Min dagbok

Åh du.. Så trist å høre om din mor. Er det noe vi trenger i denne prosessen så er det noen nære å snakke med! Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå det! Blir du lei deg eller klarer du å se forbi det?

Etter jeg hadde operasjon og blei deprimert og absolutt ingen spurte meg hvordan jeg hadde det - som om ingenting hadde skjedd. Da snakket jeg med min mor og fortalte hvor ille jeg hadde det og at jeg syntes hun kunne brydd seg mer. Hun la seg flat og innrømte at hun ikke hadde brydd seg nok om å snakke med meg. Samme skjedde igjen nå nettopp. Ingen spørsmål om hvordan uttaket og innsettet hadde gått. Og jeg sa til henne i fortvilelsen at jeg var skuffet over det. Nå ringer hu hver dag nesten, men nå er det jo ikke noe nytt. Og det er jo ingen god følelse at hu ringer fordi jeg har sagt det. Så jeg kunne ønske jeg kunne slå av mine følelser omkring dette og bare ikke bry meg om at dem ikke bryr seg.

Det går ganske mye innpå meg! Var veldig lei meg på fredagskvelden etter uttaket, siden hun ikke engang hadde svart på meldingen min hvor jeg skrev hvordan det hadde gått! Vi sender iMessage, så jeg så jo at hun hadde lest den! Konfronterte hu, og da fikk jeg en km med bortforklaringer for hvorfor hun ikke hadde hatt «tid», og ha beklaget veldig! Men nå har jeg gitt opp! Hun vet vi har innsett imorra, og jeg gidder ikke skrive til henne når vi er ferdige! Så ser jeg om jeg hører noe! Hu er veldig egosentrisk! Når vi snakker kan hun spørre raskt om hvordan det går, og når jeg svarer så følger hun ikke opp! Våre samtaler handler 98% om henne og hennes problemer! Og jeg orker ikke det mer! Har nok med meg selv!
 
Hvor mange dpo er du?[emoji5]
Svarer på nytt på denne, har talt en dag feil, jeg er 11 DPO i dag (trodde jeg var 12). Så da slapper jeg litt mer av med at testene er negativ. Tror jeg får hcg litt sent utfra tidligere erfaring. Men tester nok igjen i morgen ettermiddag!
 
Det går ganske mye innpå meg! Var veldig lei meg på fredagskvelden etter uttaket, siden hun ikke engang hadde svart på meldingen min hvor jeg skrev hvordan det hadde gått! Vi sender iMessage, så jeg så jo at hun hadde lest den! Konfronterte hu, og da fikk jeg en km med bortforklaringer for hvorfor hun ikke hadde hatt «tid», og ha beklaget veldig! Men nå har jeg gitt opp! Hun vet vi har innsett imorra, og jeg gidder ikke skrive til henne når vi er ferdige! Så ser jeg om jeg hører noe! Hu er veldig egosentrisk! Når vi snakker kan hun spørre raskt om hvordan det går, og når jeg svarer så følger hun ikke opp! Våre samtaler handler 98% om henne og hennes problemer! Og jeg orker ikke det mer! Har nok med meg selv!
Synd at ens egen mor er egosentrisk. Jeg synes det slitsomt nok å snakke med egosentriske mennesker ellers. Når det er ens egen mor blir det jo vanskeligere å velge henne vekk. Skjønner godt at du ikke gidder å sende henne oppdatering i morgen da. Vurderer det samme selv når det gjelder når vi får vår fasit på dette forsøket. Men klart det går inn på en. Man vil jo bli sett av sine nærmeste. Kunne ønske man kunne slå av de følelsene. Nei hva skal man gjøre?
 
Svarer på nytt på denne, har talt en dag feil, jeg er 11 DPO i dag (trodde jeg var 12). Så da slapper jeg litt mer av med at testene er negativ. Tror jeg får hcg litt sent utfra tidligere erfaring. Men tester nok igjen i morgen ettermiddag!

Fortsatt håp[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Synd at ens egen mor er egosentrisk. Jeg synes det slitsomt nok å snakke med egosentriske mennesker ellers. Når det er ens egen mor blir det jo vanskeligere å velge henne vekk. Skjønner godt at du ikke gidder å sende henne oppdatering i morgen da. Vurderer det samme selv når det gjelder når vi får vår fasit på dette forsøket. Men klart det går inn på en. Man vil jo bli sett av sine nærmeste. Kunne ønske man kunne slå av de følelsene. Nei hva skal man gjøre?

Nei, jaggu ikke lett når det er ens egen mor[emoji849][emoji849] og ikke så mye man får gjort[emoji20][emoji20]
 
Innom for å heie litt :D
 
Innom for å heie litt :D
Takk, det trenger jeg! Er nervevrak nå. Føler neste test blir den som gir meg fasit, selv om det nok ikke egentlig er riktig så enkelt.. vet ikke om jeg tør å teste i dag. Bedre å ikke vite enn å få negativ i dag igjen - i teorien hvertfall!
 
Fikk plutselig en merkelig ganske kraftig hodepine nå. Det er ytterst sjelden at jeg får hodepine på denne tiden av dagen. Kan det være et godt tegn?
 
