? Min dagbok på vei mot et lite nurk!

Skjønner at det ikke alltid er så lett å holde seg i tøylene du....
Jeg må gjerne puste dypt inn og telle til ti, hvertfall de siste dagene... MEn klikker jo i vinkel 50% av gangene, så det hjelper jo ikke så mye da.
 
Hi hi hi... :)
 
ORIGINAL: pusita

Skjønner at det ikke alltid er så lett å holde seg i tøylene du....
Jeg må gjerne puste dypt inn og telle til ti, hvertfall de siste dagene... MEn klikker jo i vinkel 50% av gangene, så det hjelper jo ikke så mye da.

Hi hi hi... :)

 
Takk for at du er innom her Pusita! Hadde en litt dårlig homronell dag igår.. heldigvis klarte jeg å snakke med M. om det i går kveld.. [:)][:)]
 
 Vi satser på en FEBRUAR BABY!!

Dag 1, 9/5:  Mensen (Kom uten forvarsel denne gangen [8|]?)
Dag 2, 10/5: Mensen
Dag 3, 11/5: Mensen
Dag 4, 12/5: Mensen
Dag 5, 13/5: Litt mensen
Dag 6, 14/5: Mensen er over [:)][:)] (Murrer litt i magen da [8|]?)
Dag 7, 15/5: Temp: 35,87
Dag 8, 16/5: Temp: 35,35 Denne er tatt 04:50, fikk ikke sove så måtte ta den tidlig... men kan ikke telle med denne.
Dag 9, 17/5: 36,07 (Jeg blir litt stresset av denne tempingen, men jeg prøver.. sov dårlig i natt.
Dag 10, 18/5: 35,60 Tempet til riktig tid idag, fikk sove i natt.
Dag 11, 19/5: 35,29
Dag 12, 20/5: 35,28 Idag fikk jeg endelig tempet til vanligtid, som igår. Ser jo jevn ut..
Dag 13, 21/5: 35.49 Negativ EL test idag, men forventet.
Dag 14, 22/5: 35,51 Negativ EL test idag, forventet. Men litt slim da.. så i morgen kanksje?
Dag 15, 23/5: 35,29 Negativ EL test. Både morgen og kveld. Ned igjen? [&o] Hva skjer a?
Dag 16, 24/5: 35,79 Høy temp, men gleden sank når jeg testet neg. på EL test [:@] [:'(]
Dag 17, 25/5: 35,85
Dag 18, 26/5: 35,79 Ned???
Dag 19, 27/5: 35,15 Enda mer ned??? [8|] [&:] 
Dag 20, 28/5: 35.35 Enda såå lav? Jeg trodde den skulle holde seg oppe etter EL?? [8|]
Dag 21, 29/5:
Dag 22, 30/5:
Dag 23, 31/5: HOMØOPAT!
Dag 24, 1/6:
Dag 25, 2/6:
Dag 26, 3/6:
Dag 27, 4/6:
Dag 28, 5/6:
Dag 29, 6/6: 

Nå gikk den enda mer ned?? Hva skjer? Ser jo ut til at det ikke funket denne måneden heller.. [:(][:(]
 
Denne var ikke helt lett å bli klok på.
 
Det er jo mønseret som teller, ikke nivået, men tempen din er jo UNORMALT LAV.
 
Hvor og når temper du?
 
Om du temper i munnen er jeg nesten i tvil om... om du kanskje puster gjennom munnen mens du sover, slik at den blir uvanlig lav?
 
JEG har lave temperaturer, men de er jo stort sett over 36 i alle fall...
Målte en til 35,5 i helga, tiiiidelig da, så jeg sov 3 timer til, og tempet igjen til en mer normal (tidsjustert (-0,15 pga 1,5 time etter vanlig tid) var den likevel ca 36,1) og da tenkte jeg for meg selv at "35,5? Nei, jeg er da i live, SÅÅÅÅ lav kan den umulig være!" Temp på 35,15 virker jo unormalt lavt. Jeg mistenker nesten at noe er galt, enten med termometeret ditt, eller måleomstendighetene dine.
 
