Min lille prinsesse <3

20 uker <3 og ikke minst halvveis i dag!!

Termin: 07.august

Uker på vei: 20+1

Uker igjen: 20+2

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Tja, vi har snakka litt om det. Vi er ikke helt enige ;)

Utålmodig: Ja og nei. Egentlig har jeg det ganske fint nå.

Vektøkning: 2 kg opp i uke 19.

Hodet ned: Hun ligger på tvers

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Ja, ingen tvil om at hun er der inne :)

Høygravid: Nei

Søvn: Sover dårlig om nettene. Er ofte oppe på do. Så er jeg jo så tett i nesen..

Form: Litt sliten for tiden. Det må jeg bare innrømme.

Plager: Tett nese og trøtthet. Litt vondt i ryggen.

Barnerom: Dele rom med meg

Utstyr: Ja'a :) snuppa har fått seg bittelitt klær + bilstol.

Melk: Ja, det er faktisk vått i BHen av og til. Helt merkelig synes jeg, men litt stas også ;)

Matkikk: SJOKOLADE og epler

Kynnere: En sjelden gang.

Tungt: Nei

Strekkmerker: Nei

Tanker om fødselen: Det har vi også fått snakka ut om. Vi har valgt sykehus til og med :) han vil være der under fødsel, og det er jeg så utrolig glad for :)

Neste kontroll: Skal til jordmor torsdag 27.mars :)

Så bra at det ordner seg litt etter litt. Ålreit at han blir med på fødselen i det minste :)

Så bra at det ordner seg litt etter litt. Ålreit at han blir med på fødselen i det minste :)

Ja, jeg er utrolig takknemlig for det!
:) det går i vertfall riktig vei, om ikke annet. Tror den ultralyden gjorde susen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også totalt sjokoladekick!! Er så svak!!!:-(

Jeg spiser det hver dag... Det er IKKE bra, pg jeg er veldig klar over det :p men blir så sur og vanskelig om jeg ikke gjør som lysten sier!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt på deg og drømmer meg bort. Har ikke vært her inne siden like etter at jeg mistet. Nå er det ikke fullt så sårt lenger, og veldig artig å oppdatere seg på augustspirene :) Så bra at barnefar har snudd og vil engasjere seg mer. Selvom det kanskje skaper litt mer planlegging. Masse lykke til med din lille prinsesse :D Misunnelig!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Veldig kjekt å lese dagboken din! Du er en tøffing! Og flott at bf er mer aktiv.. :D Lykke til videre!

Sniker litt på deg og drømmer meg bort. Har ikke vært her inne siden like etter at jeg mistet. Nå er det ikke fullt så sårt lenger, og veldig artig å oppdatere seg på augustspirene :) Så bra at barnefar har snudd og vil engasjere seg mer. Selvom det kanskje skaper litt mer planlegging. Masse lykke til med din lille prinsesse :D Misunnelig!

Neimen, så hyggelig med sniking! :) du må vite det at jeg sniker litt inne hos deg jeg også av og til. Selv om jeg ikke er sååå mye på bv for tiden. MEN jeg har fått med meg at det er svært så spennende hos deg nå!! :D det gjør meg veldig glad! Jeg hvisker gratulerer til deg altså :)

Her går tiden så ufattelig fort. Mye forandrer seg på kort tid, og heldigvis er det til det bedre <3 jeg er så lykkelig inni meg! Utgangspunktet var sårt og vanskelig, men det ordna seg!!! :)
Jeg er villig til å ofte ufattelig mye av meg selv om det er det som skal til for at snuppa mi får en tilstedeværende pappa. Sånn er det bare blitt :) helt snålt å være så glad i en person som ikke er født ;) hihi!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Veldig kjekt å lese dagboken din! Du er en tøffing! Og flott at bf er mer aktiv.. :D Lykke til videre!

