Middagstråden

Her griller vi i dag. Tar resten av grillmaten fra mandagen.
Så svinefilet, hamburger og pølser.

Slår til med dessert også.
Fruktsalat og is. Deilig i varmen:)

Sommerfest i barnehagen?

En aller annen suppe kanskje?
Jepp! :)

Kanskje suppe, men er ikke så fan av ferdigsuppene da. Tror det blir mye jobb å lage selv? Når du sier det så har jeg "ferdig" tikka masala liggende, det er fort gjort :p !!

Jepp! :)

Kanskje suppe, men er ikke så fan av ferdigsuppene da. Tror det blir mye jobb å lage selv? Når du sier det så har jeg "ferdig" tikka masala liggende, det er fort gjort :p !!

Tomatsuppe er jo enkelt hjemmelaget også, men hadde gått for tikka masala da.

Ok kjekt med sommerfest. Her er det på mandag.

Tomatsuppe er jo enkelt hjemmelaget også, men hadde gått for tikka masala da.

Ok kjekt med sommerfest. Her er det på mandag.
Ja, men er meldt litt kjølig da. Forhåpentligvis overskyet så slipper jeg å tenke på lillesøster og sola :) !
Skal du lage noe til sommerfesten?

Ja, men er meldt litt kjølig da. Forhåpentligvis overskyet så slipper jeg å tenke på lillesøster og sola :) !
Skal du lage noe til sommerfesten?
Jada må det.
Småbarn skal stå for noe søtt og storebarnavd. noe salt.

Så jeg lager cup cakes.

Jada må det.
Småbarn skal stå for noe søtt og storebarnavd. noe salt.

Så jeg lager cup cakes.
Jeg skjønte ikke helt her, for stod at "alle tar med mat" (altså middagsmat), og at min avd. tar med dessert. Forstod ikke helt om de mente at jeg KUN skulle lage dessert eller om jeg skulle ta med middagsmat også. Kanskje jeg bare skal satse på å ta med dessert :p :p :p
Cup cakes er godt da.

Jeg skjønte ikke helt her, for stod at "alle tar med mat" (altså middagsmat), og at min avd. tar med dessert. Forstod ikke helt om de mente at jeg KUN skulle lage dessert eller om jeg skulle ta med middagsmat også. Kanskje jeg bare skal satse på å ta med dessert :p :p :p
Cup cakes er godt da.
Litt rart om noen må ta med mer enn andre syns jeg. Så da ville jeg tro at dere tar med dessert.

Hvordan lager du det:)?
koker opp løk, tomat og masse gulrot i buljong og kokosmelk som jeg bruker stavmikser for å kjøre det jevn så har jeg oppi en del red curry paste (jeg liker den veldig sterk :p ) litt salt og pepper og til slutt svin eller kylling og kikerter :) supergod :D

Blir koteletter med salat idag :)

Ukeplan har eg glemt å legge ut på veldig lenge.. Men her kommer en
Mandag: blomkålsgrateng
Tirs: spelt pasta med facon og pastasaus
Onsdag: veggie kylling med sursøt saus og ris
Torsdag: skal vi på vegansk putlock, eg skal ta med avocado fries og vegan cheddar saus :)
Fredag: hjemmelagd pizza
Lørdag: grønnsaks karbonader, med potetbåter
Søndag: middag hos svigers
Lat uke denne uken da men godt blir det allikevel

Forrige uke så slik ut:

Man: Sommerfest i barnehagen. Koldtbord med pizzasnurrer, burgere, pølser, salat etc og masse kaker,boller m.m.
Tirs: Sprøbakt seifilet med ovnsbakte potetbåter, smørsaus, og salat.
Ons: Baconsurret kyllingfilet fylt med fetaost og potetgrateng.
Tors: Middag på ikea.
Fre: pølse og potetstappe
Lør: Taco
Søn: Grilling-marinert svinefilet, fylte portobellosopp, potetsalat, grønn salat, kjøttbolle og pølsespyd. (+pastaskruer til guttungen)

I dag har vi hatt kylling tikka masala med nanbrød og fullkornsris.

I morgen er det på tide med noe fisk igjen tror jeg:)

Uken ser sånn ut:
Mandag: tortilla pizza (vi har dilla på det, har hatt det til middag 1x i uken i 3 uker :P )
Tirsdag: Take away (thai mat )
Onsdag: raw vegan lasagne
Torsdag: roasted sweet Potato Salad
Fredag: creamy tortelini
Lørdag: Texas bagel burger, har lovt gubben å lage kjøtt burger til han (kan være snill innimellom :P )

Ble visst ikke fisk her i går likevel.
Ble innbakt svin i sursøt saus med stekt ris (risen var rester fra mandagen)
I dag blir det noe enkelt tipper jeg.
Ikke orket planlegge så nøye denne uken med sykdom.

Back
Topp