~Mars 2021~

Kommer an på barnet.

Yngste her blir to år om en måned. Hun legger definitivt merke til at hun ikke får møte onkelen sin. Og alle de rare munnbindene. Og folk som trekker seg unna på lekeplassen. Og at hun ikke får møte broren sin som går på storbarn. Hun er en ekstremt utadvendt og glad jente som helst vil klemme alle. Det er det ikke så mye tom for nå.

Hun storkoste seg på åpen barnehage frem til mars 2020 og stortrivdes med å leke inne med barna i barnehagen når vi leverte og hentet storebror. Overgangen til lockdown var stor.
Frøkna mi er veldig vant til å bare se oss stort sett. Da vi bodde i Bergen traff vi ikke de så ofte. Vi har truffet mamma og pappa mer på de 3 mnd vi har bodd her enn det vi traff de det siste året i Bergen liksom..
hun ser jo munnbindene, det gjør hu.
Hu var jo bare 9 mnd når dette starta..

Frøkna mi er veldig vant til å bare se oss stort sett. Da vi bodde i Bergen traff vi ikke de så ofte. Vi har truffet mamma og pappa mer på de 3 mnd vi har bodd her enn det vi traff de det siste året i Bergen liksom..
hun ser jo munnbindene, det gjør hu.
Hu var jo bare 9 mnd når dette starta..
Yngste her var litt over ti måneder da det startet så har levd godt over halve livet under tiltakene.

Min tiåring fikk med seg litt vel mye om økte smitte tall i går, så jeg prøvde balansere det med at nå kommer det mye mer vaksiner også, og i mai sier de det skal bli lettere

Om jeg hadde sagt "i 2058 skal det bli bedre" eller "i mai skal det bli bedre"... i hennes tidsperspektiv er mai om en evighet.... i min er det "straks" (at jeg ikke tror vi akkurt er helt på plass i mai er nå så, men noe bedre)

Det er jammen ikke lett. Her får 8 åringen med seg veldigt mye ting og tang. Men han aksepterer det bedre æn 6 åringen. Jeg tørr ju ikke si noe om ka tid vi evt kan reise. Blir en skuffelse visst det ikke skjer

Det er jammen ikke lett. Her får 8 åringen med seg veldigt mye ting og tang. Men han aksepterer det bedre æn 6 åringen. Jeg tørr ju ikke si noe om ka tid vi evt kan reise. Blir en skuffelse visst det ikke skjer

Det er rett og slett "jeg vet ikke" ang reising, og det er fortvilende i seg selv og det skjønner jeg, både for meg og dem

Telefoner tatt, vært på butikken , vasket en maskin med klær og fikset litt her og der. Om de ikke stenger ned blir det påske på hytta, det gleder jeg meg til.

Si meg en ting. Karantene er greit. Men ventekarantene? Kan de gå på skole og aktivitet som vanligt?

Vind vind vind:( kald ute. Kjøre 2 barn til skolen. Møte i 2 timer hjem hente barn nr 1 gjør litt lekser. Laga pannekake røre. Hente barn nr 2 gjør lekser steke pannekaker fylle in i ovnen. Hente barn nr 3 i bhg. Dagen har bare vart ut in ut in.
skall blir herligt at slenge seg på sofaen:p

Si meg en ting. Karantene er greit. Men ventekarantene? Kan de gå på skole og aktivitet som vanligt?
Nei, vente karantene er også karantene. Den er bare kortvarig (med midnre den som gjør at en er i ventekarantene tester positivt, da havner man i vanlig karantene)

Vind vind vind:( kald ute. Kjøre 2 barn til skolen. Møte i 2 timer hjem hente barn nr 1 gjør litt lekser. Laga pannekake røre. Hente barn nr 2 gjør lekser steke pannekaker fylle in i ovnen. Hente barn nr 3 i bhg. Dagen har bare vart ut in ut in.
skall blir herligt at slenge seg på sofaen:p
Hvorfor ikke hente noen av de samtidig ?

Back
Topp