? Min dagbok på vei mot et lite nurk!

Dunn

Forumet er livet
Dette er min dagbok på vei mot et lite nurk. 
 
Denne første siden skal jeg oppdaterer etterhvert, sånn at dere kan følge med på hva som skjer.. de som vil [:)][:)] 
 
Hilsen Dunn.
 
August 2006:
Sambo og jeg kjøper større leilighet, og da synes han vi kan begynne prøvingen. Vi begynner å ha masse sex, men ingen hast enda.
 
September 2006:
Fortsetter prøvingen. Ingen hell..
 
Oktober 2006:
Fortsetter prøvingen, ingen hell..
 
November 2006:
Begynner å følge med på BV, sjekker etter EL v/ å telle dager. [:)][:)]
 
Desember 2006:
Følger mer med på BV, melder meg ikke inn enda. Bare snik leser. Ingen spire denne gangen heller..
 
Januar 2007:
Melder meg inn i BV,  blir kjent med en helt HERLIG gjeng.. Ingen spire, men mange snille mennesker med positive ord her! [:)][:)] Dere er herlig alle sammen! Ingen spire denne månden heller..
 
Februar 2007:
Bruker EL-tester, og temper. Tempene mine var uregelmessig, men Fertilyty friend fant EL. Så er jo håp, for EL testene var bare negative. [&:][:@] Ble litt vel stresset av tempingen, så fortsatte ikke med det. TR kom på dagen hun skulle.. og jeg var på ferie hjemme [:)][:)]
 
Mars 2007:
Denne pp kom TR 4/5 dager for tidlig.. [:'(] Hva skjer a'? Sambo og jeg blir enig om prøve pause, skal fortsatt ha sex osv., men ingen temping og testing.. dette er herlig. Lurer på hva som skjer med kroppen, hvorfor er den sånn! Sambo slutter på noen piller som kanskje hjelper.. [:)]
 
April 2007:
Ble heller ikke måneden for oss [:(][:(] Tar en BV pause. Gjør ting jeg skulle ha gjort.. men BV har tatt tiden fra meg.
Lykke til alle her inne. Kommer snart tilbake.
 
Mai 2007:
IKM 12.mai, men 10 kom den. Er ikke lei meg heller? Hva skjer? Nå er vi inne i 10pp, men jeg har IDAG begynt på slankesuppe en uke. Håper den virkelig hjelper meg.. det blir et kikk! [:)][:)] Noen venner av oss blir gravid [:'(]

Homøopat 31/5:
Var hos henne en time, vi snakket om alt. Andre plager enn at jeg ikke ble gravid, hva jeg spiste, mine hobby, hvordan jeg tok prøvingen, sint/lei meg/sur osv., hvordan sambo tolket meg osv., ut ifra alt dette fant hun ut et middel jeg skulle ta i "den store kloke boken"! Dette middelet tok jeg, så nå blir det spennende å se [:)]

Vi ble ikke gravid denne gangen heller [:(][:(][:(][:(]
 
Juni 2007:
Vi prøver igjen...
 
Homøopat 28/6:
Bare en oppdatering, snakket om hva vi snakket om sist. Jeg fortalte om noe jeg glemte sist, men heldigvis så var ikke det middelet jeg fikk sist feil.. så hun ville ikke starte på noen ny behandling allerede nå. Siden det andre prep. har hjulpet litt, og gitt meg mer energi som det skal [:)] Så da skal jeg tilbake 16.august, og hvis det ikke har hjulpet mer da, så skal vi begynne med nytt prep. Hun sa at hun ikke skulle gi seg før jeg var stor og gravid [:)] Litt betryggende.
 
Vi ble ikke gravid denne månden heller..
 
Juli 2007:
Ferie, og mensen kom som vanlig.. nesten litt lyst å gi opp snart!!

August 2007:
Vi prøver igjen..
 