Når ryker neste test?? Sååå spent[emoji173]️
Er vel ikke vits å prøve lure noen, neste test ryker i ettermiddag! Hvis ikke jeg plutselig skulle få en magisk selvdisiplin som sier jeg skal vente til i morra :shy:
 
Jeg turte ikke teste i går. Nå kjenner jeg at det begynner å røyne på dette her. Har egentlig gått greit å vente etter innsett, men nå begynner fasit å nærme seg og jeg kjenner på litt panikk nå. Synes dette er utrolig tøft å stå i akkurat nå.
 
Jeg turte ikke teste i går. Nå kjenner jeg at det begynner å røyne på dette her. Har egentlig gått greit å vente etter innsett, men nå begynner fasit å nærme seg og jeg kjenner på litt panikk nå. Synes dette er utrolig tøft å stå i akkurat nå.

Det skjønner jeg. Man er på en måte gravid inntil en test evt viser motsatt, og man vil jo bare fortsette å være gravid og ruge. [emoji173]️ lykke til med testing!
 
Det skjønner jeg. Man er på en måte gravid inntil en test evt viser motsatt, og man vil jo bare fortsette å være gravid og ruge. [emoji173]️ lykke til med testing!
Ja det er det som er så tungt nå, at hele prosjektet strander og rives bort fra meg hvis neste test er negativ. Prøver å si til meg selv at jeg for jo sikkert fryseforsøk raskt hvis det ikke går denne gangen, men nå når jeg enda ikke vet er det vanskelig å tenke sånn.
 
Negativ nå i ettermiddag 13 DPO. Har vel gitt opp nå. Må gråte meg ferdig i løpet av en time nå mens jeg er alene.
 
Negativ nå i ettermiddag 13 DPO. Har vel gitt opp nå. Må gråte meg ferdig i løpet av en time nå mens jeg er alene.

Huff, skjønner deg meget godt :( Satt der selv for omtrent 3 uker siden. Håper du har noen tilstede som kan trøste deg, og du kan jo ikke gi HELT opp. Det er brutalt dette gamet her, og ofte skjønner jeg ikke at noen av oss greier å gå gjennom alle disse nedturene.

Men en gang blir det også vår tur :) :Heartred:Heartred
 
Huff, skjønner deg meget godt :( Satt der selv for omtrent 3 uker siden. Håper du har noen tilstede som kan trøste deg, og du kan jo ikke gi HELT opp. Det er brutalt dette gamet her, og ofte skjønner jeg ikke at noen av oss greier å gå gjennom alle disse nedturene.

Men en gang blir det også vår tur :) :Heartred:Heartred
Takk for støtten, det hjelper. Sant at jeg ikke kan gi riktig helt opp, må teste noen dager til. Det føles helt ubrukelig å ha testedag så sent som den 15 nå når jeg vet hvilken vei det går. Jeg vil jo forsøke på nytt snarest mulig! Huff ja, det er hardt dette, man håper og drømmer og venter i ukesvis, så for å få negativ test. Det er jo ikke sånn det skal gå! Hvorfor kan den ikke bare feste seg der inne?! Når får du neste forsøk?
 
Huff. Så leit[emoji173]️ veldig lov å gråte og være lei seg, også på magisk vis stabler man sg fort på beina igjen. For det er jo ikke noe alternativ å gi opp ikkesant?! Bli ferdig med dette før du går videre.. men sant som du sier, det føles meningsløst å ha testdag så sent. Ved første forsøket mitt tok jeg en spansk en ved negativ test 14dpo, og sluttet på medisiner før jeg skulle og sa jeg ikke visste.. da kom jo TR etter et par dager, også fikk jeg starte rett på igjen. For meg har det fungert å hoppe rett i nytt forsøk og fokusere på det, men for andre er det pause og avstand som hjelper. Håper du finner din måte[emoji173]️ og ikke minst, snakk med partner[emoji173]️
 
Huff. Så leit[emoji173]️ veldig lov å gråte og være lei seg, også på magisk vis stabler man sg fort på beina igjen. For det er jo ikke noe alternativ å gi opp ikkesant?! Bli ferdig med dette før du går videre.. men sant som du sier, det føles meningsløst å ha testdag så sent. Ved første forsøket mitt tok jeg en spansk en ved negativ test 14dpo, og sluttet på medisiner før jeg skulle og sa jeg ikke visste.. da kom jo TR etter et par dager, også fikk jeg starte rett på igjen. For meg har det fungert å hoppe rett i nytt forsøk og fokusere på det, men for andre er det pause og avstand som hjelper. Håper du finner din måte[emoji173]️ og ikke minst, snakk med partner[emoji173]️
Fikk negativ test nå i morrest også så har innfunnet meg med at det er fasiten denne runden. Trist, men er fattet og vil i gang med frysereggene så fort som mulig. Lurer også på å slutte på Lutinus slik at jeg får mensen nå. Må jo likevel vente halvannen uke til klinikken får vite at det ikke gikk. Da er jeg halvannen uke foran skjema og det kan jo bety halvannen uke mindre venting. Hadde en prat med mannen i går kveld og forklarte han hvorfor jeg ikke kan vente til den 15 med å vite. Tror han er litt mer oppdatert på hvilken påkjenning dette er for meg. Jeg er vanlig i hverdagen, men på jobb og på kveldene etter gutten har lagt seg er jeg ganske sliten.
 
Back
Topp