Så hyggelig å høre! ❤️
Ikke alltid man føler seg så veldig tøff altså. Men jeg er stolt som bare det for at jeg holdt på mitt i november/desember! For tenk så fint resultatetav det har blitt :)

Neimen, så hyggelig med sniking! :) du må vite det at jeg sniker litt inne hos deg jeg også av og til. Selv om jeg ikke er sååå mye på bv for tiden. MEN jeg har fått med meg at det er svært så spennende hos deg nå!! :D det gjør meg veldig glad! Jeg hvisker gratulerer til deg altså :)

Her går tiden så ufattelig fort. Mye forandrer seg på kort tid, og heldigvis er det til det bedre <3 jeg er så lykkelig inni meg! Utgangspunktet var sårt og vanskelig, men det ordna seg!!! :)
Jeg er villig til å ofte ufattelig mye av meg selv om det er det som skal til for at snuppa mi får en tilstedeværende pappa. Sånn er det bare blitt :) helt snålt å være så glad i en person som ikke er født ;) hihi!

Tenk at du har en sprell levende babyjente inni magen din!! Det må være så deilig å kjenne bevegelser og høre hjertelyd og alt det der. Husker jo desperasjonen rett før jeg mistet da jeg ikke hørte noe med doppleren. Satser på at jeg ikke må oppleve det igjen :) For ja, nå er det veldig spennende her. Skal ikke nekte for at det er grunnen til at jeg orker å titte litt innom dere igjen ;) Hvisker et lite takk tilbake. Jeg tør ikke helt slippe jubelen løs enda, men det virker jo veldig lovende!

Stå på videre :D

Tenk at du har en sprell levende babyjente inni magen din!! Det må være så deilig å kjenne bevegelser og høre hjertelyd og alt det der. Husker jo desperasjonen rett før jeg mistet da jeg ikke hørte noe med doppleren. Satser på at jeg ikke må oppleve det igjen :) For ja, nå er det veldig spennende her. Skal ikke nekte for at det er grunnen til at jeg orker å titte litt innom dere igjen ;) Hvisker et lite takk tilbake. Jeg tør ikke helt slippe jubelen løs enda, men det virker jo veldig lovende!

Stå på videre :D

Det er faktisk helt sinnsykt å tenke på :) veldig uvirkelig egentlig. Men lillesøster fikk kjenne spark utenpå for et par dager siden, og DA gikk det i stor grad opp for meg at dey virkelig er et menneske :(

Nei, for all del! Det skal du ikke oppleve igjen!! :) Basta!
Men alle disse bekymringene kommer man ikke utenom. Det er stadig et eller annet ;) enten er det for lite liv, eller så er man redd det lekker fostervann blabla... Jeg har til og med grått fordi ultralydbildene mine ikke viser en tydelig hjerne. Haha... Man sliter ut seg selv selv om man vet det fint med babyen!

Åh, det må være helt utrolig spennende. Jeg har jo aldri opplevd den spenningen jeg :) men jeg krysse virkelig for deg altså!

20+2 ❤️

Sitter i forelesning nå. Eller, har vel egentlig gjort det siden klokka 09.00 i morges. Nå er ryggen og kroppen min såååå sliten av å sitte i disse ekle forelesningssalene :( men lillemor derimot!!! Hun er ved godt mot ;) for nå styrer hun så fælt inni her at det nesten gjør litt vondt. Kanskje hun er lei hun også ;)

Etter at jeg er ferdig her om ikke så veldig lenge så skal jeg på kappahl å kjøpe bittelitt klær. Belønning for at jeg tross alt har holdt ut i dag ;) og litt motivasjon før jeg må hjem å skrive ferdig ei oppgave. Æsj, jeg er så sliten altså. Har sånn seriøst sitti FLAT rumpa mi.

rare8esa.jpg

Magen min midt i en kynner ;)

20+5

Jeg blir så glad når jeg kjenner spark fra lillejenta mi! Hun blir bare sterkere og sterkere, og jeg ELSKER det :D
Før så kjente jeg kun spark når jeg lå rett ut. Men nå kan jeg kjenne mens jeg sitter også, og det er kult. Merker at hun flytter en del på seg inni her, for plutselig kommer det spark et helt annet sted :) nå vil jeg bare at barnefar skal komme å få kjenne på spark. Det har vi lyst til begge to :) Prøvde å få søskenbarnet mitt til å kjenne tidligere i dag, men det ville ikke snuppa. Sjenert som hun er så stoppa hun opp når noen skulle kjenne ;)

Åååh, tenk å elske et menneske så høyt!! Aldri opplevd makan :D

21 UKER!

På tide med ny ukesoppdatering :D dagene og ukene går skrekkelig fort nå føler jeg!

