Min dagbok - ønsker oss en baby

Enig, jeg liker også å vite i forkant.
Var av samme grunn jeg aldri begynte med prevensjon etter førstemann, men nå er jo det 1,5 år siden, så nå synes jeg det er på tide at nr.2 snart er på tur[emoji12] Men samtidig ingen krise om det drøyer 6 mnd til.
For en fin løsning dere har fått til mtp utgangspunktet. Blir nok koselig for både store og små d[emoji4] Jeg «forlenget» egen permisjon ved å bruke ferie innimellom permisjonen, så fikk vært hjemme frem til mini var 10 mnd før pappan tok sin del.
Jeg har tatt all min ferie også. Valgte 100% løsning og det var uansett bare april-februar. Så ikke helt bra med tanke på barnehage. Og så tidlig vil jeg ikke spørre rundt etter noen ledige plasser. Venter heller til august.

Blir jeg gravid denne mnd. så blir trmindagen den 23. november. Niesa mi skal gifte seg den 30. september og jeg vurderer faktisk å utsette prøvingen denne mnd. for å kunne fly til bryllupet. Tenker jeg riktig da? Hvis jeg har termin tidligst 24. desember, da er jeg såvidt over 6 mnd. gravid den 30. september-7. oktober. Eller skal jeg hoppe over to pp for å være 5 mnd på vei og garantert kunne fly?

Spør og svarer selv, hehe. Har nå lest at man kan fly med legeattest frem til uke 36. Så da er jeg godt innafor. Bli ikke noe opphold i ventingen :) Dette gjorde dagen min!
Nå venter jeg på at barnet ska vokne, så skal vi på en trilletur til butikken.

Ellers har jeg tatt meg sammen når det gjelder slanking. -1,8 kg så langt. Supert.

Hmmm, i løpet av graviditeten var mannen redd for å ha sex på grunn av babyen der, så gjorde det vondt for meg i 5 mnd. etter fødselen... Som et resultat ble mannen vant til andre måter å ha sex på, uten å komme inn i meg. Dette passer jo ikke helt med tanke på prøving. Jeg liker ikke å fortelle når jeg har EL, så det blir helt tilfeldig om vi legger inn aksjene eller ikke rundt EL. Jeg tar initiativet, men er jo ikke garantert aksjene blir lagt inn.
F.eks. denne mnd. er jeg fertil fra torsdag til mandag. Tok initiativet til sex i går og det var uten at han kom inn i meg. Så det blir i hvert fall ingen sædceller ventende på egget. Blir helt oppgitt. Vil ikke ta dette opp heller da jeg ikke vil bli så opphengt i prøvingen. Nå mistenker mannen at han har prostatit eller noe (han er blant de som leser på nett og setter diagnoser), så han vil bestille time hos fastlegen. Da passer det I HVERT FALL IKKE å ta initiativet til noe mer på mandag...

hva skal man gjøre da?

Av en eller annen grunn fortsetter jeg å teste. Testen blir sterkere. Satser på en positiv test i morgen. Tenker også å spørre mannen hva han tenker om prøving nå. Han har i hvert fall bestilt legetime.
2daglr7.jpg

Da hoppet vi over denne pp også. Greit egentlig da det passer bedre å ikke være høygravid når vi skal i bryllup i utlandet i september.
Har nå bestilt flere EL-tester. Jeg har tidligere bestilt fra Kina, men har nå funnet veldig gode fra England som har 1 ukes levering og i tillegg er dobbelt så brede som de kinesiske, så mye enklere å lese resultatet på dem. Har bestilt 50 stk. og håper de varer en stund. Må lære å bruke dem med måte og ikke starte for tidlig.

Ser det blir veldig mye snakk om prøving her, men jeg har lite behov for å fortelle om hverdagen, om baby eller livet generelt på nett. Kanskje det blir veldig gjensidig lesing, men det får være sånt :)

Johoo!!! -2,8 kg på knapt 3 uker!!!!
Nå veier jeg faktisk like mye som på bryllupsdagen. Fortsetter videre til målet.

Gratulerer med kvinnedagen, jenter!

Johoo!!! -2,8 kg på knapt 3 uker!!!!
Nå veier jeg faktisk like mye som på bryllupsdagen. Fortsetter videre til målet.

