Min dagbok - ønsker oss en baby

Cd31 og ingen tegn til TR. Tror mer og mer at hele syklusen ble forskyvet av Synarelabruk under mensen.
En av mulige IKM var i dag. Hvis ikke, venter jeg IKM den 18. juli istede for.
 
cd 34 og ingen tegn til TR. Tenker jeg skal ta en test.
 
Jeg er nå på syklusdag 35, 15 dager med Synarela. Jeg har fortsat ikke fått blødning og testene er negative. Mistenker at jeg ikke rakk eggløsning før jeg begynte på Synarela.

Skal spraye i 2 uker til, til får kontroll den 3. august. Må man ha en blødning for å bli nedrregulert? Blir slimhinnen tørket ut av Synarela eller blir tynere bare av en blødning?

Er redd for et enda avbrutt forsøk.
 
Jeg er nå på syklusdag 35, 15 dager med Synarela. Jeg har fortsat ikke fått blødning og testene er negative. Mistenker at jeg ikke rakk eggløsning før jeg begynte på Synarela.

Skal spraye i 2 uker til, til får kontroll den 3. august. Må man ha en blødning for å bli nedrregulert? Blir slimhinnen tørket ut av Synarela eller blir tynere bare av en blødning?

Er redd for et enda avbrutt forsøk.

Jeg vet dessverre ikke dette. Har hatt nedregulering 1 gang og fikk da blødning omtrent til vanlig tid.
 
Jeg vet dessverre ikke dette. Har hatt nedregulering 1 gang og fikk da blødning omtrent til vanlig tid.
Jeg fikk blødning til vanlig tid forrige gang jeg drev med regulering. Problemmet er at de ba meg fortsette å spraye til cd3, selv om forsøket ble avbrudd for de ville ha meg til kontroll allikevel.
Spurte den ene sykepleieren og fikk beskjed at Synarela hemmet eggløsning, så jeg skulle regne første medisinfrie dag som cd 1. Logisk. Når jeg fikk en plan for neste forsøk, så regnet de min første dag med blødning som cd1. Regner jeg utifra denne 15. juni, så er mensen forsinket. Regner jeg utifra den 18. juni da jeg sluttet med Synarela, så ser det greit ut.
Har foresten startet å spotte litt, så forventer TR i morgen eller over i morgen. Da blir det 32 dagers "syklus", helt etter boka.

Totalt sett er jeg glad jeg fikk spraye lengre pga. ferien for da rekker kroppen min gjøre alt den skal før sprøytestart.

Status:
1. forsøk
Synarela dag 16
15 dager til kontroll
 
Fikk mensen på cd35. Er snart ferdig. Kontroll om 8 dager.
 
Vi har planer om en telttur denne sommeren. Må vel bli i august. Vi har tenkt på Besseggen, men nå blir jeg usikker om det lar seg gjennomføre mens man går på sprøyter. Har lest at man ikke skal anstrenge så mye da eggstokkene er større enn vanlig og kan vri rundt aksen sin. Bør vi da droppe hele turen? Eller er det mulig å gå den turen mens jeg ruger?
Vi har ikke så mange helger igjen da vi kan gå opp fjellet og været er greit.
 
Vi har planer om en telttur denne sommeren. Må vel bli i august. Vi har tenkt på Besseggen, men nå blir jeg usikker om det lar seg gjennomføre mens man går på sprøyter. Har lest at man ikke skal anstrenge så mye da eggstokkene er større enn vanlig og kan vri rundt aksen sin. Bør vi da droppe hele turen? Eller er det mulig å gå den turen mens jeg ruger?
Vi har ikke så mange helger igjen da vi kan gå opp fjellet og været er greit.

Noen dager inn i rugetiden tenker jeg er bedre. Aktivitet er fint for blodomløpet i livmoren. Men akkurat rett etter innsett kan eggstokkene fortsatt være hovne. Jeg ble bedt om å ta det veldig med ro noen dager etter innsett sist på grunn av det. Første gang kunne jeg bare leve som normalt etter innsett. Så dette er litt vanskelig å si helt sikkert på forhånd tenker jeg.
 
