MarsMasetråd

Jeg veksler mellom å oppdatere VG ofte. Og å dykke ned i sims for å rømme fra verden rundt meg.

Jeg kjøpte sims 4 for 49 kr da korona sendte oss på hjemmekontor for 2 år siden. Min dengang 9 år gamle datter fattet interesse og spiller det mer enn meg. Det har blitt noen utvidelsespakker på henne disse årene. Et par på meg i starten. Vel. Vi deler bruker da. Men den siste uken har eg begynt å ta pc'n når hun har lagt seg. Rømme igjen. Jeg trenger den pausen fra den sorte forsiden på vg.

God morgen.

Ny dag og nye muligheter, vårsol og strålende himmel.

Iskaldt, måtte skrape bil, men det har jo sammenheng med den strålende sola og den klare himmelen de da, fraværet av skyer gjør et kaldt. (skyene er dyna til jorda, som jeg sa til ungene som forklaring når de var små)

Jeg stakk på kontoret i dag, selv om de er litt tvilsomt etter arbeidsgivers regler, jeg har et koronasmittet barn. Men, det smittede barnet er symptomfri og frisk og på skolen. Og vi fikk varsel fra kommunen i går kveld at grunnet gravearbeider ville vannet være vekke fra 8.30 - ca 18. Da var det et relativt lett valg å dra på kontoret... Har tappet badekaret til å skylle ned i do og satt en 5 liters dunk og en halvliters flaske vann i kjøleskapet. Vi skal klare oss. Så er det litt usikkert om det faktisk gjelder oss da, for vi må efinne en måte å få varslet kommunen om at vi e ikke koblet på den vannledningen de tror... Dog er det meget mulig de har tatt ut vår også, basert på hvor gravearbeidene pågår, men det er litt 50/50 det. Naboen derimot, de ER på den ledninga, det er det ikke tvil om.

Føler du at du har fått noe ut av oppholdet?
Vært mye undervisning, fått inn gode rutiner. Fått noen å kontakte når jeg kommer hjem. Fått masse øvelser som kan gjøres avhengig av dagsformen. Nå har jeg vært litt dårlig her oppe, mulig jeg må be om henvisning til nevrolog når jeg kommer hjem.

Hverdagen er definitivt tilbake.

Håndball 1730-1830 (endte med å bli avlyst pga 3 spillere. Der blir forsøk på å starte lag til høsten, det går ikke med så få)

Speider 18-1930

Fau 19 til sent.

Labbedans på ungdomsskolen 19 til 22.

Ja... Vel. Om ungdomsskole - speideren da ender med å ringe om en halvtime for å hentes og kjøres til dans, om han blir på speider til den er ferdig der deretter på dans, eller om han dropper dansen, det vet han ikke selv enda engang.

Mannen skal altså ha fau møtte så det er meg som må kjøre på dans og minstemor som da blir alene hjemme. Evt også jentene alene hjemme ved henting dersom han skal hjem fra dans før faren er ferdig på møte.

Blir urolig når jeg får time fra sykehus da legen min har fått svar fra UNILABS og hun har send in henvisning vidare pga kul i halsen. På henvisning står det Pakkeforløp for kreft( elektiv)

Huff, der forstår jeg.

Lenge til timen? Utfra det google fortalte meg et elektiv ikke like hastverk /alvorlig henvisning som akutt. Krysser fingrene for at det er gode nyheter.

Huff, der forstår jeg.

Lenge til timen? Utfra det google fortalte meg et elektiv ikke like hastverk /alvorlig henvisning som akutt. Krysser fingrene for at det er gode nyheter.
Takk:HeartredJa 2 måned til. Tenker oxå visst det hadde vart verre så ville jeg vel fått en raskare time. Får hoppes verkelig at det er gode nyheter. Men ser oxå på svar fra Unilabs at det bør tas biopsi.

