Min Wegovy reise

Tilbake til 88,1 i dag. Men i går var den 87,7 :confused005 Så mer eller mindre ett sted mellom fredag og lørdag forrige uke :hilarious: Nå MÅ det vel være på tide å øke dose. Nå har jeg jo ikke gått ned på flere uker egentlig :shifty: Men må vente til MR neste uke. Dessuten har jeg to doser igjen av 1mg. Så øking skjer ikke før 25. oktober. Men det er greit tenker jeg :)

SV: 99,7 kg
NV: 88,1? kg
MV: 65 kg

Tilbake til 88,1 i dag. Men i går var den 87,7 :confused005 Så mer eller mindre ett sted mellom fredag og lørdag forrige uke :hilarious: Nå MÅ det vel være på tide å øke dose. Nå har jeg jo ikke gått ned på flere uker egentlig :shifty: Men må vente til MR neste uke. Dessuten har jeg to doser igjen av 1mg. Så øking skjer ikke før 25. oktober. Men det er greit tenker jeg :)

NV: 88,1? kg
Bra det holder seg stabilt og i rett retning

Hvordan er uken din gått Rainbow? Etter å har økt til 1.7 mg har jeg gått ned til 86,8 fra 87,5, ikke mye nedgang.
Hei! Tenkte jeg skulle oppdatere etter jobb i går, men glemte det helt :schocked028

Det går det går :confused005 Vekten viste 88 på fredag, så her står ganske stille egentlig. Ikke gått ned noe på 3 uker nå.
-700 gram er jo bra da! :cool05 Hvor lenge har du stått på 1,7 nå? Jeg kommer nok til å øke dose jeg også. Ventet bare på MR av leveren. Og den ble tatt forrige uke. Alt var i skjønneste orden :)

NV: 88 kg

Hei! Tenkte jeg skulle oppdatere etter jobb i går, men glemte det helt :schocked028

Det går det går :confused005 Vekten viste 88 på fredag, så her står ganske stille egentlig. Ikke gått ned noe på 3 uker nå.
-700 gram er jo bra da! :cool05 Hvor lenge har du stått på 1,7 nå? Jeg kommer nok til å øke dose jeg også. Ventet bare på MR av leveren. Og den ble tatt forrige uke. Alt var i skjønneste orden :)

NV: 88 kg
Det var godt å høre ;) Ja lurt å øke neste gang. For må si man blir noe umotivert, når det står stille over tid. Men heldigvis har vi mulighet for å øke;)
Jeg har vært 3 uker på 1,7, var bare den første uken vekten gikk ned. Skal ta 4.dose i dag. Snakket med legen og han mener jeg skal øke til 2.4 neste gang. Han fortalte, at 1/3 har lite eller ikke effekt av Wegoyv. Så ettersom jeg ikke har hatt bivirkninger og lite vektnedgang samt at jeg fortsatt har samme appetitt kommer jeg til å øke til 2,4.
Veldig spent på hvordan 1,7 mg blir for deg. Kanskje vi har ventet for lenge med økning til 1,7….

Det var godt å høre ;) Ja lurt å øke neste gang. For må si man blir noe umotivert, når det står stille over tid. Men heldigvis har vi mulighet for å øke;)
Jeg har vært 3 uker på 1,7, var bare den første uken vekten gikk ned. Skal ta 4.dose i dag. Snakket med legen og han mener jeg skal øke til 2.4 neste gang. Han fortalte, at 1/3 har lite eller ikke effekt av Wegoyv. Så ettersom jeg ikke har hatt bivirkninger og lite vektnedgang samt at jeg fortsatt har samme appetitt kommer jeg til å øke til 2,4.
Veldig spent på hvordan 1,7 mg blir for deg. Kanskje vi har ventet for lenge med økning til 1,7….
88,6 i dag :hungover: Hva skjeeeer? :hilarious: Tok siste dosen i dag. Skal definitiv be legen om å øke ja. 1/3 som har lite eller ingen effekt er mange da! :wideyed:

