Middagstråd

Å nå fikk jeg lyst på moussaka. Har en pk fra Toro i skuffen, men skulle ønske jeg kunne lage det selv (hint hint oppskrift).
Åh det er ikke så enkelt:P
Finnes sikkert mange forskjellige metoder å lage den men her er min;
To eller tre auberginer skjæres i skiver, og halvstekes i olje. 350gr-500gr (ønsket mengde) Kjøttdeig stekes med finhakket løk, også med ønsket krydder, bruker kun salt og pepper. Lage tomatsaus i en gryte, to tomater skjæres i terninger og stekes i litt olje og blander tomatpuré i samtidig, bitte litt sukker, salt og pepper og vann. Så har jeg en ovenform hvor jeg først legger auberginene, så kjøttdeig over så tomatsausen. Sausen må ikke dekke alt helt. Dryss på litt finhakket persille over også for litt ekstra smak..

Nå fikk jeg plutselig lyst på aubergineruller:wacky:

I går lagde jeg kremet saus med sennep og sopp og stekte kyllingterninger i.. Mmmm kjempe godt. Hadde ris til, men kan fint ha pasta til. Veeeldig enkel!

Oppskrift:
2-3 kyllingfilet skjæres i terninger og stekes i panne. Dryss på litt salt og pepper.
1 stk fin hakket sjalottløk,og ca15stk sopp skjæres i tynne skiver og stekes i litt smør. Hell i en stor skje med soyasaus og ha lokk på helt til de er blitt møre. Så bland kyllingterningene og ha i en stor skje med sennep og bland godt. Til slutt ha i 2dl matfløte. La det koke i 5 min til det tykner litt.

Idag ble det makaroni med kjøttsaus til.

I dag ble det tikka masala. Det var utrolig godt. ;)

Middag på IKEA i dag. Ble en ostebagel på meg bare, orket ikke mer. Lillegutt har virkelig stått på ikveld og strekt magen min mest mulig.

Her er det over 20 gr på terrassen, så nå blir det grilling i ettermiddag. Lager hjemmelaget potetsalat
Og grønn salat til. Kjøpte meg til og med alkoholfritt øl til. Her skal det nytes.

Her er det over 20 gr på terrassen, så nå blir det grilling i ettermiddag. Lager hjemmelaget potetsalat
Og grønn salat til. Kjøpte meg til og med alkoholfritt øl til. Her skal det nytes.
Det hørtes veldig deilig ut :) sånn varme får meg til å fyse på Corona med lime mmmmm

Middagen her var så enkel som dette..

image.jpg

Andre dagen på rad med grilling her..... Nam!!
Grilling og sommer<3 beste kombinasjon! Som gravid klarer jeg ikke lukten av grillet kjøtt, så håper det blir bedre etter fødselen for ellers ødelegger jeg sommerfølelsen til hele gjengen her:D

Hjemmelaga tomatsuppe i dag.

Biff på meg i dag :)

I går lagde jeg ovnsbakt laks med tsatsiki, couscous-paprika-løk-blanding og salat. Snadder. :)

Grilling her i dag også: grillskiver, hjemmelaget potetsalat med purre, mais, agurk, potet og søtpotet. Og en grønn salat. Er så deilig med sommermat.
Fiskekaker og salat til lunsj ute på terrassen nå:)

Jeg vil også grille, men min lille veranda har ikke grill :/

Back
Topp