Middagstråden

I går hadde vi tandoori chicken med raita og naanbrød :)
I dag skal vi ha indrefilet av svin med ovnstekte poteter (med urter) og masse masse bearnaisesaus (fordi jeg er så hekta på bearnaise nå, men bare den fra christian potier- toro! helt kriminelt!!)
 
I dag tror jeg det faktisk blir taco her:) skikkelig kreative på en fredag
 
I går hadde vi pannekaker. I dag aner jeg ikke. akkurat nå frister ingen mat
det hørtes så godt ut at jeg tror jeg må foreslå det til middag i dag:) kanskje det blir ovnspannekake, så slipper vi å stå å steke alle:p mye lettere!! Hehe...
 
det hørtes så godt ut at jeg tror jeg må foreslå det til middag i dag:) kanskje det blir ovnspannekake, så slipper vi å stå å steke alle:p mye lettere!! Hehe...
hmm oppskrift? dritkjedelig å stå å steke!!! :) var veldig godt da:)
 
Her ble det ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker:) og saus da:) mmm
 
Her ble det brødskive med servelat og et halvt eple. Mannen på jobb og lillemann har vært hos mine foreldre etter bhg da jeg sliter med kvalme og trengte hjelp. Lillemann fikk fiskegrateng og råkostsalat hos mine foreldre.
 
Klarer ikke og spise noe annet en salat, litt små lei så kjøpte krydret kalkun/ kylling kinke jeg skal ha på baguetter / knekkebrød med ost og løk :p håper det funker, brekker meg hele tiden og kjøtt går ikke, hvis kjæresten laget noe med kjøtt må jeg sette meg i ett annet rom, blir så dårlig :/
 
I dag er matlysta bedre enn den har vært på en stund, så da prøver vi oss på en burger her ☺
 
Heimelaga kinamat i dag :) innbakt kylling og innbakt scampi, sursøt saus, og mangosaus, omg! [emoji173]️
 
Heimelaga kinamat i dag :) innbakt kylling og innbakt scampi, sursøt saus, og mangosaus, omg! [emoji173]️
Wow, har du litt oppskrifter, evt link til noe eller? Det hørtes kjempespennende ut, og tror aldri jeg hadde tenkt på å lage sånn hjemme:)
 
Mannen laga rømmegrøt til lunch og pizza te kvelds i dag
Jeg ligger enda i senga, har ligge her i hele dag med unntak til frokost og kvelds spising :p
 
I dag ble det hjemmelaget lasagne her :)
I morgen blir det nok det samme. Laget litt mye :p
 
I dag ble det hjemmelaget lasagne her :)
I morgen blir det nok det samme. Laget litt mye :p
deilig med rester dagen etter så slipper du å lage middag hehe:) lager ca alltid for 2 dager når jeg er alene med snuppa, hektiske dager!! når mannen er hjemme lager han maten i ukedagene! veldig greit:)
 
Wow, har du litt oppskrifter, evt link til noe eller? Det hørtes kjempespennende ut, og tror aldri jeg hadde tenkt på å lage sånn hjemme:)

Ja, supergodt, og veldig enkelt :) Sursøt saus kjøper eg da (uncle bens) for klarer ikkje å lage den like god sjølv.
Friterer i jerngryta med rapsolje, ca 180 grader. Temperaturen er riktig når det bruser rundt eit treskaft/sleiv.
Frityrrøre, grunnoppskrift, lagar ofte litt meir.
4ss kveitemjøl, 1ts salt, 1ts olje, 1,5 dl vatn, 2eggekviter
Piskar saman alt unntatt eggekviter, og let den kvile litt. Piskar inn eggekviter rett før bruk.
Scampi får litt seafoodkrydder på seg før dei blir dyppa i røra, kyllingen kun salt og pepper.
Mangosaus:
1 mango, 1 glas mangochutney, 1 raud paprika, 1 fedd pressa kvitløk, 1 ts blank eddik, 1/2 ts knuste chiliflak
Skjær opp paprika i strimlar og varme i litt olje i steikepanna til dei blir mjuke, bland inn mangochutney, kvitløk, eddik og chili, skjær mango i strimlar og bland i til slutt. La det boble litt to-tre minutt. Brukar å blande inn ferdig friterte kyllingbitar. Denne er også god med kylling som ikkje er fritert, då steiker eg kyllingen fyrst med litt salt og pepper, og lagar heile sausen oppi saman med kyllingen :)
Mangosaus m/kylling:
6776efa52832794b05f3dfe46080d256.jpg
 
Last edited:
I dag hadde vi frikasse, svigermor lagde. i morgen blir det en lakseoppskrift jeg har funnet hos idé bank for småbarnsforeldre.
 
Back
Topp