Homøopat 16/8:
Nå skal vi begynne men ny behandling.
 
September 2007:
Ikke gravid denne månden heller..  

Oktober 2007:
Nå skal vi bestille legetime. Orker ikke vente mer.
Har litt prøvepause, temper ikke og fjerner ticker for å ikke følge med.
Prøvde å bestille time, men legen var på ferie. SÅ da må jeg vente til neste mandag. [:'(] Jeg som endelig "kvinnet" meg opp.
 
15/10 - 07:
Legetime, både jeg og sambo får henvisning til utredning.
 
31/10- 07:
Jeg har undersøkelse. Gynekologen sier alt ser fint ut. Skal ta blodprøver, men må komme tilbake på rette dager.
 
November 2007:
 
5/11 - 07:
Første blodprøve.
 
8/11 - 07:
Sambo sjekker sædcellene sine. (Må vente to uker på svar!)
 
13/11 - 07:
Andre blodprøve. Fikk svar på den forrige, hadde litt lav progesteron.. men hun sa at det kunne bare være feil dag, alder osv. hadde mye å si. Så vi skulle se på de andre prøvene. Skulle ringe inn på mandag.
 
19/11 - 07:
Svar på andre blodprøve. Alt var helt fint. [:)] Bare vente på sambo sine prøver, så skal vi bestille ny time til samtale.

22/11 - 07:
Sambo ringte legen for svar på prøvene sine, det var god bevelighet og bra antall *puster lettet ut*

6/12 - 07:
Samtale hos gynekologen for oss begge to!
Han sa at han ikke hadde noe bevis for at jeg hadde EL. så han ville jeg skulle begynne på pergo fra dag 3 denne syklusen (som er på lørdag), også ta GU 12 dager etter for å se om det var mange folikker (tror det skrives slik..) det blir 18/12 så da fikk jeg ny time da. Han sa også at pergo kunne gjøre så kroppen slapp flere egg.. og gyn sa at det fikk man bare ta med. Sambo ble helt hvit i fjeset stakar. 

18/12 - 07:
GU for å se etter folikker.
Han fant en på 16mm, EL om ca. 2 - 3 dager. Sto på som kaniner vi.. hi hi
 
1/1-08: 
Etter 5 dager spotting kom mensen denne gangen også [:@] [:'(] [:(] 

Pergofri syklus, hos gynekologen 14/1 - 08. Da var EL rett rundt hjørnet, 1 - 2 dager. Etter forrigesyklus IKM 27/1.
 
Tante rød kom 25/1. [:(] [:(]  
 
Ringte gynekologen 28/1, fikk snakke med kontordama. Vi begyner med pergotime idag (dag 3) også skal jeg inn å sjekke etter EL dag 12 (6/2)
Skal prøve å manne meg opp, til å spørre om hvor lenge til ha vil vente før søknad om IVF blir sendt, det tar jo tid så den kan vel bare sendes?
 
Inne på dag 12, da ville EL skje om ca. 3 dager. (9/2 - 08)

Hos akupunktør, jeg begynte den 7/2 - 08. Vi snakket lenge, hun var kjempe koselig og virket flink. Hun ville gjøre så jeg hadde EL tidligere pga. kort lutealfase. Spennende å se om hun får det til. Det var ikke så vondt som jeg trodde, bare et lite stikk. Men noen av de nålene kjente jeg godt inni da.. [:)]
 
Ny time hos akupunktør mandag 11/2. Hun ville ha meg fort inn igjen, for å ordne opp. Skal tilbake 27/2 (hun har vinterferie i mellom)
 
Tante rød kom 21/2. [:(][:(] 
 
Akupunktør 27/2
 
Gynekologtime, han trodde EL ville skje fredag eller lørdag. (Vi sto på som kaniner)
 
Ny akupunktørtime 6/3 og 11/3
 
Begynte å tempe igjen, for å se om den stiger vel EL.
 
