig fristet til å øke assa :shy:

SV: 99,7 kg
NV: 88,4 kg
MV: 65 kg
 
Når må du ta ut ny penn? Når der ikke er vektnedgang over noen uker, tenker jeg det er rett tid til økning. Jeg selv begynte å miste motivasjonen uten vektnedgang, men gruer meg nå veldig til ev bivirkninger. Forstoppelse er en av mine bivirkninger, og tror det har en del å si for vekten. Er jo ikke ofte man går på do. Så du hadde nok gått ned etter det.
 
Når må du ta ut ny penn? Når der ikke er vektnedgang over noen uker, tenker jeg det er rett tid til økning. Jeg selv begynte å miste motivasjonen uten vektnedgang, men gruer meg nå veldig til ev bivirkninger. Forstoppelse er en av mine bivirkninger, og tror det har en del å si for vekten. Er jo ikke ofte man går på do. Så du hadde nok gått ned etter det.
Skal ta ny penn på fredag, er derfor veldig fristet til å ta ut 1,7 penn. Veide foresten 88.1 på lørdag, som forventet. Så jeg gikk ned 100gr siden forrige uke :p Vekten har jo stoppet opp en uke eller to før, så fortsetter den å gå ned. Hva foreslår du? Øke eller ikke? :confused013
 
Ja nå fikk jeg jo årets verste nyhet fra fastlegen min. Hun hadde ringt sykehuset jeg var innlagt på for å diskutere blodprøvene mine, da alle verdiene hadde vært ganske høye. Lever, galle og bukspyttkjertel verdier. Kan være vanlig ved gallestein, men siden det var oppdaget to små flekker på leveren min også, skal jeg inn til MR i oktober, og derfor satt på pause fra wegovy til resultatene av MR er inne. Typ 4-5 uker totalt vil jeg tro. I’m panicking! :scared007

Wegovy er jo det eneste som faktisk har hjulpet meg. Og jeg merker jo at hungeren er tilbake. Jeg småspiste litt i hele dag i dag :sorry: Jeg VIL ikke av wegovy. Skjønner jo selvfølgelig at helsa kommer først. Og er jeg heldig kan jeg sikkert starte igjen. Men er jeg uheldig.. må jeg av medisinen :oops:

Nå gjelder det bare å kontrollere kjeften sin, og tenke seg godt om før man dytter i seg noe. Tenker at jeg skal prøve å gå ned 1-2 og på egenhånd frem til jeg blir satt på wegovy igjen. Det MÅÅÅ jeg bare klare :smiley-angelic001
 
Last edited:
Det var synd:( Mulig å sette deg opp på avbestilling og komme til før oktober;). Wegovy blir i kroppen noen uker etter siste dose og du kan da fortsatt ha noen uker med effekt. Kanskje den nye medisinen er blitt tilgjengelig, når du kan startet opp igjen:) Lest man må ha opphold mellom de to medisiner. Så se på det som ditt opphold. Krysser finger for du får en time snart og positive svar på alt <3 Ditt vekttap til nå er kjempe flott og du må være stolt av deg selv. Jeg heier fortsatt på deg:gen014
 
Det var synd:( Mulig å sette deg opp på avbestilling og komme til før oktober;). Wegovy blir i kroppen noen uker etter siste dose og du kan da fortsatt ha noen uker med effekt. Kanskje den nye medisinen er blitt tilgjengelig, når du kan startet opp igjen:) Lest man må ha opphold mellom de to medisiner. Så se på det som ditt opphold. Krysser finger for du får en time snart og positive svar på alt <3 Ditt vekttap til nå er kjempe flott og du må være stolt av deg selv. Jeg heier fortsatt på deg:gen014
Takk!! :) Det hjelper en del faktisk :Heartred


Fikk telefon fra sykehuset i dag. De har fremskyndt timen min til andre uken i oktober. Sa da er de mindre ventetid på resultatet hvertfall :) Har tatt nye blodprøver hos fastlegen i dag, får svar på disse i løpet av ettermiddagen tenker jeg. Jeg tok en titt på forrige prøvesvar, og verdiene er jo helt sjuke :wideyed: De lå laaangt over referanseområde. Men legen sa det er fullt mulig at lever og bukspyttkjertel verdiene var så høye FORDI jeg kom inn med gallesteinsmerter. Håper de ser bedre ut i dag. Men de mistenker nå bukspyttkjertelbetennelse pga gallestein. Men flekkene på leveren vet vi fortsatt ingenting om. Blir veldig bekymret når man ikke vet noen ting :confused1

