Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er nå på syklusdag 35, 15 dager med Synarela. Jeg har fortsat ikke fått blødning og testene er negative. Mistenker at jeg ikke rakk eggløsning før jeg begynte på Synarela.
Skal spraye i 2 uker til, til får kontroll den 3. august. Må man ha en blødning for å bli nedrregulert? Blir slimhinnen tørket ut av Synarela eller blir tynere bare av en blødning?
Er redd for et enda avbrutt forsøk.
Jeg fikk blødning til vanlig tid forrige gang jeg drev med regulering. Problemmet er at de ba meg fortsette å spraye til cd3, selv om forsøket ble avbrudd for de ville ha meg til kontroll allikevel.Jeg vet dessverre ikke dette. Har hatt nedregulering 1 gang og fikk da blødning omtrent til vanlig tid.
Vi har planer om en telttur denne sommeren. Må vel bli i august. Vi har tenkt på Besseggen, men nå blir jeg usikker om det lar seg gjennomføre mens man går på sprøyter. Har lest at man ikke skal anstrenge så mye da eggstokkene er større enn vanlig og kan vri rundt aksen sin. Bør vi da droppe hele turen? Eller er det mulig å gå den turen mens jeg ruger?
Vi har ikke så mange helger igjen da vi kan gå opp fjellet og været er greit.
Så ikke i sprøytefasen men heller fra ca. Rugedag 5?Noen dager inn i rugetiden tenker jeg er bedre. Aktivitet er fint for blodomløpet i livmoren. Men akkurat rett etter innsett kan eggstokkene fortsatt være hovne. Jeg ble bedt om å ta det veldig med ro noen dager etter innsett sist på grunn av det. Første gang kunne jeg bare leve som normalt etter innsett. Så dette er litt vanskelig å si helt sikkert på forhånd tenker jeg.
I går var vi på en bursdagsfest der et vennepar annonserte at de skal bli prøvere i år. Mannen er 40 og dama blir 36 i sommer. Det blir deres første barn etter 16 år som gifte. Ingen ønsket seg barn før dette, ventet på bedre tider osv. Ikke lett å forstå. De har hoppet av i svingen alle disse årene...
Selv ble jeg lei meg da hun pratet om at jeg og mannen skulle gjøre det samme. "Først dere, så kommer vi raskt etter dere", sa hun. Irriterende når vi sliter og manner blir med på slike samtaler om veddemål på penger. De som blir gravid først -- vinner.
Jeg trakk meg ut av disse samtalene og bare gråt halve natta senere. Mannen ser ikke problemet og sier vi må late som og være med på et spill. Dette er ikke like lett for meg. Huff, skulle aldri tro at prøving skulle bli en av de verste periodene i livet mitt. Begge er jo så friske og så skal det ikke gå naturlig.
Ting skjer i livet som ikke alltid passer med babylaging. Derfor mailet jeg til klinikken i dag for å høre om vi kan avbrytte dette forsøket og utsette det i 2 mnd. Vil gjerne ringe inn neste mens og starte derfra. Håper det er greit for legene og at de holder meg på lista.
Forventet menstruasjon er 1. september (?)
Joda, jeg har det fint. Merkelig nok blir jeg flinkere og flinkere til å takle motgang. Har nå regnet meg frem til eventuelt termindato og hvis det klaffer på første ivf forsøk (eller for så vidt senere og), så passer det mye bedre med tanke på alt som skjer i 2017. Så jeg har funnet flere positive punkter å sette på "For" lista. Mange flere enn på "Mot" siden.Så leit å høre at du må avbryte. Håper du har det okay?
Klemifleng