Med stort håp om at IVF skal hjelpe oss

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Etter flere år med prøving har vi altså endt opp her, IVF. Vi er et av parene med uforklarlig grunn til at vi ikke har fått det til enda. Vårt første forsøk blir nå i mars, med oppstart på stimulering en gang i neste uke. Vi har kort protokoll, og jeg har fått beskjed om at jeg har høy AHM og derfor stor sannsynlighet for overstimulering.

IKM er 21. februar, men med en temp på vei ned og negative tester, stålsetter vi oss for det som ligger framfor oss. I morgen skal jeg på apoteket for å høre om de kan bestille inn det de evt. mangler, eller om jeg må ta meg en kjørerunde for å få tak i de første medisinene. Spent på om jeg husker sprøyteopplæringen, så jeg får sjekke youtube, apper og hjemmesider før den tid kommer:wacky:

De fleste i familien vet om det, i tillegg til sjefene på jobbene våre. Vi ble positivt overrasket over hvor forståelsesfulle alle var, men det er jo alltid noen som ikke helt vet hvordan man skal oppføre seg i slike situasjoner. Visste ikke helt hva jeg skulle si da en i familien sa: "Gratulerer!". Jeg ble heldigvis så paff at jeg ikke svarte noen ting, men man kan jo lure på hva enkelte egentlig tenker med:wideyed:

Har også dagbok inne på "prøvere", men jeg ville ha en her for alle IVF-tankene. Det er jo en litt spesiell situasjon. Men vi går for gull:happy:
 
Går for gull! Gleder meg til å følge deg :)
 
3 dager til IKM

Da er første shoppingrunde på apoteket overstått! Menopur og Orgalutran, så nå ligger det medisiner til over 5 k i kjøleskapet:eek: Er jo fremdeles noen dager igjen, men jeg tenkte det var greit å bare få det i hus. Jeg er jo over gjennomsnittet glad i å planlegge, og gidder ikke å stresse med å handle det inn i siste liten...

Ovitrelle venter jeg med å handle til jeg har vært på UL:)

Kjørte hjem fra apoteket med solbriller på, for å skjule tårer og røde øyne:( Jeg vet jo at jeg ikke er den eneste som går gjennom dette, men flere år med prøving tar på. Godt vinterferien er rett rundt hjørnet, for det er akkurat det jeg trenger nå.
 
2 dager til IKM

En liten del av meg angrer på at jeg har kjøpt medisiner, i tilfelle et mirakel skulle skjedd:rolleyes: Det hadde jo vært over 5k rett ut vinduet! :eek: Men samtidig tror jeg jo ikke at det kan ha skjedd... Har jo hatt negative tester (10 mlU), og en temp som er forsiktig på vei ned. Håper jeg får tempdroppet i morgen, så jeg kan slappe av ang. pengebruk:p

Har vært skikkelig tungt å være på jobb de siste dagene, og jeg ser virkelig frem til vinterferie! Blir ikke de store planene, men en tur til frisøren skal jeg i alle fall:happy: Kanskje det blir en skikkelig forandring? Evt. bare klipping av tuppene:hilarious: Pleier ikke å bestemme meg før jeg sitter meg ned i frisørstolen. Det er liksom en del av opplevelsen, og frisøren min er alltid klar for å kjøre på med noe nytt hvis det er humøret mitt. Godt å ha en frisør man stoler skikkelig på:D
 
Følger deg videre her, og heier masse ❤ håper det klaffer på første IVF forsøk.
 
2 dager til IKM

En liten del av meg angrer på at jeg har kjøpt medisiner, i tilfelle et mirakel skulle skjedd:rolleyes: Det hadde jo vært over 5k rett ut vinduet! :eek: Men samtidig tror jeg jo ikke at det kan ha skjedd... Har jo hatt negative tester (10 mlU), og en temp som er forsiktig på vei ned. Håper jeg får tempdroppet i morgen, så jeg kan slappe av ang. pengebruk:p

Har vært skikkelig tungt å være på jobb de siste dagene, og jeg ser virkelig frem til vinterferie! Blir ikke de store planene, men en tur til frisøren skal jeg i alle fall:happy: Kanskje det blir en skikkelig forandring? Evt. bare klipping av tuppene:hilarious: Pleier ikke å bestemme meg før jeg sitter meg ned i frisørstolen. Det er liksom en del av opplevelsen, og frisøren min er alltid klar for å kjøre på med noe nytt hvis det er humøret mitt. Godt å ha en frisør man stoler skikkelig på:D
Jeg er helt lik, mtp frisøren. Lar henne styre alt, så slipper jeg å tenke/planlegge. Deilig! Jeg har kjøpt inn alt av medisiner og starter ikke på spray før neste uke! Tenk om vi plutselig får en hjemmelaget og har medisiner for 10 tusen liggende :hilarious: Så, du er ikke alene med å like å planelgge:hilarious:
 
