Min dagbok - ønsker oss en baby

Ikke den fra i dag. Det er vel for svakt til å bli fanget av kameraet. Har ikke fortalt noe til mannen enda. Er nå plutselig usikker om jeg vil teste i morgen. Hva om den blir blenda? Hva om det bare var strekksyn?

Jeg er kanskje litt enkel sånn...for tenker at hvis den blir blenda (og fortsetter å være d), så var det ikke noe der i utgangspunktet. Selv om det er skikkelig kjipt med negative tester, så er det bedre å vite enten ene eller andre veien (i mitt hode)[emoji5] Sjansen er jo der for sterkere strek også, og DET er jo innmari gøy å få med seg[emoji6]

Måtte stå opp kl. 4.30... og testen var helt hvit. Ta var det bare en feil med den forrige testen. Greit å vite. Da prøver vi videre. El-testene skal snart dukke opp i posten.

Permisjonen går alt for raskt mot slutten. JEG VIL IKKE PÅ JOBB!!!! Sønnen er fortsatt så liten. Her er det foreldrene mine som flytter til oss i 3 mnd. mens jeg er på jobb. Så tar mannen pappapern fra juni.

Da har EL-testene ankommet. Denne gangen bestilte jeg fra Storbritania og ikke Kina. Ble 15-20 kr dyrere for 50 stk., men til gjengjeld tok det bare ei uke til de var i postkassa. Tilbake til testing og prøving. Føler det er mer realistisk å bli gravid med el-testene enn uten.

Rosa slim på papiret, så mensen kommer i morgen. 30 dagers syklus denne gangen. Betyr vel at aksjene ble lagt inn mange dager før EL. Da var ikke denne prøveperiode en aktiv pp.
Velger å kalle neste for pp4. Satser på oktoberbaby. Hvis barnet rekker å komme i 2018, så blir det bare et klassetrinn mellom søsken :)

Ellers er vi blitt invitert i bryllup den 30. september. Niesa skal gifte seg i utlandet Bare noen dager senere kom jeg på at det kræsjet med evt. graviditet, så vet ikke om jeg skal utsette hele prøvingen i 3-4 mnd. eller fortsette. Akkurat nå tenker jeg å fortsette, men vet ikke helt. Hva hadde dere gjort?

Hvis det var meg ville jeg ha fortsatt prøvinga likevel :)
Lykke til!

Hvis det var meg ville jeg ha fortsatt prøvinga likevel :)
Lykke til!
Det er de jeg tenker. Blir jeg høygravid, så bli jeg bare hjemme. Det er jo ikke så stor sjanse for det, så vil ikke utsette prøving i det hele tatt. Vil helst bruke hver eneste mulighet så godt jeg kan.

pp4 - EL ca. 28.01 - IKM 11.02

Det er de jeg tenker. Blir jeg høygravid, så bli jeg bare hjemme. Det er jo ikke så stor sjanse for det, så vil ikke utsette prøving i det hele tatt. Vil helst bruke hver eneste mulighet så godt jeg kan.
Hadde valgt det samme jeg også[emoji4][emoji4] I verste fall må du være hjemme[emoji173]

Da har jeg begynt med el-testing. Negative tester i går og i dag. Ser begge strekene tydelig, men vil ikke si jeg merker noe stigning fra i går til i dag.

To like sterke streker på EL testen på lørdag, så vi la inn aksjene den natta. På søndag ble jeg overrasket med en enda sterkere test: teststreken kav mye sterkere enn kontrollstreken både morgen og kveld. Så ble det en negativ test mandag morgen. Så jeg vil si EL var på søndag. Satser på at vi traff godt. Jeg gadd ikke legge inn aksjene to dager på rad.

pp4, 11dpo
1ils07.jpg
2w4ilwk.jpg

Her er d jo helt klart noe[emoji5] Tatt flere for å se stigning, evt blir d ny i morgen?
Tar en test hver dag, ja. Er jo det som er spennende med prøvingen. Det er også enklere å vite noen dager før IKM hva man skal forvente isteden for å gå rundt lengst mulig og vente i håp.

