MarsMasetråd

Hvis det er noen trøst, får jeg opp masse reklame for dritt jeg ikke skal ha jeg også :hilarious:
Det får man alltid

Men det er sånn at jeg tror jeg må trykke på litt av hvert annet, så ikke noen (mannen?) ser feeden min og tror jeg skal ha ny bil ;) det er ikke andre reklamer.

Men jeg er jo dum og trykker på dem også, så blir ikke kvitt dem med det første. ;)

Tirsdag og i ettermiddag er det drama. Skall rekke kjøpe skor til eldste for drama. nå sitter jeg her og loggfører timer på minste. Veiledning imorgen. Heldags kurs på torsdag. Tannlegetime på minste på fredag og hvilket passet veldig dårlig da det er foreldrekafe i bhg( innsamling til Ukraina) Skall få besøk på fredag så jeg hadde tenkt ta minste fri eller hente han tidlig. Men han vil på foreldrekafe. Så alternativet er at bytte time til tannlege og be besøkende komme på ettermiddagen .

Tannlegetime i morgen, har skikkelig vondt i tanna å jeg gruer meg sånn, bare p ringe var pyton nok..

Hvis det er noen trøst, får jeg opp masse reklame for dritt jeg ikke skal ha jeg også :hilarious:
Der er ikke du den eneste :P
Zalando på FB prøver hele tiden å selge meg kjoler til 50k + i pris.
Skjønner ikke hvor de har fått det at jeg er aktuell for det fra :P

Det får man alltid

Men det er sånn at jeg tror jeg må trykke på litt av hvert annet, så ikke noen (mannen?) ser feeden min og tror jeg skal ha ny bil ;) det er ikke andre reklamer.

Men jeg er jo dum og trykker på dem også, så blir ikke kvitt dem med det første. ;)
Kan du ikke bare skylde på meg? :P
Si en postet et bilde av en lekker ny bil så du måtte bare inn for å titte?

Kan du ikke bare skylde på meg? :p
Si en postet et bilde av en lekker ny bil så du måtte bare inn for å titte?
Jeg skylder definitivt på deg, det er bildet av den lekre bilen, og at dere har den med tre barn, som gjør at jeg begynte å se på den og lignende biler, som jeg tidligere har avskrevet som for små.

Der er ikke du den eneste :p
Zalando på FB prøver hele tiden å selge meg kjoler til 50k + i pris.
Skjønner ikke hvor de har fått det at jeg er aktuell for det fra :p
Såpass ja.

Vel. Fb vil jo selge meg dyre biler nå, men ellers vil de selge meg stort sett billige ting, sånne "enst-kvalitet" ting

Såpass ja.

Vel. Fb vil jo selge meg dyre biler nå, men ellers vil de selge meg stort sett billige ting, sånne "enst-kvalitet" ting
Hehe...
Den er kanskje ikke den billigste bilen vi kjøpte, men til å være en el-bil av den størrelsen var egentlig ikke prisen så ille.
Og dersom vi klarer å ha den like lenge som den forrige blir det ikke så mye per år :)
Den gamle bilen blir 12 år i mai, og den nye bilen koster kr 545.000,- inkludert en del ekstra utstyr.

Enst, ebay-kvalitet skulle det stå...

Hehe...
Den er kanskje ikke den billigste bilen vi kjøpte, men til å være en el-bil av den størrelsen var egentlig ikke prisen så ille.
Og dersom vi klarer å ha den like lenge som den forrige blir det ikke så mye per år :)
Den gamle bilen blir 12 år i mai, og den nye bilen koster kr 545.000,- inkludert en del ekstra utstyr.

Vi har en 2007 modell kjøpt i mai 2008 (for vi trengte ny bil til eldste ble født i august 2008) og en bil kjøpt sommeren 2013 som vel trolig er en 2012 modell. 545 er langt mer enn vi har brukt på bil før, men ja. For elbil med godt med utstyr er det en kurant bil. Billigere i drift enn diesel - drogene våre.

Men isolert sett, gitt at vi ikke trenger ny bil, så er det billigere å beholde nedbetalte dieseldrog selv om de må ha diesel til 20-30 kr liter og betaler 20 kr i bomringen, mot elbil som kan lades på vår billige strøm her i vår sone og koster 10 kr i bomringen. Vi skal kjøre mye for at å kjøpe ny bil skal lønne seg isolert sett. Men. Vel, vi får se hvor lenge det er til ny bil blir aktuelt

Vi har en 2007 modell kjøpt i mai 2008 (for vi trengte ny bil til eldste ble født i august 2008) og en bil kjøpt sommeren 2013 som vel trolig er en 2012 modell. 545 er langt mer enn vi har brukt på bil før, men ja. For elbil med godt med utstyr er det en kurant bil. Billigere i drift enn diesel - drogene våre.