En venninne av meg gikk på wegovy i over ett år. Gikk ned typ 10 kg. Men hun var litt useriøs. Fokuserte ikke noe særlig på kostholdet. Og hun tok ikke sprøyte hver uke heller. Hun hadde ikke tatt 2,4 dosene sine på typ 3 uker, og ble satt på 0,25 igjen nå. Mulig det hjelper henne. Blir spennende å se :confused005

NV: 88,6 kg

88,6 i dag :hungover: Hva skjeeeer? :hilarious: Tok siste dosen i dag. Skal definitiv be legen om å øke ja. 1/3 som har lite eller ingen effekt er mange da! :wideyed:

En venninne av meg gikk på wegovy i over ett år. Gikk ned typ 10 kg. Men hun var litt useriøs. Fokuserte ikke noe særlig på kostholdet. Og hun tok ikke sprøyte hver uke heller. Hun hadde ikke tatt 2,4 dosene sine på typ 3 uker, og ble satt på 0,25 igjen nå. Mulig det hjelper henne. Blir spennende å se :confused005

NV: 88,6 kg
Hvordan er appetitten din? Jeg har merket jeg blir sulten og spiser oftere, i perioder uten vektnedgang. Men mengden på måltider er mye mindre enn før wegovy. Ja 1/3 er overrasket også meg.
Håper det løsner for deg, når du øker til 1,7, og du får bedre effekt enn meg. Jeg øker til 2,4 i neste uke.

@Firkløverlykke Appetitten har økt litt i det siste. Ikke mye, men litt. Men det appetitten er ikke problemet. Det er hjernen som tenker på mat oftere enn før :smiley-ashamed004 Kan til tider spise noe, selvom jeg er mett :bag: Fikk resept på 1,7 i dag. Skal sette den på fredag :cool05 Håååååper den hjelper og jeg kan stå på den i flere uker slik som 1 mg :smiley-angelic001

Last edited:
Hei Rainbow Baby, glad jeg fant dagboka di! Føler meg veldig alene på Wegovy reisen min, og på andre forum er der ikke lov å skrive om dosering, og da dør sånne tråder fort ut! Jeg fikk også barn i 2023, og satt igjen med veldig mange ekstra i etterkant… hadde bygd seg opp ekstra kg før den tid også da, skal nevnes.Opplever at jeg er ganske lik deg, spiste heller ikke så usunt (sjelden godteri, brus potetgull etc), men spiste gjerne store porsjoner! Glad i god mat!
Jeg satt igjen med 92,5 kg på mine 166 cm. Hadde svangerskapsdiabetes. Min normalvekt frem til jeg var 32/33 år var 65/70 kg +\-
Starta med W 1 Mai i år, og jeg var nok en av de heldige som fikk umiddelbar effekt! Allerede på laveste dose gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Jeg har aldri kommet høyere enn dose på 0,7 ml, men går fortsatt ned 0,7-1kg per uke.. så full uttelling her! Er nå 69 kg, som gir ett vekttap på 23,5 kg. Målet er nedre 60 tallet (det var opprinnelig 75, men siden effekten er så god så kjører vi på litt mer) Har du merket noen bivirkninger? Kjente du noe forskjell på lavere doser? Hilsen Line

