Middagstråd

Pølse på kiosken og yoghurt til kvelds.

Vi var på åpendag i Bhh til minsten så der fikk vi hamburger og hotdog så da ble det middagen i dag, også en bolle etter Akupuntur :P

Grillet kylling kjøpte jeg i går, lagde ris og salat til.
Til idag, har jeg fersk laksefilet som jeg skal ha i ovenen, og skal lage potetmos og saus til. Koke noen brokkolibuketter til også.

Kyllingvinger, pitabrød med ost inni og grønnsaker i form: Delte opp søtpotet, gulrot, purre, brokkoli. Tok olivenolje og litt grillolje (all round-type) over og under grønnsakene. Inn i ovnen på 180 gr varmluft i 25 min. Kjempegodt, både for store og små.

Hadde brødskiver på Ullevål i går. Det er de beste skivene jeg har spist tror jeg. Var så sulten at jeg spiste 5 med ost og skinke. To timer senere var det på'n igjen, var like sulten :D

I går lagde jeg Bretagne kyllingsaus og ble knallgod. Kyllingfilet kuttet i terninger og stekt, ris som tilbehør og sausen over.. Mmmm

Oppskrift til sausen fra nettet:
150gr sellerirot i små terninger
2 fedd hvitløk kuttet i mindre biter
3-3,5dl buljong vann (brukte maggi kyllingbuljong)
Kokte disse sammen i en kjele i ca 15min, deretter most i stavmikser. Så tilsatte;
- 75gr rød paprika kuttet i bittesmå biter, 75gr erter (hadde frosne), 2,5dl fløte, 1 ts tomatpuré og krydder (paprika pulver+salt+pepper) og lot de små koke i 7-10min.

Onsdag's middag; ovenbakt doradefilet oppå hjemmelaget potetmos og kremet sitronsaus til! Det var kjempe godt og gutta elsket retten!
Skriver oppskrift på potetmos og sausen om noen vil;)
Torsdag; pizza
Fredag: ikke meg som laget mat,men mamma:D Ble igjen dorade fisk på gutta, men med ris til denne gangen..

I dag blir det brun lapskaus :) har aldri lagd dette fra bunn av før,en kan ikke være så vanskelig ;)

Mannen gleder seg, for jeg sa at han kunne skjære opp kjøttet mens jeg kutter grønnsakene sammen på kjøkkenet, noe han lengter etter å gjøre :-P han er så søt, liker virkelig å gjøre ting sammen, men jeg hater det, for det er så trangt ;) men men <3

Her har virkelig mannen vartet opp de siste dagene etter vi kom hjem fra sykehuset :) fått servert lasagne, marinert kyllingspyd med ris, marinert kyllingfilet med bakte poteter og salat og idag flatbiff med salat og potetsalat <3 blitt bortskjemt!!

Onsdag's middag; ovenbakt doradefilet oppå hjemmelaget potetmos og kremet sitronsaus til! Det var kjempe godt og gutta elsket retten!
Skriver oppskrift på potetmos og sausen om noen vil;)
Torsdag; pizza
Fredag: ikke meg som laget mat,men mamma:D Ble igjen dorade fisk på gutta, men med ris til denne gangen..
Hva slags fisk er denne doradefisken? :D

Bestilte pizza i dag :p

Vært på skravleklubb så det ble kaker til middag :D

Fiskeboller :)

Back
Topp