Ser også nå de siste ukene at vekten svinger mellom og 88-89. Er redd det går oppover igjen uten Wegovy, men jeg skal prøve så godt jeg kan på egenhånd :)
 
Takk!! :) Det hjelper en del faktisk :Heartred


Fikk telefon fra sykehuset i dag. De har fremskyndt timen min til andre uken i oktober. Sa da er de mindre ventetid på resultatet hvertfall :) Har tatt nye blodprøver hos fastlegen i dag, får svar på disse i løpet av ettermiddagen tenker jeg. Jeg tok en titt på forrige prøvesvar, og verdiene er jo helt sjuke :wideyed: De lå laaangt over referanseområde. Men legen sa det er fullt mulig at lever og bukspyttkjertel verdiene var så høye FORDI jeg kom inn med gallesteinsmerter. Håper de ser bedre ut i dag. Men de mistenker nå bukspyttkjertelbetennelse pga gallestein. Men flekkene på leveren vet vi fortsatt ingenting om. Blir veldig bekymret når man ikke vet noen ting :confused1

Ser også nå de siste ukene at vekten svinger mellom og 88-89. Er redd det går oppover igjen uten Wegovy, men jeg skal prøve så godt jeg kan på egenhånd :)
Så kjedelig at du må av wegovy en stund :(
Men helsa først! Håper sulten holder seg på et greit nivå. Et råd er å spise masse gulrøtter og andre grønnsaker for å fylle magen uten masse kalorier. Drikke vann!
Jeg startet jo 2 uker før wegovy og klarte å styre sulten med de to tingene. Tøft! Men det klarer du ❤️
 
Så kjedelig at du må av wegovy en stund :(
Men helsa først! Håper sulten holder seg på et greit nivå. Et råd er å spise masse gulrøtter og andre grønnsaker for å fylle magen uten masse kalorier. Drikke vann!
Jeg startet jo 2 uker før wegovy og klarte å styre sulten med de to tingene. Tøft! Men det klarer du ❤️
Fikk melding fra fastlegen i dag om at de nye blodprøvene var normale, så da kunne jeg fortsette med Wegovy!!! :woot: Men jeg må holde meg til 1 mg til MR er utført. Så vi øker ikke før om 4 uker.

Men takk for tips! ;) For merker jo at jeg har vært fysen på noe å spise de siste dagene, og da må jeg nok få i meg mat som holder meg mett lengre :cool05
 
Fikk melding fra fastlegen i dag om at de nye blodprøvene var normale, så da kunne jeg fortsette med Wegovy!!! :woot: Men jeg må holde meg til 1 mg til MR er utført. Så vi øker ikke før om 4 uker.

Men takk for tips! ;) For merker jo at jeg har vært fysen på noe å spise de siste dagene, og da må jeg nok få i meg mat som holder meg mett lengre :cool05
Wohoo :dance011 så bra!! :D
Jeg sliter litt med å begrense mengden jeg spiser nå, så må nok øke igjen. Får Flashback fra livet før heh.. så bruker tipsene selv for øyeblikket hehe.. sliter med kvalme på kveldene, tror det er fordi jeg ikke spiser noe etter middag klokka 17 :confused3 bah.
 
Wohoo :dance011 så bra!! :D
Jeg sliter litt med å begrense mengden jeg spiser nå, så må nok øke igjen. Får Flashback fra livet før heh.. så bruker tipsene selv for øyeblikket hehe.. sliter med kvalme på kveldene, tror det er fordi jeg ikke spiser noe etter middag klokka 17 :confused3 bah.
Opplevde det samme på de lave dosene. Funket de første to ukene, så ble jeg like sulten som før igjen :facepalm: Så jeg økte hver fjerde uke. 1mg har jeg vært på i 16 uker nå. Blir 4 til. Så totalt 20 :) Håper jeg kan holde meg på 1,7 i like mange eller fler uker. Skal jo gå på dette en stund, har derfor ikke lyst til å trappe opp til 2.4 så fort.