Hei Rainbow Baby, glad jeg fant dagboka di! Føler meg veldig alene på Wegovy reisen min, og på andre forum er der ikke lov å skrive om dosering, og da dør sånne tråder fort ut! Jeg fikk også barn i 2023, og satt igjen med veldig mange ekstra i etterkant… hadde bygd seg opp ekstra kg før den tid også da, skal nevnes.Opplever at jeg er ganske lik deg, spiste heller ikke så usunt (sjelden godteri, brus potetgull etc), men spiste gjerne store porsjoner! Glad i god mat!
Jeg satt igjen med 92,5 kg på mine 166 cm. Hadde svangerskapsdiabetes. Min normalvekt frem til jeg var 32/33 år var 65/70 kg +\-
Starta med W 1 Mai i år, og jeg var nok en av de heldige som fikk umiddelbar effekt! Allerede på laveste dose gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Jeg har aldri kommet høyere enn dose på 0,7 ml, men går fortsatt ned 0,7-1kg per uke.. så full uttelling her! Er nå 69 kg, som gir ett vekttap på 23,5 kg. Målet er nedre 60 tallet (det var opprinnelig 75, men siden effekten er så god så kjører vi på litt mer) Har du merket noen bivirkninger? Kjente du noe forskjell på lavere doser? Hilsen Line
Må også legge til at jeg har blitt godt kjent med Gallestein de siste mnd, så der er «min» bivirkning av å gå ned så mye!
Skal opereres neste uke. Men fortsatt verdt det!

Hei!! Så gøy å finne enda en som jeg kan dele reisen med :smiley-bounce022

Oh fy søren for en effekt du har hatt! You go girl!! :smiley-bounce016Jeg startet på 1,7 på fredag.. Føler jeg fortsatt har lyst på mat :smiley-ashamed005 Det er allerede onsdag i dag, og jeg føler ikke at jeg har hatt noen woweffekt den første uken på 1,7. Men det kommer seg nok. Har totalt siden 15 april gått nedca 12 kg.. Kunne ønske det var mer :arghh: Men nå selges snart Mounjaro på det norske markedet, så det frister å bytte over :)
Har så å si ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra LITT kvalme her og der. Og det ytterst få ganger :) Så jeg har vært heldig der ja

Huff, gallestein er no dritt :inpain: Lykke til med operasjon! Jeg er satt på venteliste. Har ikke hørt noe enda :)

Last edited:
Jeg hat hatt lyst på mat hele tiden, men blir veldig fort mett… men har hatt periodisk faste i tillegg. Så jeg spiser ett rundstykke med pålegg til lunsj hver dag, og litt grønnsaker eller frukt, så middag i 17/18 tiden. Spiser en liten snacks når sønnen min spiser kveldsmat 19:30, så er det stopp ☺️ Mulig kombinasjonen Wegovy og fasting funka ekstra godt?! Planer om å fortsette fastingen etter jeg slutter på W. Jeg endte med å bruke behandlingsforsikring på jobb for gallesteins operssjon, hadde i en periode ukentlige anfall.. unner ingen gallesteinsanfall! Ellers har Wegovy reisen vært upåklagelig! Får du mulighet til å teste Monjaro da? 12 kg eeeer ho ganske bra det også ☺️

Jeg hat hatt lyst på mat hele tiden, men blir veldig fort mett… men har hatt periodisk faste i tillegg. Så jeg spiser ett rundstykke med pålegg til lunsj hver dag, og litt grønnsaker eller frukt, så middag i 17/18 tiden. Spiser en liten snacks når sønnen min spiser kveldsmat 19:30, så er det stopp ☺️ Mulig kombinasjonen Wegovy og fasting funka ekstra godt?! Planer om å fortsette fastingen etter jeg slutter på W. Jeg endte med å bruke behandlingsforsikring på jobb for gallesteins operssjon, hadde i en periode ukentlige anfall.. unner ingen gallesteinsanfall! Ellers har Wegovy reisen vært upåklagelig! Får du mulighet til å teste Monjaro da? 12 kg eeeer ho ganske bra det også ☺️
Ukentlig??? Oh nei oh nei o_O Da skal jeg ikke klage! Jeg har hatt vondt 3 ganger i løpet av 7 år.
Jeg faster også! :D Men litt ubevisst egentlig. Spiser lunsj på jobben rundt 12 tiden. Så middag med familien kl 18. Tar meg et knekkebrød eller en yoghurt f.eks rundt 20 tiden hvis jeg er sulten. Gikk jo kjempefint frem til nå :) Men holder meg til fastingen uansett. Føler ikke for å spise noe oftere. Når det kommer til Mounjaro, så vet jeg ikke helt. Har ikke snakket med fastlegen min enda. Tenker å fortsette på wegovy, hvertfall til jeg er oppe i 2,4. Hvis det ikke går noe særlig nedover, så skal jeg snakke ned legen :)

