Min dagbok - ønsker oss en baby

Du testet jo positivt sent,.....så er nok bare kroppen din som er treig med å øke hcg ❤️
Jeg testet positivt 12 dpo på kveldsurin. Tidligere kunne jeg få positive tester allerede 10 dpo. Så det er sent for å væe meg, men ikke sent ift. statistikken.

__________________

Ellers tror jeg jeg starter pp6 i dag.
pp6 - cd1 - EL 06.05 - IKM 20.05

Bare synd at vi allerede bestilte sommerferie ut ifra syklusen min. Håper ferien ikke blir ødelagt på grunn av denne forskyvningen av mensene med 1 uke.

Skal til fastlegen om noen timer av andre årsaker, så kan spørre om å måle hcg. Eller kan jeg bare si ifra at jeg var gravid for å få dette inn i journalen?
 
Ser tydelig LH stigning på testene, så håper på en positiv test i dag (onsdag).
Vi la inn aksjene sist lørdags kveld, så de er vel ukte av systemet for lengs.

Tenkte å legge inn aksjene i går kveld, men med en skrikende unge som våknet brått kl. 22 og gråt til kl. 01 var det helt uaktuelt... Vi pusser opp barnerommet og babyen sover hos oss igjen. Kanskje det er derfor han er urolig? Altså vi sover jo stille, men jeg tror han hører når jeg f.eks. snur meg.... Hmmm. Jeg vil ha barnerommet klart snarest!!! Mannen har akkuratt begynt. Det gjenstår å finsparkle vegger og tak, male taket, tapetsere og male veggene, legge gulv og lister. Vil tro det tar minst 2 uker siden mannen også jeg en fulltidsjobb.

Ellers går vi for denne Sjøgløtt fargen fra Jotun.
51_tcm21-2209.jpg


Driver også og gjør om kinorom til en kino/lekerom. Alle veggene og taket var svarte. Nå har jeg malt tre vegger i lys grått. Er usikker på om jeg skal gi meg eller male taket hvit også? Hva hadde dere gjort? Lister og vinduer forblir svarte. Teppe på gulvet.
 
Ser tydelig LH stigning på testene, så håper på en positiv test i dag (onsdag).
Vi la inn aksjene sist lørdags kveld, så de er vel ukte av systemet for lengs.

Tenkte å legge inn aksjene i går kveld, men med en skrikende unge som våknet brått kl. 22 og gråt til kl. 01 var det helt uaktuelt... Vi pusser opp barnerommet og babyen sover hos oss igjen. Kanskje det er derfor han er urolig? Altså vi sover jo stille, men jeg tror han hører når jeg f.eks. snur meg.... Hmmm. Jeg vil ha barnerommet klart snarest!!! Mannen har akkuratt begynt. Det gjenstår å finsparkle vegger og tak, male taket, tapetsere og male veggene, legge gulv og lister. Vil tro det tar minst 2 uker siden mannen også jeg en fulltidsjobb.

Ellers går vi for denne Sjøgløtt fargen fra Jotun.
51_tcm21-2209.jpg


Driver også og gjør om kinorom til en kino/lekerom. Alle veggene og taket var svarte. Nå har jeg malt tre vegger i lys grått. Er usikker på om jeg skal gi meg eller male taket hvit også? Hva hadde dere gjort? Lister og vinduer forblir svarte. Teppe på gulvet.

Vi har sjøgløtt i en av stuene våre. Iblandet litt sjøsmaragd, da den ble litt lys alene. Sykt nydelig farge
 
Vi har sjøgløtt i en av stuene våre. Iblandet litt sjøsmaragd, da den ble litt lys alene. Sykt nydelig farge
Blandet dere inn sjøsmaragd i sjøgløtt eller mener du at dere malte flere vegger i forskjellige farger?

Barnerommet hos oss er sikker det minste som er tillatt, så vi vil ha noen lys farge for å gi mer romfølelse. Kunne like godt male hvit, men syns det er kjedelig.
 
Blandet dere inn sjøsmaragd i sjøgløtt eller mener du at dere malte flere vegger i forskjellige farger?

