Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ooof si ifra når du vet hva det kommer av.![]()
Det står ikke noe i lokalavisen så da er det sikkert ikke noe farlig.Håper det er ufarlig
Ja det skjønner jeg veldig godt.Det står ikke noe i lokalavisen så da er det sikkert ikke noe farlig.
Får bare vondt i magen av å høre det.
Vi blir muligens å spørre pappa om han kan hente og kjøre oss frem og tilbake, så vi kan feire i hagen til søstera mi, bare den lille familien vår på... 12 tror jeg?
Jeg kjenner at en episode som skjedde rett for vi flytta plager meg veldig.. klarer ikke å få det ut av hodet og det gjør meg veldig ukomfortabel egentlig...
17 mai er ikke viktig for noen sv oss så den trenger vi ikke tenke så mye på , men bryllup, konfirmasjon og bursdager er ting jeg lurer på om kan gjennomføres.
Utenom det sp kunne jeg for vår del ønske sy skolen stengte ned litt, men det er jo egentlig ikke innafor å si
Kommer an på barnet.Definitivt.. Ungene til søstra mi forstår mer, kanskje ikke han yngste, for han blir 3 i Oktober.
Men lille frøkna mi er jo bare 21 mnd gammel. Ja, teit å tenke mnd kanskje, men du vet.. Så lenge hu er under 2 går det greit i hodet.
Så utrolig hjerteskjærende trist!Så vondt att høre 6 åringen som er lei seg og gråterjeg vil reise til bestemor jeg savner bestemor og onkel.bestemor har jeg ikke møtt på 1 år og onkel på 2 år. Dumme dumme korona da kan vi ikke reise i sommer heller. Barn tenker mer på de livet vi har levt i snart 1 år.

Guttungen er av typen som vil være med og gå bak korpset. Om korpset går forbi vil det bli nok en ting der vi må holde han igjen og si "Nei, det er ikke lov på grunn av viruset". Tanken fra korpset er fin og jeg er sikker på at eldre på sykehjem setter pris på det. For min del hadde det vært bedre å droppe hele feiringen i år.Vi har jo helt andre forhold her ja (Men også i Oslo bør jo korps kunne spille i gatene lokalt der de ligger? De trenger ikke alle gå i det samme toget? Men rundt i skolekretsen? )
De eldste slektningene mine har, de bor her. Den eldste er min bestemor, hun er fullvaksinert, men når de får treffe henne handler mer om hennes psykiske tilstand, vi er i den tiden da min bestefar hadde brusdag, de hadde bryllupsdag etc, så det er ne tung tid for henne og hun sliter psykisk, angst og depresjon bl.a. Hun bor ikke hjemme lenger og er fullvaksinert.
Neste på lista er mine foreldre, som ikke er vaksinert enda, de er i gruppe 4, så med endret tilrådming forn AZ nå så starter vel kommunen på den gruppen snart, bortsett fra at AZ ikke leverer så mye da... Men mine foreldre velger nå å se ungene mer og mer rett og slett.
Svigers som bor langt unna får ikke vaksinen før om lenge, de er vel gruppe 6 eller noe sånn. Men det er rimelig sikkert at de lever neste gang vi kan reise ja. Det er mer sårt at vi ikke får besøkt den nye nevøen min, til sommeren er han et halvt år, ikke helt liten baby lenger.
Altså, dette rødt nivå gir ikke mening for meg. Blir en av ungene syke klarer de nok å spre smitten til stort sett hele klassen/ barnehagen og de ansatte som bor i andre bydeler og kommunene rundt. Forventer nedstengingen kommer om et par uker etter at dette ikke har hjulpet nok.17 mai er ikke viktig for noen sv oss så den trenger vi ikke tenke så mye på , men bryllup, konfirmasjon og bursdager er ting jeg lurer på om kan gjennomføres.
Utenom det sp kunne jeg for vår del ønske sy skolen stengte ned litt, men det er jo egentlig ikke innafor å si
Guttungen er av typen som vil være med og gå bak korpset. Om korpset går forbi vil det bli nok en ting der vi må holde han igjen og si "Nei, det er ikke lov på grunn av viruset". Tanken fra korpset er fin og jeg er sikker på at eldre på sykehjem setter pris på det. For min del hadde det vært bedre å droppe hele feiringen i år.
Det er nok oldeforeldrene som ryker først og de kan dø når som helst uavhengig av noe vaksine. Likevel er det de som skal vaksineres. Foreldrene mine og tanter/onkler er ikke bekymret for seg selv, kun for broren min. Og han er i gruppe syv![]()
Jeg har full tiltro til at dere får til tog der du borOm noen går bak, ideelt sett ikke så tett, er jo heller ikke krise her vi bor, toget i seg selv er fakrisk ikke problemet, de går kohortvis og spredd. Det er alle folka på fortauet som ser på, og køene på skoleplassen etterpå som neppe går.
Men vi får se når mai kommer.
Med mindre det smeller med smitte på et helt annet nivå enn vi har hatt, så ja. En eller annen form for det.Jeg har full tiltro til at dere får til tog der du borOg at det er helt forsvarlig.
Det er det , vi har jo ikke mye smitte i vår kommune men i nærkommunen og grensa ligger jo ikke sp langt unna oss.Tja, jeg skjønner hvorfor du tenker det også, og synes ikke det er så uforståelig. Her er der ikke behov for å stenge skolene noe, men det er regionale forskjeller
Jeg må jo på jobb, mannen hsr fortsatt hjemmekontor , vi hadde smitte på trinnet til kengubsrnet, noen få ble smittet men det var bare 4 stk , overraskende nok ikke den som satt nærmest den første smitta.Altså, dette rødt nivå gir ikke mening for meg. Blir en av ungene syke klarer de nok å spre smitten til stort sett hele klassen/ barnehagen og de ansatte som bor i andre bydeler og kommunene rundt. Forventer nedstengingen kommer om et par uker etter at dette ikke har hjulpet nok.
Spørsmålet er om ny nedstenging nå vil virke. En ting er for de som bor i hus med hage og kan jobbe hjemmefra. Det er verre for de som må på jobb. Og de barna som bor i voldelige hjem. Jeg forstår at de heller vil henge med venner ute og spre smitte enn å sitte hjemme og bli utsatt for vold for å redde eldre.
Jeg vet ikke. Jeg klarer liksom ikke å legge det vekk.Klem.
Er det noe du kan gjøre noe med, eller må du bare legge det fra deg?