For ja, det er noe som ikke stemmer. Om vi ser bort fra nivå, og ser bare på mønster, så steg den fint ("EL") dag 15, men som du selv har påpeket sank den deretter, og det skal den jo ikke.
 
Mulig du har skrvet om det før, men det kan jeg ikke huske å ha lest, så kan du forklare meg omstendighetene rundt tempingen din? (Hvor, når, hvordan det er med minst 3 timers kontinuerlig søvn, etc)
 
Hei *Stella*!
Takk for at du tok deg tid til å lese og svare.
 
Det er jo mønseret som teller, ikke nivået, men tempen din er jo UNORMALT LAV. Hvor og når temper du?
 
Jeg temper i munnen, kl. 06.15 hver morgen. Jeg har tempet før (gav opp da jeg følte jeg ikke fikk det til, men jeg prøver igjen for jeg ønsker å lære og bli kjent med denne merkelige kroppen.) Forrige gang jeg prøvde meg på temping tempet jeg rektalt, men ville prøve å unngå det så jeg kjøpte nytt og temper nå i munnen. Men det er som du sier, de er jo LAV. Når det gjelder dette med 3t. søvn får jeg det nok ikke alltid til. Men jeg har skrevet dette ned i dagboken tror jeg?
 
Jeg har også lurt på dette med lave temperaturer, jeg VET jeg har litt lav temeratur til vablig.. men synes de der er veldig lav. Så fra neste pp skal jeg tempe et annet sted tror jeg, det gjorde jeg sist og da var de ikke så lav. (Så teit som jeg er, så har jeg ikke tatt vare på de [8|]), men de var ikke så lave som disse.  

For ja, det er noe som ikke stemmer. Om vi ser bort fra nivå, og ser bare på mønster, så steg den fint ("EL") dag 15, men som du selv har påpeket sank den deretter, og det skal den jo ikke.
 
Er dette med at den sank sååå fort jeg lurer litt på? Det kan jeg ikke huske fra sist gang. Da steg den etterpå. Det som er enda mer merkelig, er at jeg faktisk igår begynte så smått og spotte og det er ihvertfall UNORMALT.

Igjen, tusen takk for at du tar deg tid!
 
 Vi satser på en FEBRUAR BABY!!

Dag 1, 9/5:  Mensen (Kom uten forvarsel denne gangen [8|]?)
Dag 2, 10/5: Mensen
Dag 3, 11/5: Mensen
Dag 4, 12/5: Mensen
Dag 5, 13/5: Litt mensen
Dag 6, 14/5: Mensen er over [:)][:)] (Murrer litt i magen da [8|]?)
Dag 7, 15/5: Temp: 35,87
Dag 8, 16/5: Temp: 35,35 Denne er tatt 04:50, fikk ikke sove så måtte ta den tidlig... men kan ikke telle med denne.
Dag 9, 17/5: 36,07 (Jeg blir litt stresset av denne tempingen, men jeg prøver.. sov dårlig i natt.
Dag 10, 18/5: 35,60 Tempet til riktig tid idag, fikk sove i natt.
Dag 11, 19/5: 35,29
Dag 12, 20/5: 35,28 Idag fikk jeg endelig tempet til vanligtid, som igår. Ser jo jevn ut..
Dag 13, 21/5: 35.49 Negativ EL test idag, men forventet.
Dag 14, 22/5: 35,51 Negativ EL test idag, forventet. Men litt slim da.. så i morgen kanksje?
Dag 15, 23/5: 35,29 Negativ EL test. Både morgen og kveld. Ned igjen? [&o] Hva skjer a?
Dag 16, 24/5: 35,79 Høy temp, men gleden sank når jeg testet neg. på EL test [:@] [:'(]
Dag 17, 25/5: 35,85
Dag 18, 26/5: 35,79 Ned???
Dag 19, 27/5: 35,15 Enda mer ned??? [8|] [&:] Sov litt dårlig, kanskje ikke tre timer.  
Dag 20, 28/5: 35.35 Enda såå lav? Jeg trodde den skulle holde seg oppe etter EL?? [8|] Sov lite, kanskje ikke tre timer.
Dag 21, 29/5: Fikk ikke tempet [:@][:@] Begynte å spotte igår kveld? Her er det noe som er galt??
Dag 22, 30/5:
Dag 23, 31/5: HOMØOPAT!
Dag 24, 1/6:
Dag 25, 2/6:
Dag 26, 3/6:
Dag 27, 4/6:
Dag 28, 5/6:
Dag 29, 6/6: 
 