Barnerommet hos oss er sikker det minste som er tillatt, så vi vil ha noen lys farge for å gi mer romfølelse. Kunne like godt male hvit, men syns det er kjedelig.

Blanda i spannet.:)
 
Jeg trives veldig godt på jobben, men føler jeg kunne heller tenke meg å være hjemme med babyen i stede. Han passes av bestefar hjemme hos oss og har det veldig fint. Samtidig ser jeg han ikke spiser like bra som med meg. Har alltid hatt lav vektoppgang fra mnd. til mnd., men jeg også ser han ikke spiser hele porsjoner av det jeg legger ut i kjøleskapet om morgen. Eller at han må underholdes nå for at han skal spise. Tror han misliker hele opplevelsen nå...

Jeg har sagt til mannen at neste gang driter jeg i familieøkonomi og tar ulønnet permisjon så lenge det trengs til barnehagestart.

Ellers venter og venter jeg p EL. Er nå på cd 15 og testene er fortsatt negative. Ingen tegn på EL slim heller. Mannen er altfor sliten om kveldene/ser på TV i senga, så jeg tar ikke initiativet til babylaging. Da blir det til at det er sex bare en gang i helgene... Eller er det jeg som må ta initiativet hvis det skal være en hverdag... Føler jeg er lei hele denne babylaginga allerede. Hvorfor kunne jeg ikke bare forbli gravid? Hadde nå vært 8 uker på vei.
 
cd19 :)
upload_2018-5-8_20-39-46.png
 
Status: pp6, 12dpo, negativ test.

Tror jeg trenger flere el-tester og g-tester til neste pp. Jeg er ekstremt fornøyd med den selgeren jeg brukte de siste gangene på eBay, men kan tenke meg å prøve noe nytt innen g-testene. Noen som har erfaringer med tester som slår ut tidligst mulig? Link til eBay siden?
 
pp8 - cd9

Tenkte å prøve ut salvie te denne måneden. Den skal drikker fra man er ferdig med mensen til EL. Fant på nett at det er snakk om 10-11 dager, men siden jeg pleier å ha EL på cd 15-21, så tenker jeg å drikke to kopper per dag frem til en positiv EL-test.

Testene er innkjøpt og er på vei. Skal sjekke postkassa i kveld.

Ellers er det ikke noe nytt. Vi ble ferdig med oppussingen av huset. Lekestue over garasjen er også gjort klar. Nå gjenstår det bare å bytte verandaen rundt huset vårt (vi tar det til hösten) og beise verandaen til lekehuset.

Ellers er det deilig å komme tilbake til en slags mammapermisjon der manne er på jobb og jeg er hjemme med guttungen på 13 mnd. Vi koser oss som bare det.
 
Vil bare oppdatere at jeg har blitt gravid i pp8. Ser nå at det er den første og eneste pp med salviete. Tror det er bare tilfeldig da det er ikke meg som var årsaken til at vi sleit med å bli gravid. Allikevel en interessant observasjon.
 
Vil bare oppdatere at jeg har blitt gravid i pp8. Ser nå at det er den første og eneste pp med salviete. Tror det er bare tilfeldig da det er ikke meg som var årsaken til at vi sleit med å bli gravid. Allikevel en interessant observasjon.
Gratulerer[emoji173]
 
Vil bare oppdatere at jeg har blitt gravid i pp8. Ser nå at det er den første og eneste pp med salviete. Tror det er bare tilfeldig da det er ikke meg som var årsaken til at vi sleit med å bli gravid. Allikevel en interessant observasjon.
Jeg brukte også salviete de gangene jeg har blitt gravid, litt morsomt. Gratulerer [emoji4]
 
Vil bare oppdatere at jeg har blitt gravid i pp8. Ser nå at det er den første og eneste pp med salviete. Tror det er bare tilfeldig da det er ikke meg som var årsaken til at vi sleit med å bli gravid. Allikevel en interessant observasjon.

Gratulerer så mye[emoji16]
Hvor langt er du nå da?
 
Gratulerer så mye :D
 
Back
Topp