Min dagbok - ønsker oss en baby

Det er vel fordi din syklus er slik? jeg mener hvis noen får mens f.eks. 1 juni, så rekker de også?
Hvor fikk du en slik beskjed? Er det den siste mulige dato for mensstart for en kort protokol før sommeren?
Ja, det var igrunnen det. Da ville jeg satt inn egg rundt 15 juni og rukket bp før 1.7. når de stenger
 
Det er vel fordi din syklus er slik? jeg mener hvis noen får mens f.eks. 1 juni, så rekker de også?
Hvor fikk du en slik beskjed? Er det den siste mulige dato for mensstart for en kort protokol før sommeren?
Hvor lang tid tok det fra dere sendte søknad til Porsgrunn til forsamtale?
 
Hvor lang tid tok det fra dere sendte søknad til Porsgrunn til forsamtale?
Akkurat 2 mnd.
Som jeg skrev flere steder, så har vi også vært på Riksen. Der tok det 1,5 mnd. å komme på forsamtale.
 
Akkurat 2 mnd.
Som jeg skrev flere steder, så har vi også vært på Riksen. Der tok det 1,5 mnd. å komme på forsamtale.

Tok det bare 1,5 måned for forsamtale på riksen? Trodde det var lengre jeg
 
Tok det bare 1,5 måned for forsamtale på riksen? Trodde det var lengre jeg
Det trodde jeg også! Står jo 4 mnd
Ofisielt er det vel 4 mnd., men bare les alle fora. Folk rømmer jo derifra på grunn av lange køer, så ringelista blir brukt veldig aktivt. På Riksen var jeg nr. 5 på ringelista og kom inn 1,5 mnd. etter henvisningen ble sendt. Dvs. 1 mnd. etter deres svarbrev med innkalling kom.
I Porsgrunn ble jeg satt som nr. 4 på ringelista med en gang, men er fortsatt nr. 4 sju uker senere.
Så tiden til forsamtale er så å si lik.
 
Ofisielt er det vel 4 mnd., men bare les alle fora. Folk rømmer jo derifra på grunn av lange køer, så ringelista blir brukt veldig aktivt. På Riksen var jeg nr. 5 på ringelista og kom inn 1,5 mnd. etter henvisningen ble sendt. Dvs. 1 mnd. etter deres svarbrev med innkalling kom.
I Porsgrunn ble jeg satt som nr. 4 på ringelista med en gang, men er fortsatt nr. 4 sju uker senere.
Så tiden til forsamtale er så å si lik.

Er vel ventetiden mellom samtale og oppstart (og nye forsøk) som skremmer folk vil jeg tro ;)
 
I dag er jeg plutselig på cd8. Bare 4 dager til forsamtalen.
 
Planen for i dag er å kjøpe et urinprøveglass og ha sex slik at det blir 2 dager siden siste utløsning da mannen skal levere en sædprøve. Tidligere tok han prøven hjemme og leverte innen 1-1,5 time. Denne gangen blir det lengre reisevei, så vi satser på å ta prøven på stedet. Blir spennende å se om to-måneders Pergokur gir noe forbedring og om spermiene er raskere rett etter utløsning eller om tiden spiller liten rolle.
 
Planen for i dag er å kjøpe et urinprøveglass og ha sex slik at det blir 2 dager siden siste utløsning da mannen skal levere en sædprøve. Tidligere tok han prøven hjemme og leverte innen 1-1,5 time. Denne gangen blir det lengre reisevei, så vi satser på å ta prøven på stedet. Blir spennende å se om to-måneders Pergokur gir noe forbedring og om spermiene er raskere rett etter utløsning eller om tiden spiller liten rolle.
Spennende!!
 
Var på forsamtale i dag. Opplevelsen var helt annerledes enn på Riksen. Det var bare tre andre par samtidig med oss. Alle samtalene ble individuelle da. Fikk medisineringsplan og resepter, så skal på apoteket i dag og hente medisinene.
 
Da er halvparten av medisinene kjøpt inn. Skal gå på lav dose, så det ble bare 2400 kr denne gangen. Henter resten på mandag.

En anne glad nyhet er at mannen ble friskmeldt etter sister sædprøve. Nå har han faktisk hele 51% av aktive svømmere (var tidligere 23, 27, 35, 17%). Da hjalp vel kuren fra Purvis og alle vitaminene jeg har gitt ham i månedsvis :)

Legen sa at med slike resultatene kan vi prøve inseminasjon. Det var det jeg håpet å få til før ferien siden jeg trodde jeg manglet t par dager for å squize inn et ivf forsøk. På ul så legen at jeg skal ha EL denne søndagen, har en dominant follikel på 14 mm nå. Så prøver vi inseminasjon, så kan de da ikke sette med på Synarela og vi må vente med forsøket til august. Sjansene ved inseminasjon er jo mye lavere, så jeg satser heller på naturlig metoden under denne EL og IVF/ICSI i juni.
 
Sitter nå og fyller ut dokumentene til Pasientreiser. Porsgrunn ga oss en bekreftelse på behandling, men vi fikk ingenting fra Riksen. Sendte dem en epost og håper de sender meg noen papirer også. Vet ikke om det er nok å legge ved kontoutskrift som viser at vi betalte egenandel der i fenruar...
Noen som har erfaring med pasientreiser?

Jeg har nå også krysset grense for frikort for i år, så skal søke det snart.
 
Sitter nå og fyller ut dokumentene til Pasientreiser. Porsgrunn ga oss en bekreftelse på behandling, men vi fikk ingenting fra Riksen. Sendte dem en epost og håper de sender meg noen papirer også. Vet ikke om det er nok å legge ved kontoutskrift som viser at vi betalte egenandel der i fenruar...
Noen som har erfaring med pasientreiser?

Jeg har nå også krysset grense for frikort for i år, så skal søke det snart.
egenandeler hos sykehus/lege er det helfo som styrer og det skjer automatisk. Når du har oppnådd grensen for frikort trenger du ikke søke, det kommer automatisk i posten :)
 
egenandeler hos sykehus/lege er det helfo som styrer og det skjer automatisk. Når du har oppnådd grensen for frikort trenger du ikke søke, det kommer automatisk i posten :)
Jeg, jeg så det nå selv på Mine Sider.
 
Da er første dose med spray tatt :)
 
At det går an!!! En vanlig nesesprayfalske stod ved siden av Synarela boksen i går og jeg tok den i stede for. Oppdaget det bare i morgen tidlig. Håper det ikke ødelegger noe. Jeg bør vel ikke ta en ekstra dose i dag?
 
At det går an!!! En vanlig nesesprayfalske stod ved siden av Synarela boksen i går og jeg tok den i stede for. Oppdaget det bare i morgen tidlig. Håper det ikke ødelegger noe. Jeg bør vel ikke ta en ekstra dose i dag?
Skal ikke ta ekstra dose nei. Står at man skal ta sprayen så fort man kommer på det. Og ta den deretter til normal tid igjen.
 
Skal ikke ta ekstra dose nei. Står at man skal ta sprayen så fort man kommer på det. Og ta den deretter til normal tid igjen.
Jeg tok feil spray kl. 19 og oppdaget det kl 06.00 dagen etter. Skulle jo ta neste dose kl 07.00. Da gjelder vel ikke med "så fort man oppdager det".
 
Back
Topp