Jeg er helt lik, mtp frisøren. Lar henne styre alt, så slipper jeg å tenke/planlegge. Deilig! Jeg har kjøpt inn alt av medisiner og starter ikke på spray før neste uke! Tenk om vi plutselig får en hjemmelaget og har medisiner for 10 tusen liggende :hilarious: Så, du er ikke alene med å like å planelgge:hilarious:
Haha, shit! 10k er sykt mye, ja:hilarious: Men er jo godt å slippe å stresse. Tenker at det fort hadde blitt glemt hvis lykken skulle snu:happy:
 
Haha, shit! 10k er sykt mye, ja:hilarious: Men er jo godt å slippe å stresse. Tenker at det fort hadde blitt glemt hvis lykken skulle snu:happy:
Det er liksom det! Ja, helt sykt mye penger...
 
1 dag til IKM?

I følge tempen må jeg nok vente noen dager på tanta, derav spørsmålstegnet... Samtidig har jeg negative 10 mlU-tester, så jeg er nok ikke gravid. Føler jeg er helt på felgen når det kommer til psyken:sorry: Rett og slett utslitt av å håpe, tempe, teste, vente og aldri klare det. Evt. kan det jo hende at FF har feil, og at jeg egentlig bare er 11DPO (og har 5 dager igjen til IKM).


upload_2019-2-20_19-38-44.png


Men altså... Jeg er jo klar for IVF NÅ:rolleyes:
 
IKM i dag

Tempen falt drastisk i dag, så da satser jeg på at TR kommer i dag eller evt. i morgen:happy: Lettet!

upload_2019-2-21_9-4-13.png
 
CD1

Da er jeg i gang:eek: Første omgang med IVF. Godt jeg har ferie den neste uken, så slipper jeg å stresse med sprøyter og alt. Ønsk meg lykke til med blanding av Menopur og første sprøytestikk i morgen:wideyed:
 
CD1
Da er jeg i gang:eek: Første omgang med IVF. Godt jeg har ferie den neste uken, så slipper jeg å stresse med sprøyter og alt. Ønsk meg lykke til med blanding av Menopur og første sprøytestikk i morgen:wideyed:
Lykke til!! :happy: dette klarer du:happy:
 
CD1
Da er jeg i gang:eek: Første omgang med IVF. Godt jeg har ferie den neste uken, så slipper jeg å stresse med sprøyter og alt. Ønsk meg lykke til med blanding av Menopur og første sprøytestikk i morgen:wideyed:
Lykke til! Dette får du til!:blob6
 
1. stimuleringsdag

Kontroll du liksom...:rolleyes: Jeg utviklet jo tidenes sprøyteskrekk i dag tidlig, så etter flere timer med prøving måtte mannen min sitte den for meg. Det gikk helt supert, men nå har jeg jo samme problem i morgen tidlig:p Vi har avtalt at jeg skal prøve i maks 30 min, og så får heller mannen min hjelpe til. Det er jo helt håpløst at det skal være slik, men jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg så på videoer, hørte på musikk, snakket med andre som har gjort det selv... Og likevel endte det med tårer og stress.

Anyways, nå er vi i gang!
 
1. stimuleringsdag

Kontroll du liksom...:rolleyes: Jeg utviklet jo tidenes sprøyteskrekk i dag tidlig, så etter flere timer med prøving måtte mannen min sitte den for meg. Det gikk helt supert, men nå har jeg jo samme problem i morgen tidlig:p Vi har avtalt at jeg skal prøve i maks 30 min, og så får heller mannen min hjelpe til. Det er jo helt håpløst at det skal være slik, men jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg så på videoer, hørte på musikk, snakket med andre som har gjort det selv... Og likevel endte det med tårer og stress.

Anyways, nå er vi i gang!
Masse lykke til! Jeg også gruer meg til å sette mine egne sprøyter men jeg har trua vi kan klare det! :woot:
 
Helt lov å slite litt. Plutselig er det like vanlig som å knytte skolisser. :hilarious:
 
Back
Topp