MarsMasetråd

Da var det vår :)
Her regner det, og intet er bedre enn det, da forsvinner isen og jeg får trent :)

Her haqler og sludder og regner det om hverandre.

Veiene er bare uansett, det er ikke is. Men det er snø i landskapet da. Vet ikke status på stier i skogen, der har jeg ikke vært, men eldstemann gikk i skogen sammen med fetteren i går, det har han gjort hele vinterferien egentlig (pokemontur)

Tipper denne snøen i hagen (den den store haugen i skolegården) gir etter i løpet av uka, men det er vel ikke den siste snøen vi ser denne vinteren. Mars er kanskje vår, men det kommer nok snø i mars/april i år også

Har dere mye snø? Jeg liker virkelig ikke vinteren, men går bedre nå som det er lysere ute. Og vi har hatt så fint vær lenge nå, så det hjelper på.
I år har vi hatt veldig lite, andre år veldig mye.
Men det er en merkelig tid dette her vi gå inn i.
Vi kan ha full vår og hestehov på jobb og fullsnøstorm her hjemme :P

I år har vi hatt veldig lite, andre år veldig mye.
Men det er en merkelig tid dette her vi gå inn i.
Vi kan ha full vår og hestehov på jobb og fullsnøstorm her hjemme :p

Vi kan trolig ha begge deler på en dag.

Sunnmøre, hvor man har tre årstider på en dag, helt normalt store deler av året.

Hestehov har jeg ikke sett, men opp av det TETTE gressdekket (Blæææææææææ!) i det som egentlig er blomsterbedet mitt, så jeg at det har stukket seg frem snøklokker. Jeg må røske opp gresset denne våren også, muligens enda mer intenst grundig enn i fjor, og prøve å fine en måte å hindre at det gror rett ned igjen. (eller gi opp å ha blomsterbed der, og heller bare så plen der. Og satse på blomster i krukker eller et annet sted.

Vi kan trolig ha begge deler på en dag.

Sunnmøre, hvor man har tre årstider på en dag, helt normalt store deler av året.

Hestehov har jeg ikke sett, men opp av det TETTE gressdekket (Blæææææææææ!) i det som egentlig er blomsterbedet mitt, så jeg at det har stukket seg frem snøklokker. Jeg må røske opp gresset denne våren også, muligens enda mer intenst grundig enn i fjor, og prøve å fine en måte å hindre at det gror rett ned igjen. (eller gi opp å ha blomsterbed der, og heller bare så plen der. Og satse på blomster i krukker eller et annet sted.
Har haller ikke sett hestehov enda, men regner med at de snart popper opp på jobb.
Kommer nok tidligere her i år enn de pleier også siden vi har lite snø i år, selvfølgelig, forutsatt et det ikke kommer en meter "i morgen" da.

Har haller ikke sett hestehov enda, men regner med at de snart popper opp på jobb.
Kommer nok tidligere her i år enn de pleier også siden vi har lite snø i år, selvfølgelig, forutsatt et det ikke kommer en meter "i morgen" da.
Jeg har ikke akkurat vært steder der det er vanlig å se hestehov heller. Men forventer den ikke før litt lenger utpå våren.

Men. Jeg har jo nesten bare vært hjemme litt vel lenge nå. Vår. Ut. Ja!!!!! (bare muligens ha korona først?)

Det kommer vel også litt an på hvor i Nordland man bor.
Mannen er fra Bodø, og der pleier det ikke å være mye snø etter hva jeg har forstått
Åja! Nei, vi bor i Mo i Rana, her er mye snø. De siste tre vinterne har det vært veldig mye. Er sånn at vi spyler bort snø til 17mai, også er det gjerne enda snø på plenen og sånn da.