Anbefaler også andre som sleit med å bli gravid første gang å bli prøvere raskest mulig. Det er faktisk så avslappende når det egentlig ikke haster å bli gravid. :) Babyen vår er bare 8 mnd. nå, så det passer egentlig med litt større aldersforskjell enn ett år. Derfor passer det med at det ikke klaffer samtidig, som jeg vet jeg hadde blitt skuffet mer om vi startet prøvingen om to år og ønsket barnet med en gang :)

Ellers gjør jeg at klart til besøk av foreldrene. Mannen driver ENK, så han kan ikke ta fedrekvoten. Han tar den ut gradvis i påskeferien, sommerferien, juleferien osv. Har jo hele tre år til det. Ellers er det foreldre mine som kommer og skal bo hos oss i 3 mnd. De tok feriene sine og ulønnet permisjon, så det blir bra med besøk. Satser på å finne noe spennende å gjøre med dem i helgene. Noen utflukter er alltid fint i april-mai.

Jeg lurte også på om jeg så noe der. I dag er testen uten tvil negativ, så det blir pp5 fra mandag av...
Blæh så kjedelig med lurestreker[emoji53]

Nå er jeg 34 år. Rekker mest sannsynlig å bli 35 eller eldre når nr. 2 kommer. Leste i går om faren for Down's syndrom hvis man blir gravid når man er 35 eller eldre og ble litt skremt, for å være ærlig. Ønsker jo egentlig tre barn, da med litt større mellomrom mellom 2 og 3. Nå vet jeg ikke hvordan det blir, om jeg har tid til nr. 3...

Ellers har jeg kjøpt en liten hjertekake til St. Valentines. Er sikker på at mannen ikke aner noe om morsdagen på søndag. Han presterer jo å glemme bursdagen min. Folk skyper og gratulerer mens han sitter ved siden og hører ikke ;) Måtte nevne at det var bursdagen min da klokken nærmet seg leggetid :) Greit egentlig. Jeg hadde jo mistanke om det :) Så da fikser jeg i hvert fall litt kake til Valentines dagen.

Ellers tenker jeg å gå litt ned i vekt. Har jo vært tilbake til førgravid vekten min allerede da sønnen var 3 mnd. Ønsker å gå ned ytterlige 5 kg til å begynne med. Håper at min erklaring her blir en del av motivasjonen=)))
Kunne tenke meg å ha en app med 100 day challenge eller noe slikt, men finner ikke noe for Windows telefon. Rop ut hvis du et om noe.

cd1 - pp5 - EL 26.02 - IKM 12.03

Det er faktisk deilig med normal lengde på syklusene. Tenk at de fleste har det sånt. Før fødselen var syklusene på 28-34 dager, men nå er de på 28-30, mne mest 29. Ingen unødvendig venting til IKM =)

Ellers er det veldig rolig hjemme. Mannen driver med oppussing mens jeg er alenemamma for en helg. Litt sliten og irritert uten grunn. Sikkert mensen som ødelegger alt, men detn går jo over=))

Tar en test hver dag, ja. Er jo det som er spennende med prøvingen. Det er også enklere å vite noen dager før IKM hva man skal forvente isteden for å gå rundt lengst mulig og vente i håp.

Anbefaler også andre som sleit med å bli gravid første gang å bli prøvere raskest mulig. Det er faktisk så avslappende når det egentlig ikke haster å bli gravid. :) Babyen vår er bare 8 mnd. nå, så det passer egentlig med litt større aldersforskjell enn ett år. Derfor passer det med at det ikke klaffer samtidig, som jeg vet jeg hadde blitt skuffet mer om vi startet prøvingen om to år og ønsket barnet med en gang :)

Ellers gjør jeg at klart til besøk av foreldrene. Mannen driver ENK, så han kan ikke ta fedrekvoten. Han tar den ut gradvis i påskeferien, sommerferien, juleferien osv. Har jo hele tre år til det. Ellers er det foreldre mine som kommer og skal bo hos oss i 3 mnd. De tok feriene sine og ulønnet permisjon, så det blir bra med besøk. Satser på å finne noe spennende å gjøre med dem i helgene. Noen utflukter er alltid fint i april-mai.

Enig, jeg liker også å vite i forkant.
Var av samme grunn jeg aldri begynte med prevensjon etter førstemann, men nå er jo det 1,5 år siden, så nå synes jeg det er på tide at nr.2 snart er på tur[emoji12] Men samtidig ingen krise om det drøyer 6 mnd til.
For en fin løsning dere har fått til mtp utgangspunktet. Blir nok koselig for både store og små d[emoji4] Jeg «forlenget» egen permisjon ved å bruke ferie innimellom permisjonen, så fikk vært hjemme frem til mini var 10 mnd før pappan tok sin del.

Back
Topp