MarsMasetråd

:) Minste har alltid så god kontroll når det er ny måned og han gleder seg hver gang det er den 1.
 
Da var det vår :)
Her regner det, og intet er bedre enn det, da forsvinner isen og jeg får trent :)
 
Komme så til å ha problemer med språket i dag, og mannen kommer til å ha så morsomt med det :p
Skan sitte på 2 timers kurs i et system som er på dansk, og med foredragsholder som snakker dansk :p
 
Komme så til å ha problemer med språket i dag, og mannen kommer til å ha så morsomt med det :p
Skan sitte på 2 timers kurs i et system som er på dansk, og med foredragsholder som snakker dansk :p

Haha, kommer ann på dialekten:p Akkurat som i Norge. Ikke alle med brei dialekt jeg kan forstå. Er dansk, men snakker norsk. Bodd her siden 1999 og jeg var 14 år gammel. Lykke til:D
 
Haha, kommer ann på dialekten:p Akkurat som i Norge. Ikke alle med brei dialekt jeg kan forstå. Er dansk, men snakker norsk. Bodd her siden 1999 og jeg var 14 år gammel. Lykke til:D
Jeg er halvt dansk, ikke noe problemer med språket annet enn at jeg kommer til å slå helt over når jeg selv prater etterpå :p
Min mor kommer fra Als et sted mellom Nordborg og Sønderborg, og det er visstnok en av de litt mer vanskelige dialektene, ikke det at jeg skjønner hvorfor, den er jo lett som en plette :p
 
Jeg er halvt dansk, ikke noe problemer med språket annet enn at jeg kommer til å slå helt over når jeg selv prater etterpå :p
Min mor kommer fra Als et sted mellom Nordborg og Sønderborg, og det er visstnok en av de litt mer vanskelige dialektene, ikke det at jeg skjønner hvorfor, den er jo lett som en plette :p

Det skal vanskelig gjøres å ikke slå om:p Artig du snakker dansk også:D Det jeg synes er vanskeligst dialekt er den helt i nordjylland, hakke sjans til å skjønne hva de sier:hilarious:
 
Det skal vanskelig gjøres å ikke slå om:p Artig du snakker dansk også:D Det jeg synes er vanskeligst dialekt er den helt i nordjylland, hakke sjans til å skjønne hva de sier:hilarious:
Hvorvidt jeg snakker dansk eller ikke kommer helt an på hvem som hører på :p
Nordmenn syns jeg tidvis kan snakke veldig dansk, dansker kan ikke høre jeg snakker annet enn norsk.
Det jeg egentlig gjør er å legge tonefallet litt om, og bruke litt andre ord. Det vil si at det danske opplever er at jeg er en nordmann som er lett å forstå, mens ungene står der og ser ut som spørsmålstegn :p
 
Elsker at det nærmer seg vår:) Masse snø og is her da. Misunnelig på de som slipper snø
 
Jaaaaaa endelig Mars :D Og våren står for tur snart…
Er så lei kulde og vinter:shifty:
 
Mars. Offisielt vår. Den meget varmblodige 11 åringen fremholdt det i går, hvorpå mot fremholdt at det re greit å se litt mer på yr nn kalenderen om hun skal velge app å kle på seg etter.

På vei ut døra i dag i tights ba jeg henne gå utenfor og kjenne om hun var for tynt kledd. Hun dro opp tightsen for å vise meg at hun hadde strømpebukse under. Fint det. Det hagla ikke lenger etter at hun gikk. Vinduet mitt på hjemmekontoret er jeg er stuck på, var dekket av hagl og sludd over halve vinduet for litt siden.

Ja, jeg skulle på kontoret i dag, en av årets siste overtids-langdager med middag på kontoret og hjem i 20-21 tiden. Kanskje DEN siste. Få dette regnskapet klart tin internkontroll før revisor. Da pleier overtida å være over. Nå har jeg syke kollegaer på tamet som kan finne på å gi meg en del merarbeid denne uka, så vi får se, jeg skal nok ikke tvinne tommeltotter selv om jeg leverer fra eg dette regnskapet til kontroll i kveld.

Men, interne regler hos arbeidgiver sier hjemmekontor når vi har smittede hustandsmedlemmer. Og, det har jeg, ettersom eldstemann testet positivt i dag tidlig.
 
Uff, så leit :sorry:
Fikk nettopp beskjed at barndomshjemmet til kusinene mine brant ned til grunnen inatt, huset jeg har gått like mye inn og ut av som mitt eget barndomshjem (nabohus til der jeg vokste opp). Ja, det er bare ting, men sitter minner om enklere tider :Heartred
 
Uff, så leit :sorry:
Fikk nettopp beskjed at barndomshjemmet til kusinene mine brant ned til grunnen inatt, huset jeg har gått like mye inn og ut av som mitt eget barndomshjem (nabohus til der jeg vokste opp). Ja, det er bare ting, men sitter minner om enklere tider :Heartred

JA, det er bare ting, men det er trist likevel. Mye minner som sitter i ting.
 
Hvorvidt jeg snakker dansk eller ikke kommer helt an på hvem som hører på :p
Nordmenn syns jeg tidvis kan snakke veldig dansk, dansker kan ikke høre jeg snakker annet enn norsk.
Det jeg egentlig gjør er å legge tonefallet litt om, og bruke litt andre ord. Det vil si at det danske opplever er at jeg er en nordmann som er lett å forstå, mens ungene står der og ser ut som spørsmålstegn :p

Det har jeg nylig hørt/lest (Ja "hørt om på internett") flere si. At når de slev mener de snakker dansk, og norske rundt dem oppfatter at de snakker dansk, oppfatter dansker dem som "en som snakker norsk som er lett å forstå" (et at de selv er blitt så flinke til å forstå norsk ;) ))
 
Back
Topp