Min første..

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
24.Januar 2015

Våken tre ganger i natt også. Greit det har gått ned til det å ikke våken hver time eller halv time.
konstant vondt i magen i området navel siden i går kveld. Trøtt og sliten. Små ting utløser til å ha lyst til bare å sikkelig gråte. Sov en lang lur i saccosekken.

Last edited by a moderator:
25.Januar 2015

Mensenaktig smerter i magen og litt kvalm. Vondt i underlivet. og vært mye press i det de gangen
jeg har vært på do i natt. Sovet en lang lur på sofaen på kvelden. Mye spark idag :)

26.Januar 2015

Sovet utrolig godt i natt. Våknet første gang 04.00,så 05.00 og siden sov jeg til gubben dro på jobb.
Siden sovnet jeg igjen å sov til 10.00. Men da var jeg stup trøtt. Stor press i blæra i natt. Kjenner magen igjen akkuratt ved navlen. Mye sparking og vondt i underlivet. Utrolig masse spark utover kvelden i går. Fikk et gråteannfall ved leggetider.

27.Januar 2015

Smerter i underlivet i natt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dem. Men hadde det før sammen med bekkenløsningen. Har også noen ganger hatt noen som føles som leamus i ryggen. Ikke sovet særlig godt i natt. Tett i nesa halve natt. Vondt i hue da jeg våknet. Masse sparking idag også. Kjempe flott kontroll hos jordmor denne gangen også. Armen sovner hele tiden. Hodepine da vi la oss.

28.Januar 2015

Hodepine og tett nese.Krampe i leggen i natt.Mye sparking idag også. Tung i hodet og rar i høyre arm på kvelden.

29.Januar 2015

Våken hver time i natt.. vondt i magen under navlen igjen og vondt i hodet/bihulene.
Vondt i hodet igjen på kvelden og rar i høyre armen.

30.Januar 2015

Sovet normalt igjen i natt. Vondt i magen under navlen i natt også. Små kvalm i morges på grunn av det.Forsatt litt her jeg sitter i sofahjørnet. Vondt i hodet igjen. Kvalm på kvelden og en del vondt i underlivet etter noen pirueter på isen idag. Kastet opp, og gikk å la meg på senga å sovna en lur.

31.Januar 2015 :shifty:Termindato og ingen baby:confused:

Magesmerter under navlen i natt også. Pleier å bluse sikkelig opp føre leggetid og så er det på natt og bort på morgen igjen. Avføring begge gangene jeg var våken i natt. Var oppe en liten tur i morges å gikk å la meg igjen. Har siden vært kvalm og trøtt fra jeg våknet igjen.

01.Februar 2015

Litt sterkere smerter i magen i natt. Krampe i leggen på morgenkvisten. En god del sparking nå på morgen. Ekel i høyre armen igjen. Sikkelig vondt i høyre hånd.

02.Februar 2015

Bare vondt første gang jeg var opp i natt. Litt hodepine. Våken mellom 6-07.30. Men sovnet
igjen å sov til 09.00. Vondt i ledd i hånda og føttene. Sikkelig hard kule mage i kveld.

03.Februar 2015

Ble vekket av gubben av at jeg snorka så fært. Så tok dyna og putta å rusla på stua å la meg.
Våknet noen timer etterpå å ha det sikkelig vondt i magen da jeg var på do. Ikke så ille neste gang.Men tredje gangen tok det seg opp igjen. Så ble liggene våken på sofaen. Har konstant vondt men i perioder kommer det sikkelig. Etter en stund skulle gubben på do. å ba meg kom inn på soverommet igjen.Men etter to ganger med sikkelig vondt bestemte jeg meg for å gå i stua igjen. Nå er ikke smerten konstant lenger etter jeg har satt meg i sofaen. Har hatt en gang med sikkelig vondt etterpå. Kansje noe på gang?! Forsatt en stund mellom hver gang. Sikkelig vondt i beina da jeg reiste meg opp. Tatt en dusj nå å satt meg tilbake i sofaen. Tenkte å begynne å skrive opp varighet og mellomrom nå som jeg har fått hentet mobilen.

0820 (58sek)
0830 (47sek)
0840 (57sek)
0850 (50sek)
0855 (49sek)
0900 (1min 1sek)
0910 (46sek)
0915 (1min 15sek)
0920 (53sek)
0925 (55sek)
0930 (1min 10sek)
0935 (48sek)
0940 (50sek)
0945 (1min 41sek)
0950 (1min 7sek)
1000 (58sek)
1005 (43sek)
1015 (1min 2 sek)
1020 (1min)
1025 (45sek)
1040 (54sek)
1045 (54sek)
1050 (36sek)
1052 (56sek)
1100 (50sek)
1110 (57sek)
1115 (1min 6 sek)

