Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Flere som sliter med at ungene ikke får sove i kveld?
. Lillemor sovet vanligvis klokka 8. Men i hodet hennes er det jo en halvtime igjen. Hjelper ikke på at det blåser godt ute så det er en del lyder. Et espalier på utsiden av veggen knirker og syter. Mest av alt får hun bare ikke sove.
Søsken er ikke akkurat hjulpet av tretthet i prosessen med å komme seg i seng de heller....
Nådde 10 k likevel, klarte ikke å bare ta det med roDet er jo ikke helt uvanlig at det henger i, og veldig lov å ikke nå 10k da.
Jeg la ungene til gammel tid her i dag jeg. Så de som egentlig legger seg 18:30 og 19 la seg i dag 19:30 og 20. Skal prøve å holde på vintertid sånn at vi kanskje kan slippe å stå opp mellom 5 og 6 hver dag og at alt forskyver seg av dagsoving på baby og at vi står opp mellom 6 og 7 i stedet. Veldig spent på om det funker![]()
Det "problemet" har ikke jeg. Jeg er god på å ta det med ro.Nådde 10 k likevel, klarte ikke å bare ta det med ro
Det gjorde vi med hell da eldstemann var liten.
Men nå har jeg eldre unger. Eldste vekkes alarmen sin. Yngste kunne med fordel sovet lenger i helga, men i morgen er det skole og hun må opp til vanlig tid. Mellomste vekker jeg til vanlig, super trøtt, så det blir enda tyngre i morgen
Tar det med ro her ogsp men ikke så lenge av gangerDet "problemet" har ikke jeg. Jeg er god på å ta det med ro.
Det er en vane.Vel. Jeg pleier ligge på knapt 5k til vanlig, så jeg har vel ikke så mye jeg skulle sagt. Grunnet konkurranse på jobb skal jeg ha minst 10k i snitt ut april, så jeg går og går og går nå. Og det jeg kjenner på er at jeg kan gjøre det nå for denne konkurransen. Men jeg vil ikke gjøre det til en permanent greie. For jeg går ut en time eller mer mellom middag og kveldmat, og det er den eneste tiden vi har med ungene på en måte. (og jeg liker ikke å gå ute når det er mørkt. Jeg har et snev av mørkeredsel i tillegg til at det er ikke lys i skogen og det er sleipt og vått en del partier. Jeg kan gå langs veien, men i tillegg til at jeg der er irrasjonelt enda mer mørkredd så sliter det på beina å gå på asfalt hele tiden.
Også passer det ikke inn i min latskap, rett og slett. Jeg prøver iherdig å endre en vane om å bare ligge på sofaen til å ta et tak i huset. Altså. Det "strukturelle rotet" som jeg vel har nevnt før.
Det å gå de 10k stjeler av det ikke - eksisterende overskuddet jeg trenger til den prosessen
Jeg er grunnleggende for lat til to sånne prosjekter på en gang
Jepp, her har Lille U akkurat sovnet og nå er klokken 22:19Flere som sliter med at ungene ikke får sove i kveld?
. Lillemor sovet vanligvis klokka 8. Men i hodet hennes er det jo en halvtime igjen. Hjelper ikke på at det blåser godt ute så det er en del lyder. Et espalier på utsiden av veggen knirker og syter. Mest av alt får hun bare ikke sove.
Søsken er ikke akkurat hjulpet av tretthet i prosessen med å komme seg i seng de heller....
Det er veldig bra, spesielt ved tanke på at du ikke er i formNådde 10 k likevel, klarte ikke å bare ta det med ro
Det kan nok være noe i det, men jeg prioriterer av ulike årsaker ikke disse 10k daglig som vane denne våren. Det blir ikke førstepri i alle fall. Det er viktigere å få gjort noe med rett og slett andre vaner først.Det er en vane.
Men dersom man får inn en vane med mer fysisk aktivitet vil man også få mer energi, men folk er forskjellige.
Tror aldri jeg kommer til å gå tilbake til den latskapen
Ohh yes han minste sovne ikke før kl 22:00. Men skall legge til at han sove mye lenger imorgesFlere som sliter med at ungene ikke får sove i kveld?
Ohh yes han minste sovne ikke før kl 22:00. Men skall legge til at han sove mye lenger imorges
Hva kan vi legge i påskeegget til frøkna tro.
Min får stort sett diaré av sjokolade, så sjokolade utgår herMine får hvert år en påskepynt, så etterhvert har de fått en anseelig mengde pynt til rommene sine. Nå er mine så store at de ellers får godteri, men når de var mindre så var det nå litt utfra hva de pleide få av godsaker. Også hadde vi noen år med daglig rasjonering, med regelen om at "dersom det ligger igjen minst en ting, så fylles det opp til i morgen", men det har vi sluttet med nå, det er tomt når det er tomt. Men da får de desto mer fra starten da, altså.
Jeg har begynt åse litt etter årets påskepynt, men hitil har jeg egentlgi bre vært på eurorpis som hadde fått rem noe påskepynt, og der fant jeg 1)de som de fikk i fjor og 2) sånne som ikke er min smak/ikke pene og derved utgikk de . Jeg får se et annet sted en dag jeg er noe sted.
Ekstra utfordring er jo at det finnes mye fine påske-godteri, det er nesten utelukkende sjokolade. Vi har ei som sannsynligvis er laktoseintorleant og derved ikke tåler å spise vanlig sjokolade. (sannsynligvis, fordi det ble ikke påvist på blodprøven, legen sier hun trolig har godt av et laktosredusert kosthold likevel dersom hun reagerer, men vi har såpass mange ting som går på fordøyelse o g magen med den jenta at det er vanskelig å få testet ut hva hun egentlig reagerer på. Vi må få refluks og forstoppelse under kontroll først i alle fall. Det virker som vi har rimelig bra kontroll nå, så kanskje teste litt i påska.