Mensen kom 19/3 - igjen!!! [:(][:(] Lyst å gi opp.
 
Ringte gynekologen 25/3, han hadde en månde påskeferie!!! Det var litt leeeeeeeenge.. man kunne ringe på onsdag, så ser om jeg rekker det imorgen.

På ferie i Kroatsia fant vi ut! Det fantastiske har skjedd! Vi er gravid!!!!
 
Takk for koselige svar! Det var kjapt [:)] Hvor lenge har dere prøvd?
 
PP betyr prøveperiode? Synd mensen din er litt teit...
Vurdere å begynne med el-tester, men veit ikke hvordan de funker.
 
Ja, dessverre tar sånne vidunderlige ting lang tid. Håper for oss begge at det skjer snart [:)] Har EL i disse dager, så vi står på som kaniner [:D], men nå må vi vente [:@] 
 
Hvordan lager dere disse bildene nederst?
 
He he, kan litt data så det der var veldig forståelig. Tusen takk!
 
hei og velkommen hit [:D]
 
Hvis du trykker på min tikker,som det så fint heter-kommer du inn på siden der man lager de!
Gå deretter inn på min profil her inne-og lim inn URL linken på min signatur .
Er bare å spørre om det er mer du lurer på [:)]
 
*lykke til* [:D]
 
 
 
Takk for koselig svar! Nytt for meg det her, klarer ikke helt å henge med på alle diskusjonene [:)] He he
 
lykke til med prøvingen[:D]håper alle lykkes her inne snart med å få oppfylt ønsket sitt
 
Hei, og velkommen inn hit! Koselig at flere lager seg egne tråder her inne, jeg har også en egen en[:)] Vi har prøvd siden 1 september vi da, og er akkurat startet på vår 5 pp. Jeg har bestemt meg for å teste med el-tester denne mnd, det er ikke så fryktelig vanskelig[:)] Du får bestilt billige el-tester på www.billigetester.no. Ganske greit hjelpemiddel for å finne el da syns jeg[:)]
Lykke til![:)]
 
Hei, og velkommen hit til alle disse nydelig tuppene våre. De er så gode å ha i oppturer og nedturer! Selv er jeg i 5.pp, venter spent på testing om 8 dager.... Men har ingen følelse enda, så aner ikke hvordan dette har gått.
Lykke til da:)
 
Her inne skal ej nok love dej vi alle kjenne til både opp å nedtura, personli e ej litt lei nedturane snart...
Men d va kjekt du kom hit t oss.Vi skal ta vare på dej[:)]

Lykke til me prøvinga
 
Takk for alle tilbake meldinger!
Har også tenkt på å prøve EL-tester. Takk for tipset om hvor j kan kjøpe de [:)] Skal bestille med en gang. Bare så kjedelig at EL antageligvis er ferdig denne mnd, nå er det bare 11 dager til mensen. (Håper ikke den kommer)
 
heisann og velkommen hit![:)] håper du får et kort og informativt opphold![:)] eltester er veldig gøy! hehe, også får man vite eksakt ikm er.
masse lykke til hvertfall![:)]
 
Nå har jeg gått til innkjøp av EL og graviditetstester! Dette blir spennende :-)
 
Ja, nå er jeg bare sur når den kommer. Huff.. stakkars samboeren min. Blir sint når den kommer.. he he
 
*dytter*
 
Håper du kommer deg fort ut herfra[;)]
Er ikke artig å være her måne etter månede hehe...
 
 
 
Takk! Men jeg er jo helt ny da.. Regner ikke med noe skjer så fort. Her inne virker jo ikke 4 mnd noen ting.
 
Skjer nok for deg også snart skal du se! [:D]
 
Nope jeg vet det... Men lov å håpe at andre kommer fortere ut hehe[;)]
 
men er hyggelig her inne synes jeg da[:D]
 
ja, er optimist så det går nok bra...
 
Back
Topp