03.Februar kl 22.20 kom hu til verden 3 dager over termin. Begynte å kjenne at magen av anderledes og utrolig hard føre leggetid. Hadde vist snorka noe veldig også så gubben vekket meg. og jeg gikk å la meg på sofaen. Sto opp på do 2.00 å hadde en del vondt i magen. Sovnet til 04.00 å hadde forsatt vondt i magen. Så jeg ble verrene våken. Mage smertene kom å gikk. og da gubben dro på jobb var det ca. 30min mellom. Ved halv ni begynte jeg å skrive ned hvor langt det var mellom. Da var det 5min og noe enkelte ganger 10. kl 11 ringte jeg gubben å sa nå kan du kom. Rundt 11.30 var vi på vei til sykehuset. Ble undersøkt å hadde 7-8cm åpning. Ble dårlig av å ligge helt nede på undersøksbordet å kastet opp. Jeg hadde også skjelvinger i magen som kom og da kom det som regel en lang og vond rie etterpå. Siden fikk jeg gå i badekaret. Hvor jeg også til slutt kastet opp. og vannet ble for varmt og smertene ballet seg på. Så sto opp kom inn på undersøksrommet igjen forsatt samme åpning. og de tok vannet. Senere fikk jeg akkepunktur og jeg små gulpet. Siden prøvde jeg å sitte på ball med plutselig kastet jeg opp igjen. ved neste undersøkelse var jeg 9cm. og de begynte sakte å sette i gang. Da jeg nå følte pressing ved riene. De vil jeg skulle helst presse fire. Men jeg klarte som regel bare tre. Så vi gikk ut på tid. Men fikk stå over to rier og etter det så sa det bare poff å jeg presset og presset på å poff var hu ute. Var sååå deilig etterpå. Helt 100% smertefri. også det å kunne ta seg på tærene i dusjen. Deilig!! Eneste var bare den ekle svia ved tissing. Men dusjen på do med kaldt vann hjalp sikkelig. Varme vannet i dusjen var motsatt. Siden ble vi på sykehuset til i går rundt halv tolv da vi fikk endelig dra hjem.

Jeg fikk også drypp med sukkervann,antibiotika og rie i gangsetter.

hu var 3535kg, 50cm lang og hadde hodeomkrets på 34cm.

04.Februar 2015

Tok gulsott test 179. Så var under. Var på legekontroll alt fint. Denne natta fikk
gubben overnatte hos oss på fam.rom

06.Februar 2015

Urolig natt med masse gråting og vært våken. Tok nye gulsott test 202. Forsatt under heldigvis
så fikk reise hjem. Og tok 48 timer føllingstest. Skal ta ny gulsott test til mandag.

07.Februar 2015

hun har vært Våken og sovet en halv time hele natta med gråting. Virker som det er kroppkontakt hu ønsker.Sov litt i senga en stund. Nå ligger hu i vogna. og de gangen hu våkner. er det å gi smokken, hu får holde fingern min og kansje en liten trall. Så sover hu igjen. Gubben har blitt dårlig i halsen å ligger rett ut med 39-40 i feber. Bestemor også. Ringte bestefar på kvelden å nå ligger han også. Bare jeg og vesle snupp som holder oss.

08.Februar 2015

Sovet i stua på madrass i natt og vesla i vogna. Siden gubben ville ligge på sofaen. Bekrymra for han. Så fant ut jeg ville legge meg der til slutt. Var våken 00.00, 03.00 og 06.30. Nå på morgen har hu sovnet bare små økter og vært en del grinete.

08.Februar 2015

Sovet i stua på madrass i natt og vesla i vogna. Siden gubben ville ligge på sofaen. Bekrymra for han. Så fant ut jeg ville legge meg der til slutt. Var våken 00.00, 03.00 og 06.30. Nå på morgen har hu sovnet bare små økter og vært en del grinete.

09.Februar 2015

Gubben forsatt dårlig. Time på sykehuset til ny gulsott test kl 12.00.
Sov til 04.00 og siden vært grinete siden 05.00. Tok ingen gulsott test. På ettermiddagen fikk jeg sikkelig hodepine,svimmelhet og leddsmerter. Sov tre timer og gubben syntes jeg virka bleik der jeg lå.

10.Februar 2015

Vesle snupp har sovet seg gjennom natten. Våknet 03.00 å fikk pupp og skift. Siden sov hu
til 07.30 å fikk pupp. og nå sover hu igjen. Deilig når mor ikke var helt i form i går.

11.Februar 2015

Da ble den en våken natt. Hu har gråt og vært misfornøyd. Fått masse pupp. Så kan ikke være
det. Kontroll hos jordmor idag kl 14.00. Vondt i magen og diare på meg midt på natta.

12.Februar 2015

Sovet seg gjennom natten. Oppe klokka 02.00 og 06.00 å ga pupp. Sovet masse på dagen idag også.

Back
Topp