Med stort håp om at IVF skal hjelpe oss

Du fikser det:D Er det en ting jeg ikke gruer meg til, så er det de sprøytene. Det blir bare en lettelse at jeg slipper å måtte treffe en blodåre:joyful: Nå hørtes jeg ut som en litt tvilsom type her, men greia er at jeg må ta intravenøs enzymbehandling hver fjortende dag:joyful:

Er veldig vanskelig å stikke seg selv. Men etterhvert blir du tryggere og tryggere:) Og superfint at du har en mann som kan ta over! Kanskje det skal bli hans jobb i dette her? Heier masse på deg!!

2. Stimuleringsdag

Fremgang! Mannen måtte stikke meg, men jeg sprøytet det inn og tok ut sprøyten selv:D Og det var stående! Så da nærmer deg seg noe:happy: Og fra jeg fylte sprøyten til den var satt gikk det bare 20 min (i motsetning til flere timer). Så da er det bare å prøve igjen i morgen:) Det vondeste var jo egentlig å sprøyte det inn, mens stikket var jo fort over.

Leste en del om andre med sprøyteskrekk i går, og det var ganske inspirerende med andre som overvant frykten. Da er det håp for meg også:p

Du fikser det:D Er det en ting jeg ikke gruer meg til, så er det de sprøytene. Det blir bare en lettelse at jeg slipper å måtte treffe en blodåre:joyful: Nå hørtes jeg ut som en litt tvilsom type her, men greia er at jeg må ta intravenøs enzymbehandling hver fjortende dag:joyful:
Huff, det hørtes verre ut, ja:wacky: Jeg gruet meg jo egentlig ikke til sprøytene, men så ble det litt for overveldende i går. Håper det går til slutt:happy:

Er veldig vanskelig å stikke seg selv. Men etterhvert blir du tryggere og tryggere:) Og superfint at du har en mann som kan ta over! Kanskje det skal bli hans jobb i dette her? Heier masse på deg!!
I verste fall må han hjelpe meg videre også, ja;) Men han skal på jobbreise neste uke, så da må jeg klare meg selv i to dager. Og jeg starter jo med to sprøyter på onsdag:wacky: Så håper jeg får det til i morgen! Hvis ikke får jeg krype til korset og ta noen overnattinger hos foreldrene mine eller noe sånt:p

3. Stimuleringsdag

Nei, det gikk ikke i dag heller:rolleyes: Men jeg klarte å holde hudfolden selv, se på da mannen min stakk nålen inn, og ta over etter den var gjennom (sprøytet inn og tok ut). Enorm fremgang fra første sprøyte, og god fremgang fra i går:happy: I går klarte jeg jo ikke å se på, og måtte konsentrere meg veldig om pusten.

Tenker at jeg må få lov å skryte litt av meg selv, selv om jeg vet at jeg har litt å gå på. Morgendagen blir spennende, for da er ikke mannen min her til unnsetning:wideyed: Han drar på jobbreise i ettermiddag, og er ikke tilbake før onsdag/torsdag. Det er kanskje det som skal til for at jeg skal klare det selv, men jeg har likevel tenkt å alliere meg med noen i tilfelle jeg går helt i lås. Er best å være positiv, men realistisk. Er jo selvsagt en fordel at jeg klarer det selv før jeg starter på Orgalutran i tillegg til Menopur på onsdag...

Så langt merker jeg ikke noe til bivirkninger, og er ikke noe særlig øm i stikkene. Eneste "bivirkningen" er jo at jeg har stresset på meg en dårlig mage og dårlig nattesøvn... Men tror ikke helt at det har noe med selve medisinen å gjøre:p Har lest en del om overstimulering siden jeg er godt innenfor faresonen for det, men har forstått det slik at det helst skjer mye senere i prosessen. Det er vel ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til når det kommer til det, så jeg får konsentrere meg om å overvinne frykten for sprøytestikket enn så lenge;) Godt å lese om andre som har klart det, for da blir man jo ekstra motivert!

Glad jeg har forumet her inne, med mange fine folk:Heartbigred

Så bra det går fremover med stikkingen :happy: helt lov å skryte av deg selv :angelic:

Så deilig at du er i gang :D heia heia! Imorgen klarer du plutselig å stikke selv :D
Ja, jeg håper det! Har ikke egentlig laget meg en plan-B, men mamma sa at i verste fall kan jeg kjøre bort til de :-) Satser på at jeg klarer det selv, da:D

4. Stimuleringsdag

Jeg fikk det til! :joyful: Konsentrerte meg om å puste, satt nålen til magen og dyttet den forsiktig men bestemt inn. Så nå skal resten av nålene gå som en lek:happy: Tenk at jeg brukte mange timer på dette på lørdag:p

Uansett: :gen014

4. Stimuleringsdag
Jeg fikk det til! :joyful: Konsentrerte meg om å puste, satt nålen til magen og dyttet den forsiktig men bestemt inn. Så nå skal resten av nålene gå som en lek:happy: Tenk at jeg brukte mange timer på dette på lørdag:p

Wohooo, bra jobba!!! :gen014 Nå er du over kneika vettu, herfra blir det bare enklere :happy: Orgalutran er ikke noe vanskeligere så det kommer også til å gå fint! den kan svi litt mer rett etterpå men hos meg har det blitt bedre når jeg har brukt den litt.

Wohooo, bra jobba!!! :gen014 Nå er du over kneika vettu, herfra blir det bare enklere :happy: Orgalutran er ikke noe vanskeligere så det kommer også til å gå fint! den kan svi litt mer rett etterpå men hos meg har det blitt bedre når jeg har brukt den litt.
Ja, det var helt sykt digg å klare det selv! Satser på at nattesøvn og "stressmage" ikke blir et tema videre:p At det svir litt etterpå skal jeg tåle:happy: Godt å være skikkelig i gang:D

Det er jo skummelt første gangen selv da :hilarious:.
Når skal du på ul? :) regner med jeg skal opp på KK i starten av neste uke for å ta blodprøve :D
På fredag :-) Spent! Og selvsagt altfor utålmodig:hilarious:

Jeg tok blodprøvene nede i sentrum, for å slippe å dra opp til Haukeland. Veldig praktisk, rett bak togstasjonen :-)

På fredag :) Spent! Og selvsagt altfor utålmodig:hilarious:

Jeg tok blodprøvene nede i sentrum, for å slippe å dra opp til Haukeland. Veldig praktisk, rett bak togstasjonen :)
Det er veldig greit at de har fått klinikk til å ta blodprøver der nede også :D. Men jeg skal ha noen andre prøvesvar også, så jeg må opp det uansett :happy:

Så flink du har blitt til å sette sprøytene! :)
Det er jo ikke bare bare!

Skal følge deg videre :)

4. Stimuleringsdag

Bra jobba :happy:

5. Stimuleringsdag

Da er jeg i gang med Orgalutran i tillegg til Menopur :-) Er jo mye mer å sprøyte inn, så videre tenker jeg at jeg tar Orgalutranen først, og så Menopur (den jeg synes er lettest) etterpå. Konsentrerer meg hele veien om å puste. Nå får jeg virkelig utnyttet at jeg gikk mye på yoga en stund:joyful: Det blir jo lettere for hver sprøyte jeg tar, så nå gruer jeg meg ikke noe særlig lengre.

Men jeg har hørt at Ovitrelle-sprøyten er mye verre? Er fare for at mannen skal få lov til å sitte den for meg;) Han må jo lide litt han også?:hilarious:

Gru-gleder meg til UL på fredag. Håper det ser bra ut så langt, og at jeg slipper å gå på sprøyter i en evighet:p

Back
Topp