MarsMasetråd

Min får stort sett diaré av sjokolade, så sjokolade utgår her
Da utgår det, ja.

Sånn liten rosin - pakke og sånn "godteri" de har i babyhylla, er det noe som kan være aktuelt?

Hva kan vi legge i påskeegget til frøkna tro.
Hun er 2,5 år ikke sant?
På den alderen la vi rosiner, smodi pose, gomp pastill eske, en liten leke og slikt

Hun er 2,5 år ikke sant?
På den alderen la vi rosiner, smodi pose, gomp pastill eske, en liten leke og slikt

Sånn ca slikt i den alderen ja. Tror vi hadde noen sånne "mais-ostepop" fra babyhylla også til noen en gang. Minstemor elsket dem i alle fall.

Vi fikk hentet den nye bilen i dag :)
Vis vedlegget 379374

Helt siden jeg så dette bildet har jeg regelmessig lekt med kondigurator for id4 og id4 gtx, og nå kom det en reklame for enyaq på fb, så jeg lekte med den også.

Men, vi skal ikke ha ny bil, egentlig. Ja, bomring og dieselpriser gjør bilene vi har dyre, men å kjøpe en ny er jo enda dyrere. Og bilene består EU kontroll og fungerer. En 2007 model, Toyota, og s max en som vel er en 2012 modell.

Det er bare jeg som har lyst på elbil ;) men det er dyrt.

Også tar det vel et par år å få dem. Pappa fortalte i sommer /høst en gang at de har bestilt en id3 med levering over nyåret, 2023. Og de har fått beskjed om at den blir forsinket. (de kjører en egolf i dag da og klarer seg fint med den mens de venter) så sånnsett, dersom vi skal ha en elbil når denne utgår må vi 1)kanskje reservere den snart? Og 2)ta høyde for at da er eldste fort 15-16 år og skal kanskje ikke være med på ferie så mange flere år. (siden feriekapasitet et vesentlig i min vurdering. Men kanskje bare beholde s max en et par år ekstra, så brått har vi ikke så mange som skal være med? Men det er umulig å reelt se for seg enda. Han er 13.

Men det jeg skulle si da. Jeg konfigurerer dem røde. Det var lekkert.

Men det jeg skulle si da. Jeg konfigurerer dem røde. Det var lekkert.
Hehe, en GTX da :P
Den vanlige kommer ikke som rød.
Vi bestilte vår nå i juli, men vi var heldige, er mange som bestilte etter oss som har fått beskjed om forsinkelse på hele ID-serien, og krigen i Ukraina gjør ting bare verre.
Av el-biler er det vel bare Tesla som ikke er berørte.

Hehe, en GTX da :p
Den vanlige kommer ikke som rød.
Vi bestilte vår nå i juli, men vi var heldige, er mange som bestilte etter oss som har fått beskjed om forsinkelse på hele ID-serien, og krigen i Ukraina gjør ting bare verre.
Av el-biler er det vel bare Tesla som ikke er berørte.

Ja, jeg har vel lekt mest med gtx.
Og div andre merker forsåvidt.

Men bestilt i juli og fått allerede var kjapt da, sånn jeg har forstått det. Heldig med timingen trolig?

Jeg bare leker med div merker og ser det er dyrt, men mest av alt tenker jeg på, vi må ha henger for å få med oss stuff på ferie. Mannen sier nei til henger. Og jeg kan ikke kjøre med henger (jo, men ikke rygge, parkere, snu etc, samt vel så viktig. Pakke og sikre) jeg kan få pappa til å lære meg alt dette. Det vet jeg. Men jeg kjører jo ikke mer enn 30-40% av ferien. Vi deler på, men mannen kjører somregel mest. De første årene var det med vilje. For å gi ham mengdetrening. (jeg tok lappen da jeg var 18. Han tok lappen når vår mellomste datter var et halvt år. Altså for 11 år siden)
De senere årene er det blitt sånn fordi han blir mindre trøtt og bare gammel (u)vane. Men jeg kan ikke kjøre hele ferien så jeg kan ikke trunfe gjennom henger. Så, vel, ja. Jeg må enten pakke mindre (ikke ha med alt) eller ha stor nok bil.

