Hei alle sammen, og godt nytt år
Snart nærmer det seg en måned siden forrige oppdatering fra meg her inne. Årsaken til det er at jeg like etter forrige oppdatering gikk på en skikkelig smell igjen, og har hatt det ganske tøft. Det har flere årsaker (som jeg ikke går nærmere inn på her), men den utløsende faktoren var vel at bestevenninnen min fortalte meg at hun var gravid. På første forsøk til og med. Dette er venninnen som jeg tidligere har fortalt om her inne, altså den eneste venninnen som vet at vi prøver. Hun fortjener det jo så absolutt og jeg prøver hardt å være glad på hennes vegne, men jeg var nok ikke helt forberedt på hvor vanskelig det skulle bli for meg. I tillegg har en annen venninne fortalt at hun har sluttet med p-piller, og «skjer det så skjer det». Livredd for å åpne snapper og meldinger fra henne i frykt for enda en annonsering av graviditet. Føler meg på nytt veldig sårbar og alene. Jeg har i tillegg fått helt avsmak på kroppen min, blir bare sint når jeg ser meg i speilet. Det eneste jeg tenker på er at kroppen min ikke fungerer, vi spiller liksom ikke på lag i det hele tatt.
Jeg var jo i utgangspunktet veldig gira på PP15, men jeg har egentlig bare fortrengt det helt. Som sagt så er det flere årsaker, ikke bare at venninnen min har blitt gravid, men redd for å utlevere for mye i tilfelle noen her inne kjenner meg personlig. Jeg er fremdeles inne i PP15, men aner ikke CD, DPO eller IKM. Om jeg åpner premom appen finner jeg jo ut av CD, men jeg bare orker ikke. Nå venter jeg bare på PP16, selv om jeg mest trolig kommer til å få en knekk når mensen kommer igjen. Håper bare at jeg snart klarer å hente tilbake håp, motivasjon og at jeg på nytt klarer å bli glad i kroppen min. Inntil da får jeg bare ta dag for dag.
Jeg tenker mye på dere alle sammen her inne, og jeg gleder meg til jeg klarer å koble meg på igjen![]()
Åh fine, gode du, får bare lyst til å gi deg en god klem

Jeg kan ikke si at jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg har jo ikke prøvd så lenge enda og mangler erfaring med hvor tungt det kan være.
Det jeg kan relatere mest til, er vonde tanker om seg selv og kroppen, og det unner jeg virkelig ingen. Håper du har gode mennesker rundt deg, noen du kan fortelle alt helt uten filter til, for det trenger vi alle. Jeg håper også at venninnen din kan vise forståelse for deg og at dette selvsagt er en gladsak, men at det treffer et sårt og vondt punkt uansett.
Jeg ønsker å minne deg på at du er et absolutt 100% vellykket og nydelig kvinnemenneske, og det er ingenting feil med deg!

Håper det er slutt på motgang for nå, og at 2022 er deres år