Men isolert sett, gitt at vi ikke trenger ny bil, så er det billigere å beholde nedbetalte dieseldrog selv om de må ha diesel til 20-30 kr liter og betaler 20 kr i bomringen, mot elbil som kan lades på vår billige strøm her i vår sone og koster 10 kr i bomringen. Vi skal kjøre mye for at å kjøpe ny bil skal lønne seg isolert sett. Men. Vel, vi får se hvor lenge det er til ny bil blir aktuelt
Selvfølgelig.
Men den bilen vår som var hovedbil var en 2010 modell, og gått nesten 240.000 km.
Vi merker at den er gammel og det var på tide nå.
Hadde det ikke vært for det hadde vi heller ikke byttet :)
Skjønner godt at dere ikke bytter dersom dere ikke har behov for det :)
Ved tanke på at en bil er mest miljøfiendtlig i produksjon, og ikke i bruk (uavhengig av drivstoff, og el er verre enn bensin/diesel) er faktisk det mest miljøvennlige man kan gjøre å skifte bil så sjeldent som mulig :)

Fikk kjøpt skor til 2 av barna:)
Var en tur i parken eller vi var vel der i 1 time.
Nå er alle 3 barne lagd seg men de er ikke sovna ennå. Jeg har til mer timer at logg føre før jeg kan legge meg. Men gleder meg til jeg legger meg ned

Selvfølgelig.
Men den bilen vår som var hovedbil var en 2010 modell, og gått nesten 240.000 km.
Vi merker at den er gammel og det var på tide nå.
Hadde det ikke vært for det hadde vi heller ikke byttet :)
Skjønner godt at dere ikke bytter dersom dere ikke har behov for det :)
Ved tanke på at en bil er mest miljøfiendtlig i produksjon, og ikke i bruk (uavhengig av drivstoff, og el er verre enn bensin/diesel) er faktisk det mest miljøvennlige man kan gjøre å skifte bil så sjeldent som mulig :)

Ja, både mest miljøvennlig og mest økonomisk. Ettersom bilene fortsatt er greie i bruk. Så blir det sånn inntil videre. Selv om jeg på mange måter har lyst på elbil

Ja, både mest miljøvennlig og mest økonomisk. Ettersom bilene fortsatt er greie i bruk. Så blir det sånn inntil videre. Selv om jeg på mange måter har lyst på elbil

Om ikke annet, så kan ikke jeg se for meg å bytte ut s-maxen vår med det første her heller. ELSKER all plassen. Vi gikk fra Skoda Roomster (typisk pensjonist gubbe-bil, type liten) til s-Max for ett år siden. Hadde i utgangspunktet lyst på elbil mtp utgift til drivstoff og miljø, men om vi skulle hatt en elbil innenfor budsjett med nok plass til to bakovervendte seter og gubbe på 2 meter, så hadde vi ikke fått kjøpt noe. Og vi har ikke mulighet til p lade bilen hjemme da, det er jo en viktig faktor :p men vi bruker Forden så lenge den holder, tror vår er fra 2014.

Om ikke annet, så kan ikke jeg se for meg å bytte ut s-maxen vår med det første her heller. ELSKER all plassen. Vi gikk fra Skoda Roomster (typisk pensjonist gubbe-bil, type liten) til s-Max for ett år siden. Hadde i utgangspunktet lyst på elbil mtp utgift til drivstoff og miljø, men om vi skulle hatt en elbil innenfor budsjett med nok plass til to bakovervendte seter og gubbe på 2 meter, så hadde vi ikke fått kjøpt noe. Og vi har ikke mulighet til p lade bilen hjemme da, det er jo en viktig faktor :p men vi bruker Forden så lenge den holder, tror vår er fra 2014.

Vi har fint mulighet til å få på plass lader hjemme. Men s maxen er fantastisk sånn. Jeg har en beltestol i baksetet bare nå. De to eldste sitter uten. (ei på 142 og en på 158 sist de ble målt) hjem fra korps i dag hadde jeg med fire unger. Beltestol ubrukt, og alrså da en fremme, min 13 åring. To 12 åringer i baksetet og 11 åringen min "i bagasjerommet", null stress.

Og vi får fakrisk med oss digert telt og alt utstyr på ferie. Neeeesten.

Vi har fint mulighet til å få på plass lader hjemme. Men s maxen er fantastisk sånn. Jeg har en beltestol i baksetet bare nå. De to eldste sitter uten. (ei på 142 og en på 158 sist de ble målt) hjem fra korps i dag hadde jeg med fire unger. Beltestol ubrukt, og alrså da en fremme, min 13 åring. To 12 åringer i baksetet og 11 åringen min "i bagasjerommet", null stress.

Og vi får fakrisk med oss digert telt og alt utstyr på ferie. Neeeesten.

Ja det er veldig greit med 3 separate seter, også selv om vi bare har to barn nå, for den yngste har ikke vært noe glad i bil og da er det greit at den av oss som må sitte bak får plass til skinkene sine mellom bilstolene :hilarious:
Liker også godt muligheten til å ha flere folk i bilen. Egentlig liker jeg alt med den bilen utenom at den ideellt skulel gått på strøm. Men tenker at det skjer myye på elbilmarkedet nå og at det vil bli bare flere og flere alternativer i ulike størrelser og prisklasser innen 5-10 år. Har jo skjedd utrolig mye bare de siste 5 årene. Så da kjennes det greit å vente for heller å skaffe en vil vi synes har nok plass i riktig prisklasse også.

Back
Topp