Middagstråden

Blir oste schnitzel med poteter og grønnsaker i dag og Hakkebøff med poteter og grønnsaker i morgen :-)

Her er det mannen som lager :)
Mandag var det kjøttkaker å i går var det svinesnitzel. I sag skal jeg lage lapskaus å det lager jeg for to dager :D

I dag er det faktisk fint vær, så da skal vi grille :D tror det blir grillskiver, potetsalat og maispurre :)

I dag blir det lasagne
Mandag: kjøttkaker i brun saus
Tirsdag: pizza
Onsdag: falunkorv med hjemmelaget potetstappe
Torsdag: pannekaker
Fredag: laks

Kyllingsalat idag, skinkestek + grønnsaker og saus i morgen.

Uken som var så slik ut... Tomatsuppe med egg og makaroni, pannekaker, pitapizza med biff, fiskekaker med rotmos, pølsefigurer og spagetti, taco og pølselapskaus. I morgen chilli con carne med fullkornsris og salat. Tirs baconsurret kylling fylt med fetaost, soppstuing og potetbåter. Ons er vi invitert på middag. Resten av uken er jeg litt usikker på enda;)

Sommerskinke med kokt brokkoli, kokt blomkål, poteter og brun saus. Vesle fikk smake blomkål og brokkoli, som hun likte :p

Idag blir det risengrynsgrøt, av alle ting! Eller, risgrøt som noen sier :)
Fikk så plutselig lyst på det.

I morgen blir det enchiladas:
Enchiladaskrydder fra santa maria
Rømme
Kylling, delt opp i små terninger
Tacolefser
Ost
Passerade tomater
Olje
Salat

Steker kylling, finriver ost. Blander ost, vann og passerade tomater med krydderet i et DL-mål til det blir en saus. Blander halparten av den sausen med kyllingen, fordeler sausen på lefser og ruller lefsene sammen, putter i ildfast form, heller resten av sausen oppå, topper med ost og har rømme og salat ved siden av. Ganske godt (og mektig!)

Søndag blir det spaghetti på boks, tenker jeg :hilarious: Vi spiser det sånn 1 gang i året og nå var det på tide. Helt OK, liksom. Deilig MUK.

Uken ser sånn ut hos oss :D :
Mandag: couscous gryte med grønnsaker og soppsaus
Tirsdag: Bibimbap
Onsdag: vegetar burger
Torsdag: cuban bowl
Fredag: One pot pasta - asiatisk stil
Lørdag: date night, så vi spiser ute
Søndag: bursdagsfeiring med forskjellig meksikansk mat :P

Man : pitabrød med svinestrimler og grønnsaker. Tirs: fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og gulrotpuré. Ons: Rester fra frys, lasagne og pølsegrateng. Tors: Karbonader i brun saus med kokte poteter, surkål og ertepuré. Fre: mc Donalds takeaway :rolleyes: Lør: taco. Søn: Ovnsbakt laks med ostesaus og parmesan. Pastaskruer til.

I går lagde jeg en enkel fiskegrateng. I dag blir det kalkunpølser og pastaskruer i ostesaus .

Vært på harrytur i Sverige. I dag blir det kjøttsuppe, lapskaus i morgen:)

I går : image.jpeg og i dag har vi hatt kjøttboller og potetstappe

I går hadde vi pytt i panne, fikk brukt opp alle restene:) I dag skal vi ha pitabrød med biffstrimler,grønnsaker og yougurtdressing:)

Vipper mellom semulegrøt og kyllingvinger med pommesfrittes til. :-)

I går ble det tomat suppe med pasta og pølser
I dag blir det pasta og kylling O rød pesto
Resten av uken blir
Onsdag: kylling nuggets med ris og grønnsaker
Torsdag: Hakkebøff med potetmos og grønnsaker
Fredag: spareribs med chips
Lørdag: kylling med pasta og rød pesto igjenn
Søndag: lasagne

Back
Topp