Last edited:
Syns det er litt rart at ikke min lege har evt kontakte meg for at gi beskjed om svar fra MR UNILABS og at hun sender meg vidare :eek:
Ser at henvisning men send in til sykehuset i går og den blev behandla idag. Så jeg skall gi legen min litt mer tid

Takk:HeartredJa 2 måned til. Tenker oxå visst det hadde vart verre så ville jeg vel fått en raskare time. Får hoppes verkelig at det er gode nyheter. Men ser oxå på svar fra Unilabs at det bør tas biopsi.
De hadde nok ikke venter 2 mnd om det var veldig alvorlig

Nå får jeg skravle litt om dagen min.. ikke at den er så innholdsrik menmen..
Har vært oppe så og si hele natta med regelmessige kynnere som er vonde.. og sto opp i 5 tiden pga lite vits i å sove mer når ting ikke var behagelig.. kledde på frøkna kjørte mannen på jobb kvart over 6. Lot guttungen være hjemme alene for å se på kodetropp O.
Kom hjem og ga frøkna frokost og gjorde henne klar til barnehagen. Kjørte avsted til barnehagen og leverte henne klokka 08.00. Når jeg kom hjem igjen så tok jeg meg en dupp fordi guttungen på 7 klarer seg selv :) Sto opp i halv 10 tiden igjen for å lage kaffe og frokost.. fremdeles vonde kynnere.. kaffen er enda ikke drukket opp og guttungen er ute for å sykle med venner. Satser på at kynnerne gir seg snart og at jeg kan få en skikkelig natt med søvn! Skal snart prøve å rydde litt før jeg henter mann og barn igjen! :)

Nå får jeg skravle litt om dagen min.. ikke at den er så innholdsrik menmen..
Har vært oppe så og si hele natta med regelmessige kynnere som er vonde.. og sto opp i 5 tiden pga lite vits i å sove mer når ting ikke var behagelig.. kledde på frøkna kjørte mannen på jobb kvart over 6. Lot guttungen være hjemme alene for å se på kodetropp O.
Kom hjem og ga frøkna frokost og gjorde henne klar til barnehagen. Kjørte avsted til barnehagen og leverte henne klokka 08.00. Når jeg kom hjem igjen så tok jeg meg en dupp fordi guttungen på 7 klarer seg selv :) Sto opp i halv 10 tiden igjen for å lage kaffe og frokost.. fremdeles vonde kynnere.. kaffen er enda ikke drukket opp og guttungen er ute for å sykle med venner. Satser på at kynnerne gir seg snart og at jeg kan få en skikkelig natt med søvn! Skal snart prøve å rydde litt før jeg henter mann og barn igjen! :)

Påskelilje, tenke, du venter en april-baby da? Som altså helst bør vente sånn noen uke før den titter ut.

Da håper jeg kynerene gir seg så du får sove

Påskelilje, tenke, du venter en april-baby da? Som altså helst bør vente sånn noen uke før den titter ut.

Da håper jeg kynerene gir seg så du får sove
Jeg venter baby i slutten av april ja :) Tviler på at han har lyst å komme ut enda, for en uke siden hadde jeg en livmorhals på 4 cm! fikk beskjed i forgår at han lå med rumpa ned plutselig.. :hilarious: skal uansett ta planlagt keisersnitt så tror ikke det har noe å si at han liker seg best i seteleie.. i forrige svangerskap så følte jeg kynnerne var verre enn riene til 8 cm.. så er egentlig livredd for at jeg går i fødsel uten å tenke øve det før keisersnittdatoen! :shy: Føler ikke at jordmødrene på føden hører stort etter når jeg nevner det! :arghh:

Ligger på sofaen har tent masse stearin lys og satt på avslappede musikk så ligger jeg her og tenker på mitt søskenbarn som ikke har framsteg i behandling (kreft). De har slutte med behandling. Idag fikk endelig hans mamma og pappa mulighet at reise til han og bruke tid med han.

Back
Topp