Ja, spotting mellom EL og mens er unormalt, det har du helt rett i.
 
Nå er det jo forsåvidt sånn at man gjerne harlitt lavere temperatur oralt enn rektalt, men jeg måler også oralt, og har altså ialle fall mine temper stort sett over 36, og selv det er relativt lavt...
 
Så ja, det kan nok være verd å undersøke "omgivelsene" for tempingen din.
 
Tror du det er mulig at du sover med åpen munn? (i så fall, prøv dette i morgen: Når du våkner: Lukk munnen og hold den lukket en liten stund. Ja, man skal tempe med en gang man våkner, men... i dette tilfellet kan det gi en riktigere temp om du ligger stille med lukket munn en liten stund, et halvminutt eller noe?) Evt, temper du GODT under tunga, helt bakerst, inntil "tungestrengen", viktig å komme helt inn under der, SÆRLIG dersom du har putet gjennom munnen.
 
Evt vet jeg at en del velger å tempe vaginalt, for å slippe rektalt, men likevel få en mer stabil og "sikker" temping enn oralt.
 
Men, det er jo absolutt mye enklere å tempe i munnen, jeg er absolutt enig i det, (og bytt uansett i kke sted midt i en syklus) så prøv det med å holde munnen lukket, og å få termometeret skikkelig på plass, og se om det løser "problemet"?
 
Evt, har du noen gang vært utredet/sjekket for lavt stoffskifte? I tillegg til en del andre symptomer, som jeg slett ikke vet om du har, så gir lavt stoffsrkifte lav kroppstemperatur og tidvis syklusproblemer...
 
Snodig det der snuppa...
Spotte nå... (kanskje festeblødning??)
 
I verste fall hvis du skal tempe i baken [;)] så er det jo sånne plast engangscovere som man kan kjøpe på apoteket :)
 
Denne spottingen jeg reagere på. For HVIS mensen skal komme nå, så har jeg KORT lutealfase? Det kan jo ikke være bra.. men jeg har hatt slik de siste pp, med bittelitt spotting, men denne gangen var det en del? [8|] [:'(]
 
Lavt stoffskifte, nei det har jeg ikke sjekket.. men jeg har jo forholdsvis stabil syklus. 27 - 29, og har ikke flere syptomer på dette som trøtthet osv.
 
Jeg skal prøve å holde munnen lukket (men redd jeg sovner igjen da?) Min kjære sier, at de gangene han ser på meg sove så har jeg munnen igjen. Men jeg har den IKKE under tnunga? Det er jo verdt et forsøk da? Skal prøve å ta den lengre inn.. Være litt mer nøye? Også skal jeg skifte std neste syklus.
 
 
 
 
 
ORIGINAL: Dunn

Denne spottingen jeg reagere på. For HVIS mensen skal komme nå, så har jeg KORT lutealfase? Det kan jo ikke være bra.. men jeg har hatt slik de siste pp, med bittelitt spotting, men denne gangen var det en del? [8|] [:'(]
 
Lavt stoffskifte, nei det har jeg ikke sjekket.. men jeg har jo forholdsvis stabil syklus. 27 - 29, og har ikke flere syptomer på dette som trøtthet osv.
 
Jeg skal prøve å holde munnen lukket (men redd jeg sovner igjen da?) Min kjære sier, at de gangene han ser på meg sove så har jeg munnen igjen. Men jeg har den IKKE under tnunga? Det er jo verdt et forsøk da? Skal prøve å ta den lengre inn.. Være litt mer nøye? Også skal jeg skifte std neste syklus. 
 