Termin: 07.august

Uker på vei: 21+0

Uker igjen: 19+3 (sykt at det nå er FÆRRE dager igjen enn det som har gått!)

Kjønn: Ei lita prinsesse

Navn: Vi er på stedet hvil. Er vel egentlig ikke enig!

Utålmodig: Ja, jeg er litt utålmodig nå kjenner jeg. Men det er jo alt for tidlig å bli utålmodig, så jeg får bite tenna sammen et par uker til før jeg begynner å bli sånn seriøst utålmodig.

Vektøkning: 2 kg opp i uke 19. Skal veie meg hos jordmor denne uken.

Hodet ned: Tror det varierer veeeeldig ;)

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenfra: Hun styrer på inni her. Merker godt at sparkene blir hardere og hardere!

Høygravid: Nei

Søvn: Jeg sliter litt med å sove. Men det er fordi jeg har fått litt vondter i ryggen, så jeg får rett og slett ikke til å ligge så innmari lenge. Kjenner det tapper meg litt for energi!

Form: Litt sliten for tiden. .

Plager: Tett nese og trøtthet. Litt vondt i ryggen.

Barnerom: Dele rom med meg. Er foresten i gang med leilighetsplanlegging.

Utstyr: Bilstol er vel det eneste utstyret jeg har kjøpt. Ellers er det blitt en del klær :)

Melk: Ja, altså… det kan til og med være vått på lakenet når jeg våkner. Haha.

Matkikk: Sjokolade, lakris og epler. Det blir bare verre og verre dette :p

Kynnere: Ja.

Tungt: Nei.

Strekkmerker: Nei.

Tanker om fødselen: Har jo nesten slått meg til ro med at fødselen kommer til å bli en fin opplevelse nå. Føler meg trygg når jeg tenker på at bf skal være der. Jeg gleder meg faktisk litt også. Selv om det sikkert blir skummelt og alt det der.. Jeg gleder meg vertfall til tiden ETTERPÅ.

Neste kontroll: Skal til jordmor torsdag denne uken! 3 uker siden sist.

21+4

I går var det dags for jordmortime igjen. Gleda meg veldig til den, for jeg synes det er stas å få prate med noen om babyen min :) hun bryr seg jo, og lytter villig til det jeg har å berette. Så det er koselig! Sist jeg var der så endte det jo opp med en god del grining, for da var situasjnen langt mer hjelpesløs enn det den er nå. Denne gangen gikk det rimelig greit. Det var egentlig aller mest koselig :) en liten tåre, kanskje, men ikke verre enn at det er overlevbart.
Jordmor er litt bekymret for at jeg ikke går mer opp i vekt. Står på 3kg, og jeg synes egentlig det er helt greit. Jeg har jo ikke lagt på meg noe annet sted enn over magen og litt på puppene. Dessuten vokser jo livmor og baby slik som det skal, så da regner jeg med at snuppa tar det hun trenger uansett. Tenker nok at kiloene kommer etterhvert som tiden går også ;)

Symfysemålet mitt ligger helt perfekt til, hjertelyden var høy, kjapp og kraftig og jordmor fikk VIRKELIG kjenne at snuppa mi var inni der. Ga henne først et realt spark midt i håndflata hennes, og deretter i doppleren. Første gang jeg har kjent henne sparke sååå hardt, så det var utrolig gøy :D <3 flinke lille babyen min.

Nå er det straks helg. Bank i bordet. Er så ufattelig sliten av denne uka her!
I helga skal jeg ta igjen det jeg ikke fikk gjort forrige helg. SKal nemlig bestille meg vogn!! Endelig :D må bare bestemme meg for den forbanna fargen. Klarer ikke å bestemme meg, og der irriterer meg noe sånn helt sinnsykt :P

Hvilke farger står du mellom, da? :)
Artig med spark til jordmor :D

Sto mellom tweed og all black :) mamma var med, og til slutt bestemte vi oss for å gå for tweed :D så da får vi håpe jeg ikke angrer! Hihi ;) får den i slutten av juni, så det er jo lenge til!

Men den er jo vertfall bestilt :D

I dag er jeg faktisk 22 uker!! :D jøss som tiden flyr! Feirer den med studering, sol, gåtur og is!! :)

ytanu8u2.jpg

M

Sent from my iPhone

Back
Topp