Noen dager inn i rugetiden tenker jeg er bedre. Aktivitet er fint for blodomløpet i livmoren. Men akkurat rett etter innsett kan eggstokkene fortsatt være hovne. Jeg ble bedt om å ta det veldig med ro noen dager etter innsett sist på grunn av det. Første gang kunne jeg bare leve som normalt etter innsett. Så dette er litt vanskelig å si helt sikkert på forhånd tenker jeg.
Så ikke i sprøytefasen men heller fra ca. Rugedag 5?
 
I går var vi på en bursdagsfest der et vennepar annonserte at de skal bli prøvere i år. Mannen er 40 og dama blir 36 i sommer. Det blir deres første barn etter 16 år som gifte. Ingen ønsket seg barn før dette, ventet på bedre tider osv. Ikke lett å forstå. De har hoppet av i svingen alle disse årene...
Selv ble jeg lei meg da hun pratet om at jeg og mannen skulle gjøre det samme. "Først dere, så kommer vi raskt etter dere", sa hun. Irriterende når vi sliter og manner blir med på slike samtaler om veddemål på penger. De som blir gravid først -- vinner.
Jeg trakk meg ut av disse samtalene og bare gråt halve natta senere. Mannen ser ikke problemet og sier vi må late som og være med på et spill. Dette er ikke like lett for meg. Huff, skulle aldri tro at prøving skulle bli en av de verste periodene i livet mitt. Begge er jo så friske og så skal det ikke gå naturlig.

Prøver å bli litt kjent her på forumet, og kom over dagboken din.
Dette stakk meg rett inn i hjertet.. Sikkert fordi vår historie er så lik.
Håper det ordner seg og at dere blir gravide snart :klem:

Heiaheia!!
 
Hele ettermiddagen i dag har jeg følt noe ubehag i livmoren og høyre eggstokk. Plagsomt til tider. Ellers ingen bivirkninger.

Synarela dag 23
Dag 8 etter mens
 
Bivirkninen av Synarella denne gangen var evig spotting etter menstruasjonen. Hadde en normal mens på 5 dager og så spotting i 5 dager til. Håper den har stoppet i dag.
 
Ting skjer i livet som ikke alltid passer med babylaging. Derfor mailet jeg til klinikken i dag for å høre om vi kan avbrytte dette forsøket og utsette det i 2 mnd. Vil gjerne ringe inn neste mens og starte derfra. Håper det er greit for legene og at de holder meg på lista.

Forventet menstruasjon er 1. september (?)
 
Ting skjer i livet som ikke alltid passer med babylaging. Derfor mailet jeg til klinikken i dag for å høre om vi kan avbrytte dette forsøket og utsette det i 2 mnd. Vil gjerne ringe inn neste mens og starte derfra. Håper det er greit for legene og at de holder meg på lista.

Forventet menstruasjon er 1. september (?)

Så leit å høre at du må avbryte. Håper du har det okay?
Klemifleng :)
 
Så leit å høre at du må avbryte. Håper du har det okay?
Klemifleng :)
Joda, jeg har det fint. Merkelig nok blir jeg flinkere og flinkere til å takle motgang. Har nå regnet meg frem til eventuelt termindato og hvis det klaffer på første ivf forsøk (eller for så vidt senere og), så passer det mye bedre med tanke på alt som skjer i 2017. Så jeg har funnet flere positive punkter å sette på "For" lista. Mange flere enn på "Mot" siden.