Åja! Nei, vi bor i Mo i Rana, her er mye snø. De siste tre vinterne har det vært veldig mye. Er sånn at vi spyler bort snø til 17mai, også er det gjerne enda snø på plenen og sånn da.
Jeg har bare et minne fra Mo i Rana :P
Vi var på vei nordover i bil, det må vel ha vært en rett over 20 år siden.
Uansett, vi måtte innom polet siden vi skulle ha med noe drikkevarer.
Hvor er det pol i Mo i Rana, og hvordan finner man det. Dette var før de fine flotte telefonene man har i dag med kart og søkefunksjoner. Jo, jeg ringer jobber, fåt telefonnummeret til en kollega av meg som kommer fra Mo i Rana. Ringer han og spør om veien. "Problemet" er at han ikke er så veldig flink til å forklare og vi kjører feil. Ikke noe problem siden polet hadde flyttet siden han hadde vært hjemme sist og siden vi kjørte feil så ble det helt riktig :P

Snart 1 uke siden jeg testa positivt og kroppen er fortsatt sliten ,svimmel og vond i hode. Men jeg skall gi korona litt mer tid. Barna og mannen er i fin form. Nå må jeg lage en enkel middag før minste kommer hjem.

Jeg har bare et minne fra Mo i Rana :p
Vi var på vei nordover i bil, det må vel ha vært en rett over 20 år siden.
Uansett, vi måtte innom polet siden vi skulle ha med noe drikkevarer.
Hvor er det pol i Mo i Rana, og hvordan finner man det. Dette var før de fine flotte telefonene man har i dag med kart og søkefunksjoner. Jo, jeg ringer jobber, fåt telefonnummeret til en kollega av meg som kommer fra Mo i Rana. Ringer han og spør om veien. "Problemet" er at han ikke er så veldig flink til å forklare og vi kjører feil. Ikke noe problem siden polet hadde flyttet siden han hadde vært hjemme sist og siden vi kjørte feil så ble det helt riktig :p
Hehe! Nå vet ikke jeg hvor polet var da, men der det er nå er det veldig lett å forklare hvertfall.

Hehe! Nå vet ikke jeg hvor polet var da, men der det er nå er det veldig lett å forklare hvertfall.
Som sagt, dette er 20 år + siden (oi, nå føler jeg meg gammel :P )
Vi kjørte på en lang vei langs bebyggelse på høyre side.
Tok opp til høyre mellom noen hus og kom til en liten parkeringsplass utenfor noe jeg mener på var sideinngangen i andre etasje på et senter (tror sentret var ganske nytt den gang). Rett innen for døren lå polet :P

Som sagt, dette er 20 år + siden (oi, nå føler jeg meg gammel :p )
Vi kjørte på en lang vei langs bebyggelse på høyre side.
Tok opp til høyre mellom noen hus og kom til en liten parkeringsplass utenfor noe jeg mener på var sideinngangen i andre etasje på et senter (tror sentret var ganske nytt den gang). Rett innen for døren lå polet :p
Det høres ut som om det er på samme plass som nå. Måtte spørre gubben, siden jeg er tilflytter. Bare bodd her i 6 år til sommeren.

Hvorvidt jeg snakker dansk eller ikke kommer helt an på hvem som hører på :p
Nordmenn syns jeg tidvis kan snakke veldig dansk, dansker kan ikke høre jeg snakker annet enn norsk.
Det jeg egentlig gjør er å legge tonefallet litt om, og bruke litt andre ord. Det vil si at det danske opplever er at jeg er en nordmann som er lett å forstå, mens ungene står der og ser ut som spørsmålstegn :p

Hehe, sånn å forstå:hilarious: Det blir ehh.. Dorsk?:facepalm:Jeg slår om til kav dansk, da:p Ungene forstår meg når jeg snakker dansk, men kan ikke snakke dansk selv.

Hehe, sånn å forstå:hilarious: Det blir ehh.. Dorsk?:facepalm:Jeg slår om til kav dansk, da:p Ungene forstår meg når jeg snakker dansk, men kan ikke snakke dansk selv.
Hahaha som mine barn. Jeg snakker fortsatt en del ord på svensk. Barna førstår og de kan ikke snakke svensk og har ingen problem mens mannen skall prøve rett:p

Rare mannfolk.
Kommer hjem fra butikken og sier: "det er litt glatt ute, jeg snurra med bilen, jeg"
Og så bare ser han på meg og sier OK....

Hahaha som mine barn. Jeg snakker fortsatt en del ord på svensk. Barna førstår og de kan ikke snakke svensk og har ingen problem mens mannen skall prøve rett:p

Samme her:hilarious: Mannen min prøver seg på å snakke dansk, og har det så morsomt med det:p

Back
Topp