Håper du finner det riktige nivået da! Kroppene er så forskjellig. Man må nok prøve å feile litt. Ja har vært helt lammende de anfallene… vært gradert sykmeldt i hele høst, blir helt satt ut i ett par dager når anfallene kommer.. vært noen turer på akutten og legevakta! Men er vel ikke medisinen i seg selv, men først fikk jo kroppen rask vektoppgang pga graviditet i 2023, før raskt vekttap i 2024. Så ikke så rart at det skjer litt ting i kroppen heller!

DER løsna det endelig!!! :smiley-bounce016 Nede på 87 tallet igjen. Kun 100 gr mer enn laveste vekt. Først i dag har jeg opplevd kvalme igjen. Det opplever jeg alltid ved opptrapping. Går over i løpet av en dag eller to som regel :) Har også hatt mye luft i magen :fartSå raper og promper en del :hilarious:

Neste delmål er 85. Jeg er så gira igjen!! :excited001

NV: 87,8 kg

DER løsna det endelig!!! :smiley-bounce016 Nede på 87 tallet igjen. Kun 100 gr mer enn laveste vekt. Først i dag har jeg opplevd kvalme igjen. Det opplever jeg alltid ved opptrapping. Går over i løpet av en dag eller to som regel :) Har også hatt mye luft i magen :fartSå raper og promper en del :hilarious:

Neste delmål er 85. Jeg er så gira igjen!! :excited001

NV: 87,8 kg
Masse lykke til! Kan være veldig positivt å kjenne på litt kvalme ☺️

Altså.. ned 1.4 kg ned denne uken :wideyed: Det er helt sykt! Og dette er UTEN dobesøk. Kjenner fortsatt på litt kvalme av og til, men absolutt ikke uutholdelig :) Bare det fortsetter sånn, så trenger jeg jo ikke å tenke på Mounjaro på en stund. Hvertfall ikke til den er tilgjengelig på blåresept :hilarious: Koster jo flesk! Koster 3449 kr for laveste dose :wideyed:

NV: 86,4 kg

Klikker du eller bruker de faste dosene @Rainbow Baby 2023? Så bra du hadde så god fremgang nå ✌
Bruker de faste dosene ja :) Gikk ned for 2 uker virker det som. For denne uken er jeg fortsatt 86,4 :hilarious: Men følger jeg har vært litt fysen på ting i blant :bag: Håper det løsner i løpet av helgen og neste uke. Tok siste dose av 1,7 i dag. Blir garantert en runde til :D

NV: 86,4 kg

Litt vanskelig denne her, men vekten i går etter dobesøk viste 85,3 og 85,8 uten dobesøk i dag. Jeg vil egentlig holde meg til den laveste vekten, for et bedre mål. Men også holde meg til den høyeste for å ikke stresse så mye hvis det ikke går nedover :hilarious: Litt vanskelig denne her.

Ikke hentet sprøyten min enda hvertfall, derfor ikke fått tatt dagens dose heller. Mye jul rett rundt hjørnet har det vært ekstra utgifter den siste tiden. Må ha litt å gå på resten av måneden. Føltes ikke helt riktig å kjøpe sprøyte til seg selv på 2475 kr når vi har ting å prioritere denne helgen :smiley-ashamed004 Får lønn enten i dag eller på mandag, så det er ikke så veldig lenge til :)

NV: 85,3 (85,8?) kg

Totalt -14,4 :smiley-bounce016

Back
Topp