Her er hva jeg tenker. Termin i juli-august 2017 betyr:

Positivt:
- kan ta ferie rett før fødselspermisjonen og dermed slappe av på slutten av svangerskapet og ikke gå på jobb høygravid
- kan fortsatt rekke barnehagestart
- kan avslutte 3 årige prosjektet på jobben min
- kan dra på ferie i romjula uten å være så synlig gravid enda
- mannen rekker å besøke foreldrene sine i utlandet juni 2017 uten fare for at jeg skal føde når som helst
- skal fortsatt føde i det varme halvåret

Ulempen:
- må VENTE lenger (dette er det verste ved ufrivillig barnløshet)
- rekker ikke å få et søsken i påfølgende år. Ønsket at barna skulle gå i klassen etter hverandre, f.eks. 1. og 2. klasse
- blir enda eldre førstegangsfødende, manne blir hele 38 år som pappa for første gang
 
Porsgrunn ringte i dag tidlig for å bekrefte at de utsetter forsøket vårt. Er foreløpig satt til uttak i uke 42. Blir spennende å se hvordan syklusene mine blir og om jeg treffer denne uka.
Jeg sluttet på Synarela i går kveld, altså droppet å ta den i går kveld. Siden i dag er min første medisinfrie dag, så kaller jeg også denne for cd1.
Har nå bestilt en del EL-tester og tenker å jakte litt på EL bare for å vite når mensen skal komme.
I dag er jeg plutselig i mye bedre humør etter den hyggelige stemmen fra Porsgrunn fortalte meg at de ordner alt med papirene osv. og jeg kan bare ringe inn mensen.
Siden det ikke passer å bli gravid de neste 2 mnd., så passer det fint med IFV da hele prosessen tar tid og noe liksom skjer en del tid i forveien.
 
Dagene går veldig sakte. Jeg har bestemt meg for å ikke lese Assistert befruktning forum for å ikke bli missunelig på folk som er i gaang, mens jeg må avrytte for andre gang på rad. Dette klarer jeg helt fint så lenge.
I dag har jeg fylt ut og sendt alle papirene til HELFO. Kvitteringene skal ikke være eldre enn 6 mnd. og siden jeg kjøpte de første medisinene en gang i mai, så tenkte jeg å sende alt jeg har foreløpig. Frem til nå har vi brukt ca 12 400 kr på medisinene. Av disse ble bare 3 flasker Synarela brukt. Alt annet ligger pent i hylla/kjøleskapet og venter sin tur.

Har også fylt ut alle papirene til pasientreiser. Til dere som ikke har brukt denne tjennesten før, så går det an å delvis refundere utgiftene til reisevei, evt. parkering og bompenger. De anbefaller da å ta kollektiv, men privat bil passer også. Så det err lurt å spare på alle papirene.
 
EL-testene er i hus. De er ennå veldig negative selv om jeg kan se begge streker.

Kunne tenke meg å dra på fjelltur de nærmeste ukene. Sjekker være flere steder denne helgen og det ser grått og noen steder våt ut. Vil så gjerne rekke en tur før høsten kommer!
 
Venter fortsatt på mensen. Hvis jeg regner fra siste mens, så er jeg på cd 37. Det er så å si umulig. Jeg gikk jo 20+ dager på Synarela da. Så jeg velger å telle fra den første medisinfrie dagen. Da blir det cd24. Har letet og letet etter EL denne måneden, men testene ble aldri positive. Så jeg bare satser på at eBay testene var av dårlig kvalitet denne gangen og at EL var på ca. cd 19 som vanlig.
Forventet mens er 31. august- 3. september.

Jeg har forresten lest om nye regler for barnehagestart. Blir jeg gravid nå, så blir babyen født i juli. Hvis det skjer senere, så har vi fortsatt august, september og oktober å få barn på :) selv om til syvende og sist, så skal ikke økonomien stoppe meg.

Jeg og mannen har også diskuttert fordelingen av permisjonen. Vil tro vi går for at jeg starter med min del, så tar vi begge gradert de siste 3-4 mnd. Da jobber jeg, f.eks. 60% og mannen 40%. Vi går for dagmamma senere om det trengs, men da også på deltid. Jeg vil helst kombinere dagmamma i noen dager og ulønnet permisjon i noen dager i uka. Håper det funker.

Leser også at dagmamma er dyrt. Opp mot 8000 kr per mnd., men siden begge skal jobbe en del samtidig, så blir det ikke noe problem.
 
Back
Topp