Lurt å spise litt når man er kvalm ja. Går ofte fort over, bare med en liten yoghurt eller bare en brødskive. Peppermynte te hjelper veldig på kvalmen. Funket veldig de få gangene jeg har følt meg kvalm :)
 
Fikk melding fra fastlegen i dag om at de nye blodprøvene var normale, så da kunne jeg fortsette med Wegovy!!! :woot: Men jeg må holde meg til 1 mg til MR er utført. Så vi øker ikke før om 4 uker.

Men takk for tips! ;) For merker jo at jeg har vært fysen på noe å spise de siste dagene, og da må jeg nok få i meg mat som holder meg mett lengre :cool05
Yes :) det var godt å høre. Da vil vekten holde seg stabil og sikkert også fortsatt litt ned. Jeg startet med 1,7 i mandags, vekt 87,5. Heldigvis ikke fått noen bivirkninger, som jeg var så redd for. Føler egentlig ikke noen forskjell på appetitten heller, litt rart.. kanskje det kommer ved 2.dose av 1,7 i neste uke…..
 
Yes :) det var godt å høre. Da vil vekten holde seg stabil og sikkert også fortsatt litt ned. Jeg startet med 1,7 i mandags, vekt 87,5. Heldigvis ikke fått noen bivirkninger, som jeg var så redd for. Føler egentlig ikke noen forskjell på appetitten heller, litt rart.. kanskje det kommer ved 2.dose av 1,7 i neste uke…..
Oohhhh!! Så kult at det endelig løsnet for deg! :happy093Jippi! Har lengeeeee ventet på bivirkninger selv. Helt siden start egentlig.
Har nesten ikke hatt noen. Nyt det!
Det er så gøy at vi ligger så likt :woot: Gått veldig opp og ned for meg denne uken, men i dag viste vekten 88,4.. Mulig jeg har gått litt ned til morgen :confused005
 
Oohhhh!! Så kult at det endelig løsnet for deg! :happy093Jippi! Har lengeeeee ventet på bivirkninger selv. Helt siden start egentlig.
Har nesten ikke hatt noen. Nyt det!
Det er så gøy at vi ligger så likt :woot: Gått veldig opp og ned for meg denne uken, men i dag viste vekten 88,4.. Mulig jeg har gått litt ned til morgen :confused005
Ja det er veldig gøy:joyful: at vi ligger så likt både i vekt, høyde og tid på wegovy. Spent på din ukes oppdatering. Er glad på dine vegne, at det ser bedre ut med helsen og at du kan bli på wegovy Jeg skal bli bedre til å veie meg, har ofte gruet meg. Men føler nå jeg har fått ny motivasjon med dose økning og at du også fortsatt er med:)
 
Ja det er veldig gøy:joyful: at vi ligger så likt både i vekt, høyde og tid på wegovy. Spent på din ukes oppdatering. Er glad på dine vegne, at det ser bedre ut med helsen og at du kan bli på wegovy Jeg skal bli bedre til å veie meg, har ofte gruet meg. Men føler nå jeg har fått ny motivasjon med dose økning og at du også fortsatt er med:)
Ned 300gr siden forrige uke. Men bare 100gr fra laveste vekt.. som var 88,2. Men.. så lenge det ikke stopper opp eller går oppover er det greit :) En kollega kommenterte det i går! Jeg hadde på meg en bukse jeg ikke har brukt på flere år. Nå sitter den veldig løst og fint, og da sa hun "Jeg ser at du har gått ned, spesielt i denne buksen. Ser det også på ansiktet ditt" :smiley-bounce022 Wiiii
Skal investere i nye klær denne høsten. Det er sååå mye fint ute nå. Får lyst på alt :smiley-ashamed004

Klarer neste ikke vente til jeg er nede på 87 jeg og. Jeg er sååå nærme. Det er snakk om 200gr, men det føles likevel så fjernt :arghh: Håper det går fort :shy:

SV: 99,7 kg
NV: 88,1 kg
MV: 65 kg

Totalt -11,6
 
Back
Topp