Middagstråd

Tester Adams matasse, og jeg har tatt styringa på kjøkkenet denne uka, skjer ikke så veldig ofte :p

Hadde biff med potet og tomatsaus i går, tagliatelle med spinatpure og bacon i dag :D

22024ff49ed16032c9e4877f48d5d893

78f2bd4fafb3f71b5ce2c211e4b70f85

Tester Adams matasse, og jeg har tatt styringa på kjøkkenet denne uka, skjer ikke så veldig ofte :p

Hadde biff med potet og tomatsaus i går, tagliatelle med spinatpure og bacon i dag :D

22024ff49ed16032c9e4877f48d5d893

78f2bd4fafb3f71b5ce2c211e4b70f85
Den pastaen så ikke så verst ut :) hva syns mannen om den? :D

Oppskrift på scampi i kvitlauk og chilli?? :)
kjøpte rå scampi med skall. Du trenger ikke å skrelle de, for da er det ikke så gøy å spise det:P jeg renset med vann og lot de i kjelen.
2-3 hakket sjalottløk
1-2fed hvitløk (hadde store)
1 finhakket chilli
noe finhakket persille
Og litt olivenolje
Alt stekes sammen med scampiene, med lokk på. Så lagde jeg sausen:
En stor mør tomat i biter + tomatpuree (2ss) og en klype sukker, stekes i litt olivenolje. Tilsett vann (2kopper) og smak til med salt og pepper. Så har du det oppi i scampikjelen. La det koke i 5 min og sett på svak varme etter det. Maks koketid 20min her. Det er så vanskelig å gi presis og fullstendig oppskrift iom jeg lagde det etter hva jeg er vant til:)

Den pastaen så ikke så verst ut :) hva syns mannen om den? :D
Joda han var imponert han, men som alltid har han noen kommentarer, han som er vokst opp på det italienske kjøkkenet kan ikke følge en eneste oppskrift slavisk :p

Men jeg synes det var veldig godt og er veldig stolt over at jeg har lagd mat hver dag denne uken :cool::D

I dag ble det hjertefiskekaker med stuing av røde linser og erter, samt eggesmør. Jeg var så sulten at jeg ikke rakk å ta bilde ;)

Joda han var imponert han, men som alltid har han noen kommentarer, han som er vokst opp på det italienske kjøkkenet kan ikke følge en eneste oppskrift slavisk :p

Men jeg synes det var veldig godt og er veldig stolt over at jeg har lagd mat hver dag denne uken :cool::D
Det er bra :) er gøy å få til ting som smaker godt :D
Du er fornøyd med Adams matkasse?

Dette troooor jeg er en afrikansk rett, men er ikke sikker. Spiste det hos noen fra Chad, og fikk oppskrift og det ble gårsdagens middag! (Lagde før også):
En purreløk
En rød paprika
3 gulrøtter
15 sopp
Litt selleri ( skulle også hatt sellerirot men hadde ikke det hjemme).
Alle finhakket og stekes litt. Så ha en kopp vann i med kyllingkraft. Deretter settes de i mikseren og tilbake igjen i kjelen. En håndfull frosne erter over og la det på svak varme.
Fra en annen side kuttet jeg 4 kyllingfilet i biter, og stekte dem i ei panne, litt salt og pepper.
Ha kyllingene oppi kjelen og rør godt. En boks matfløte oppi og smak til med salt og pepper. Mens det småkoker pass på å røre av og til. I en annen kjele lagde jeg ris som tilbehør.
Barna elsker den retten. Sunt og veldig godt:)
image.jpg

Det er bra :) er gøy å få til ting som smaker godt :D
Du er fornøyd med Adams matkasse?
Ja er fornøyd så langt. Har bare hatt en uke da. Men kassen for 2 holder til oss begge samt 3åringen. Fordelen er at man kan se menyen en uke før levering, og avbestille den uka hvis menyen ikke faller i smak.

Kyllingbryst med potet og brokkoli :p

fab1612559f170f1804a4187012f2cfc

Grønnsakssuppe :)

I går prøvde jeg å lage blomkotto! Var godt! Men dessverre mer jobb en jeg trodde. Hadde kjøpt ferdig grillet kylling, så det skulle liksom være lettvint, men. :p

I går prøvde jeg å lage blomkotto! Var godt! Men dessverre mer jobb en jeg trodde. Hadde kjøpt ferdig grillet kylling, så det skulle liksom være lettvint, men. :p
Blomkotto? :D

Fiskekaker :)

Back
Topp