Middagstråd

Hjemmelagde kjøttkaker ovnsbakt i saus med stekt squash.

Onsdag's middag; ovenbakt doradefilet oppå hjemmelaget potetmos og kremet sitronsaus til! Det var kjempe godt og gutta elsket retten!
Skriver oppskrift på potetmos og sausen om noen vil;)
Torsdag; pizza
Fredag: ikke meg som laget mat,men mamma:D Ble igjen dorade fisk på gutta, men med ris til denne gangen..

Må ta bilde av slikt! ;)

Mannen grillet biff i dag!!! Deilig, saftig, rødrosa biff!!!! Nam! Tilbehøret var rucola, squash og cherrytomater.

Onsdag's middag; ovenbakt doradefilet oppå hjemmelaget potetmos og kremet sitronsaus til! Det var kjempe godt og gutta elsket retten!
Skriver oppskrift på potetmos og sausen om noen vil;)
Torsdag; pizza
Fredag: ikke meg som laget mat,men mamma:D Ble igjen dorade fisk på gutta, men med ris til denne gangen..
Åh, dorade er godt! Kjøper du ferdig filet? Har kun funnet den som hel fisk her, og det er et styr å gjøre den klar. Kanskje de gjør det i butikken om jeg spør. Hvordan ovnsbakte du den? Trenger tips :happy:

Åh, dorade er godt! Kjøper du ferdig filet? Har kun funnet den som hel fisk her, og det er et styr å gjøre den klar. Kanskje de gjør det i butikken om jeg spør. Hvordan ovnsbakte du den? Trenger tips :happy:
Elsker den fisken, det er så godt! Jeg kjøper ferdig filet, og har kun bittelitt salt&pepper oppå og lar den steke i ca 15min i ovenen. Sitronsaft er et must men det har jeg i mens jeg spiser. Du får spørre om ikke de kan rense den for deg neste gang. De gjør sikkert det;)

Nå sitter jeg med vesla i armen og nyter ostfylte rødpaprika som nettopp er tatt ut ovnen:) trooor det er en portugisisk rett? Kjempe enkelt og ikke minst godt! Håper bare gutta liker det:/
image.jpg

Hva slags fisk er denne doradefisken? :D
Jeg har kjøpt den på Ultra på Bryn. Tipper også de fleste meny butikker, eller andre butikker med god ferskfisk avdeling også selger de. Veldig god fisk :happy:

Jeg har kjøpt den på Ultra på Bryn. Tipper også de fleste meny butikker, eller andre butikker med god ferskfisk avdeling også selger de. Veldig god fisk :happy:
Spennende. Har aldri hørt om den fisken, så det må kanskje prøves :D

Lagde kyllingbiter+ sopp i sennepsaus med ris til til lunsj. Bestilte pizza og kyllingvinger til middag.

Mannen stekte potet, aubergine, squash, paprika og egg. Spiste det sammen med grovbrød med tzatziki. Veldig godt :)

Pølsefest med bror i dag :)

glovarmt her så det ble sushi til lunsj og blir det samme til middag også :)

Kylling Gong bao på restaurant i dag :)

Tandoori i dag, var så redd lille skulle få vondt i magen men heldigvis ikke. Nam nam

Couscous med diverse grønnsaker, og fiskepinner!

Back
Topp