Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
God bedringDa har jeg testa positivt for korona. Foreløpig kløe i halsen og litt varm i ansiktet. Kjente at jeg var litt sår i halsen i går, men testa negativt da.
God bedringDa har jeg testa positivt for korona. Foreløpig kløe i halsen og litt varm i ansiktet. Kjente at jeg var litt sår i halsen i går, men testa negativt da.
Takk for detGod bedring
Her i huset får vi der visst bare ikke. Altså, to av ungene har hatt det. Vi andre, nei.
Kun en av 3 her, jeg vasser i smitte men får det visst ikkeGod bedring
Her i huset får vi der visst bare ikke. Altså, to av ungene har hatt det. Vi andre, nei.
Vi har begynt å kjøpe inn, men på langt nær dey vi trenger ennå. Jeg er litt sånn at jeg egentlig tenker vi aldri får bruk for det menNy dag og nye muligheter.
Hodet surrer med krig og atom-fare på natta. Fordeling av jod-tabletter. Vi har jo en boks med 10 i skapet. To unger under 12 skal ha en halv hver og en unge på 13 skal ha en hel og to voksne over 40 bør visst ikke ta. Så, da har vi 8 tilovers da?
Så i natt drømte jeg at jeg gjorde noe jeg tenkte vagt i går. Sendte rundt melding til venner og bekjente i nærheten. "har dere fått tak i jodix? Om ikke så kan dere få av oss, har dere fått tak i så oppfordrer jeg deg til å telle opp hvor mange dere trenger og dele resten med andre"
Våkna ganske fortvila.
Egentlig er jeg litt undrende. For kommunen har til alle under 18 og en plan for å distribiere dem. Det tenkte jeg var på skole/bhg også har vi hjemme selv om det skjer når de ikke er der. Men. De skal også ha til gravide og ammende. Så søren om jeg vet. Vi voksne her i huset har passert 40 siden boksen kom i hus, så vi skal ikke lenger ta. Så. Vi trenger dem kanskje ikke engang.
Men det er ca det eneste punktet på egenberedskapslista vi fakrisk har. Vi har ikke 45 liter vann (vi har 5. Også har vi sikkert 10-15 liter brus da) eller 5 pakket havregryn (2,5 pr nå. Altså å kanskje nok til denne kommende uka, med normalt forbruk. Ikke har vi 10 pakker knekkebrød heller, men vi har litt ulike typer så noe har vi. Lite ved, men noe. Vi har gassgrill, men usikker på hva vi har av gass. Ja, vi har så vi klarer oss tror jeg. Bortsett fra lite vann dersom atom-forurensning av vannkilder. Ellers tilgang på vann.
TakkGod bedring
Er litt sånn jeg også. Derav at vi egentlig bare har ting vi bruker. Og ikke f. Eks vann. Annet enn de 5 liter som jeg ikke husker helt hvorfor er kjøpt inn. Men greit å ha i kjøleskapet når kommunen melder om at vannet blir borte en dag. Og på campingtur.Vi har begynt å kjøpe inn, men på langt nær dey vi trenger ennå. Jeg er litt sånn at jeg egentlig tenker vi aldri får bruk for det men
Det eneste vi har tenkt på er Jodix.Ny dag og nye muligheter.
Hodet surrer med krig og atom-fare på natta. Fordeling av jod-tabletter. Vi har jo en boks med 10 i skapet. To unger under 12 skal ha en halv hver og en unge på 13 skal ha en hel og to voksne over 40 bør visst ikke ta. Så, da har vi 8 tilovers da?
Så i natt drømte jeg at jeg gjorde noe jeg tenkte vagt i går. Sendte rundt melding til venner og bekjente i nærheten. "har dere fått tak i jodix? Om ikke så kan dere få av oss, har dere fått tak i så oppfordrer jeg deg til å telle opp hvor mange dere trenger og dele resten med andre"
Våkna ganske fortvila.
Egentlig er jeg litt undrende. For kommunen har til alle under 18 og en plan for å distribiere dem. Det tenkte jeg var på skole/bhg også har vi hjemme selv om det skjer når de ikke er der. Men. De skal også ha til gravide og ammende. Så søren om jeg vet. Vi voksne her i huset har passert 40 siden boksen kom i hus, så vi skal ikke lenger ta. Så. Vi trenger dem kanskje ikke engang.
Men det er ca det eneste punktet på egenberedskapslista vi fakrisk har. Vi har ikke 45 liter vann (vi har 5. Også har vi sikkert 10-15 liter brus da) eller 5 pakket havregryn (2,5 pr nå. Altså å kanskje nok til denne kommende uka, med normalt forbruk. Ikke har vi 10 pakker knekkebrød heller, men vi har litt ulike typer så noe har vi. Lite ved, men noe. Vi har gassgrill, men usikker på hva vi har av gass. Ja, vi har så vi klarer oss tror jeg. Bortsett fra lite vann dersom atom-forurensning av vannkilder. Ellers tilgang på vann.
Vi har 7 l vann, 3 pk knekkebrød, nudler PG mye mat i fryseren. Men må nok kjøpe mer jaEr litt sånn jeg også. Derav at vi egentlig bare har ting vi bruker. Og ikke f. Eks vann. Annet enn de 5 liter som jeg ikke husker helt hvorfor er kjøpt inn. Men greit å ha i kjøleskapet når kommunen melder om at vannet blir borte en dag. Og på campingtur.
Hvordan tas disse tablettene egentligNy dag og nye muligheter.
Våkna ganske fortvila.
Det skal tas en gang om regjeringen mener man skal ta det.Hvordan tas disse tablettene egentlig
Jeg mener… skal de svelges? Tygges? Er de store?Det skal tas en gang om regjeringen mener man skal ta det.
Men det hjelper kun på skjoldkjertelen, man tar denne typen jod for at skjoldkjertelen ikke skal ta inn radioaktiv jod, sånn at man kanskje kan unngå kreft i skjoldkjertelen.
De hjelper ikke på noen annen måte. Blir området man bor i bombet med atombomber så er man rimelig fucked uansett om man tar de eller ikke![]()
Men det er vel ikke i tilfelle området man bor i blir bombet av man skal ha dem.Det skal tas en gang om regjeringen mener man skal ta det.
Men det hjelper kun på skjoldkjertelen, man tar denne typen jod for at skjoldkjertelen ikke skal ta inn radioaktiv jod, sånn at man kanskje kan unngå kreft i skjoldkjertelen.
De hjelper ikke på noen annen måte. Blir området man bor i bombet med atombomber så er man rimelig fucked uansett om man tar de eller ikke![]()
De er veldig små, og etter pakningsvedlegget kan de svelges hel, tygges og knuses.Jeg mener… skal de svelges? Tygges? Er de store?
Ok. Da er det mulig for frøkna å få i seg, liksomDe er veldig små, og etter pakningsvedlegget kan de svelges hel, tygges og knuses.
Tas med store mengder drikke