Gratulerer med kvinnedagen, jenter!
Så flink du har vært, bra jobba[emoji1]

Gratulerer med kvinnedagen[emoji123][emoji1]

170 cm og ny rekord. 63,2 kg.
Det er ikke så mange hg per uke, men blir jo en del i løpet av måneden!!! Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min (les: likegyldig), men det er fint å se forandringene. Mammaer ser jo yngre ut når de er normalvektige. Pluss at små barn gjør oss yngre :)

Over til prøving og statusoppdatering.
pp5 (fortsatt, selv om det er 7 mnd. med prøving, ikke alltid vi treffer) - cd11 - forventet EL 31.03 - IKM 14.04

Tenker å begynne å teste for el fra i morgen.
Lurer på om jeg bør si til mannen at det er neste uke det gjelder... Hva hadde dere gjort?

170 cm og ny rekord. 63,2 kg.
Det er ikke så mange hg per uke, men blir jo en del i løpet av måneden!!! Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min (les: likegyldig), men det er fint å se forandringene. Mammaer ser jo yngre ut når de er normalvektige. Pluss at små barn gjør oss yngre :)

Over til prøving og statusoppdatering.
pp5 (fortsatt, selv om det er 7 mnd. med prøving, ikke alltid vi treffer) - cd11 - forventet EL 31.03 - IKM 14.04

Tenker å begynne å teste for el fra i morgen.
Lurer på om jeg bør si til mannen at det er neste uke det gjelder... Hva hadde dere gjort?
Jeg pleier ikke si noe ang det, jeg blir ekstremt kåt rundt el så han skjønner det selv [emoji16]

Da la vi inn aksjene 2 dager før og morgenen etter den positive EL-testen. Blir dette til noe?

Ellers er katten vår drektig (håper jeg). Mannen sa i går at han kunne tro det/se det på henne. Før sa han at det ikke gikk denne gangen heller. Hvem skulle trodd at katter kan også "slite" med å bli drektig? ;) Det blir så deilig med kattungene. Sønnen vår blir 12-13 mnd når de kommer, så vi tenker å ha barnet og kattene på forskjellige etasjer.

Ellers går tiden veldig fort når jeg er på jobb og det er bra med tanke på prøving og venting.

For å ha noe å gjøre, så tok jeg en spontan avgjørelse, dro innom Maxbo og kjøpte vag og takmaling. Med en gang jeg kom inn døra gikk jeg ned til kjellerstua og begynte å teipe + male. Det er bare en liten bit som er gjort. Dette prosjektet kommer sikkert til å ta et par uker, men greit det. Vil jo at tiden skal gå fortere.

Er vel på 12 dpo i dag (forventet mens overimorgen) og testen var negativ. Så all håp er ute for denne gang... Vi kommer til å prøve igjen.

Jeg kunne tenke meg at mannen dro til Dr. Purvis for sædanalyse igjen, men jeg tar ikke dette opp selv. Mannen kommer ikke til å finne på en slik ide heller...

Oppdatering. Jeg er gravid!!!!
Testet 12 dpo om morgen og testen var negativ, så jeg regnet med at det ikke gikk denne ganger. Så, om kvelden 13 dpo fikk jeg en positiv test. Så det klaffet denne mnd. Mannen ble veldig glad og snakker om det hele tiden.

Dum som jeg er tok jeg en ny morgentest 1,5 døgn senere (1 dag over IKM) og dette bare ga meg bekymringer da jeg syns streken er nesten umulig å se... Skel se om jeg finner tålmodighet til å vente og teste om 2 dager. Merker at jeg bare går rundt og sjekker om det ikke er noe blod i truser. Sikkert tidligere erfaring med en SA som spiller inn nå.

Testet 12 dpo om morgen og testen var negativ, så jeg regnet med at det ikke gikk denne ganger. Så, om kvelden 13 dpo fikk jeg en positiv test. Så det klaffet denne mnd. Mannen ble veldig glad og snakker om det hele tiden.

Dum som jeg er tok jeg en ny morgentest 1,5 døgn senere (1 dag over IKM) og dette bare ga meg bekymringer da jeg syns streken er nesten umulig å se... Skel se om jeg finner tålmodighet til å vente og teste om 2 dager. Merker at jeg bare går rundt og sjekker om det ikke er noe blod i truser. Sikkert tidligere erfaring med en SA som spiller inn nå.

Gratulerer [emoji1]

Gratulerer så mye[emoji7][emoji173]

Gratulerer så mye! :D

4+5 og rosa blod på papiret. Likner på beggynende mens, så tror det er en SA på gang... Har testet nesten her gang og syntes testene burde ha vært sterkere så lenge etter IKM. Men de var fortsatt ca. 1/3 del i styrke fra kontrollstreken. Har tatt en test etter jobben i dag. Skal vise bildet senere. Huff, hvem skulle tro at vi skulle oppleve flere SA og mange prøveperioder?

18 dpo/4+4
Testen tatt midt på dagen. Er ikke den for svak?
3486ohc.jpg

Back
Topp