 
 

 
Opp i rompa me'n [:D][:D][;)][;)] Hi hi hi
 
(trøtt og dårlig humor i dag også gitt)
 
ORIGINAL: pusita

ORIGINAL: Dunn

Denne spottingen jeg reagere på. For HVIS mensen skal komme nå, så har jeg KORT lutealfase? Det kan jo ikke være bra.. men jeg har hatt slik de siste pp, med bittelitt spotting, men denne gangen var det en del? [8|] [:'(]
 
Lavt stoffskifte, nei det har jeg ikke sjekket.. men jeg har jo forholdsvis stabil syklus. 27 - 29, og har ikke flere syptomer på dette som trøtthet osv.
 
Jeg skal prøve å holde munnen lukket (men redd jeg sovner igjen da?) Min kjære sier, at de gangene han ser på meg sove så har jeg munnen igjen. Men jeg har den IKKE under tnunga? Det er jo verdt et forsøk da? Skal prøve å ta den lengre inn.. Være litt mer nøye? Også skal jeg skifte std neste syklus. 
 
 
 


Opp i rompa me'n [:D][:D][;)][;)] Hi hi hi

(trøtt og dårlig humor i dag også gitt)

 

 
Pas deg, eller så sladrer jeg til sjefen din..
 
ORIGINAL: Dunn




Pas deg, eller så sladrer jeg til sjefen din..

 
Neeeeeeeeeeiiiii
 
Ikke gjør det da :( [:(][:(]
 
Du husker hva jeg sa igår?
 
Om du ikke temper skikkelig under tunga, så kan det være forklaringa ja. Du må under tunga.
 
du skal stikke termometeret så langt inn mot midten av munnen (inn til "tungestrengen" som du klarer, så langt bake som du klarer. Uten at det blir vondt eller noe da altså....
 
Det kan være forklaringa di det.
 
Prøv det.
 
 
ORIGINAL: *Stella*

Om du ikke temper skikkelig under tunga, så kan det være forklaringa ja. Du må under tunga.

du skal stikke termometeret så langt inn mot midten av munnen (inn til "tungestrengen" som du klarer, så langt bake som du klarer. Uten at det blir vondt eller noe da altså....

Det kan være forklaringa di det.

Prøv det.


 
Takk skal prøve det!!
 
ORIGINAL: Dunn

Du husker hva jeg sa igår?

 
Ja... :(
 
Ikke noe koselig det da :(
 
Kjiiiiiiiiiiiiip dag på jobb [:'(]
 
Får henge litt her med meg da? Som er husmor idag.. [:)][:)]
 
Så flink du er!! I dag igjen!! :)
 
Jeg er litt irritert på kroppen min! Nå kan TR komme syns jeg, siden alle smertene er her allikevel.
 
ORIGINAL: pusita

Så flink du er!! I dag igjen!! :)

Jeg er litt irritert på kroppen min! Nå kan TR komme syns jeg, siden alle smertene er her allikevel.

 
Ja, men i motsetning til deg.. så synes jeg det er litt gøy da [:)][:)] Lurer på om jeg skal bake, men fant ut at jeg ikke hadde nok mel.. og M. tok bilen til jobb idag.
 
Denne tanta de skal jo IKKE komme.. Er baby smerter det der vennen.
 
ORIGINAL: Dunn

Ja, men i motsetning til deg.. så synes jeg det er litt gøy da [:)][:)] Lurer på om jeg skal bake, men fant ut at jeg ikke hadde nok mel.. og M. tok bilen til jobb idag.
 
Denne tanta de skal jo IKKE komme.. Er baby smerter det der vennen.

 
Kjipern uten mel da... :(
Jeg driver og knoter det til på jobb.. .Første dag alene med ansvaret for det jeg har overtatt og jeg mangler tre kontrakter [:@]
Dritt assa...
 
Babysmerter??
Tror vel ikke det. Har gitt opp håpet jeg nå assa.
 
Back
Topp