Så det er like greit vi beholder s max en, også jobber jeg med å pakke mer kompakt i tillegg likevel... For vi har stort sett ting over alt, og inne i bilen

Last edited:
Etter dagens lek med konfigurasjon og sjekk av bagasjerom - størrelser har medført at hvert 4. Innlegg på fb er en elbil reklame....

Problemet her er jo å få dem (og meg) opp og igang så vi rekker skole og jobb.

Vi er pr nå ca 15 min senere ute enn vanlig, 20 min senere enn optimalt...
Det var vanskelig at få de opp her oxå alle 3 var trøtte. De 2 eldste blev levert på skolen til rett tid mens han minste gikk til bhg 1 time seinare.

Ohh så tung og vite at behandling av min kreftsyke søsken barn er avsluttet. Inget mer de kan gjør:( foreldre har vart på besøk og mitt søsken barn vil ha sin siste tid hos sin mor og far. Sammen med kona og deres 3 barn alle under 6 år. Det gjør vondt at vite:(

Hva kan vi legge i påskeegget til frøkna tro.

Finnes masse sånn småsnacks i babymathylla som min likte da han var rundt 2 år. Får hun godteri på lørdager, kan dere jo legge noe ala det hun pleier å få da. Nå er eldste 4 og har fått smake smågodt og sjokkis - så jeg antar de litt sunnere variantene ikke blir det samme igjen, haha! Men vesla på 1 år må nok også få påskeegg og der putter jeg vel oppi noe av de greiene tenker jeg. Og en kavring setter hun alltid pris på.

Hadde 3 slitne barn imorges som ville sove mer og jeg tenkte de sovner vel med en gang de legger seg ikveld men nei da. Alle ligger i sengen og snur seg fram og tilbake

Ohh så tung og vite at behandling av min kreftsyke søsken barn er avsluttet. Inget mer de kan gjør:( foreldre har vart på besøk og mitt søsken barn vil ha sin siste tid hos sin mor og far. Sammen med kona og deres 3 barn alle under 6 år. Det gjør vondt at vite:(
Så utrolig vondt

Etter dagens lek med konfigurasjon og sjekk av bagasjerom - størrelser har medført at hvert 4. Innlegg på fb er en elbil reklame....
Og om mulig, på instsa er de enda tettere!

Problemet skyldes jo at jeg klikket på en for å se størrelsen på den som påsto å være baggasjeslukeren. Tett før jeg svarte "tilsvarende s max, som vel er 700+ liter" på en reklame som spurte "hvor mye bagasjeplass trenger du?" og hadde en bil med 150-200 liter mindre enn det som er trangt hver juli hos oss.
At jeg vel sikkert har trykket på et par til av de reklamene også.
. Så nå pepres jeg av dem

Og jeg skal ikke ha ny bil. Og ingen av dem er det jeg ser etter. Med gode seter til 3 stk i baksetet. Og plass til alt jeg vil ha med meg.

Reklamen sier det er den perfekte familiebil. Så viser den et baksete med to unger hvor de har slått ned et armlene i midten med drikke i. Finfint det. Men det armlenet.... Det vil altså være setet til en av ungene mine. Smalere, og hardere og flatere enn de gode setene på sidene. Legger ikke det opp til krangel om hvem som skal sitte hvor så vet ikke jeg...

Og om mulig, på instsa er de enda tettere!

Problemet skyldes jo at jeg klikket på en for å se størrelsen på den som påsto å være baggasjeslukeren. Tett før jeg svarte "tilsvarende s max, som vel er 700+ liter" på en reklame som spurte "hvor mye bagasjeplass trenger du?" og hadde en bil med 150-200 liter mindre enn det som er trangt hver juli hos oss.
At jeg vel sikkert har trykket på et par til av de reklamene også.
. Så nå pepres jeg av dem

Og jeg skal ikke ha ny bil. Og ingen av dem er det jeg ser etter. Med gode seter til 3 stk i baksetet. Og plass til alt jeg vil ha med meg.

Reklamen sier det er den perfekte familiebil. Så viser den et baksete med to unger hvor de har slått ned et armlene i midten med drikke i. Finfint det. Men det armlenet.... Det vil altså være setet til en av ungene mine. Smalere, og hardere og flatere enn de gode setene på sidene. Legger ikke det opp til krangel om hvem som skal sitte hvor så vet ikke jeg...

Hvis det er noen trøst, får jeg opp masse reklame for dritt jeg ikke skal ha jeg også :hilarious:

Back
Topp