~Mars 2021~

Blitt påvist smitte hos eldre både i Ulvik og Oslo etter fullvaksinering.

REdusert risiko er desverre ikke det samme som garanti, så ja, noen vil bli smittet likevel. Det er også reduset risiko for alvorlig sykdom og død, så la oss håpe det hjelper
 
God morgen! 1 grad og tåkedis her i dag.

Har hatt en veldig god start på dagen. Baby sov videre når jeg stod opp, så jeg fikk spist frokost og drukket kaffe i fred. Det er deilig innimellom. Nå starter friperioden til mannen, så da kan han avlaste litt så jeg får vasket og ryddet litt i dagene fremover. Det skal bli godt :)
 
God morgen! 1 grad og tåkedis her i dag.

Har hatt en veldig god start på dagen. Baby sov videre når jeg stod opp, så jeg fikk spist frokost og drukket kaffe i fred. Det er deilig innimellom. Nå starter friperioden til mannen, så da kan han avlaste litt så jeg får vasket og ryddet litt i dagene fremover. Det skal bli godt :)
Herlig! Noe eget med å starte dagen litt rolig.
 
Kjenner jeg bare blir svimmel og møkklei hele greia. :stinkyfeet:
Og jeg har egentlig ikke noen veldig tett på som jeg er veldig bekymret for en gang, selv om både foreldrene mine og svigers selvfølgelig er eldre. Ingen av dem har underliggende sykdommer da, heldigvis.

Broren min bor i Sverige. Snedig hvordan han tenker helt annerledes om en del ting, ref hvordan de har håndtert situasjonen annerledes. Han synes basically Norge er litt hysterisk. :dead:

Fredag skal jeg på barselgruppe. Første gang, så jeg vet ikke hvor mange vi er. Spent på hvordan det vil oppleves mtp smittevern. En drøy uke siden sist det ble påvist smitte her.
Har selv familie i Sverige og de lever ju helt normalt:eek:
Men så har jeg e søster som jobber med covid pasienter og hun har tatt det veldigt hard da de har hatt pasienter i alle aldrer og noen av de har de desværre ikke klart og redde:(
 
Men hun er eldre og husker det trolig selv om de skal brukes hele døgnet.

Det var mye mindre styr med at eldste begybte med briller da han var 4, enn mellomste da hun var 8. Han skulle bruke dem hele tiden, men for tilvenning en time for dagen om vi fikk til, og øke det vi klarte. Dag 2 ville han ha dem på morgenen og så var det gjort. Det var den tilvenninga. Han har ordnet med vask av dem selv i flere år.

Søstra, som fikk lesebriller for et par år siden, det er et styr å minne henne på å huske å bruke dem
Vi får se.
Hun har ADHD og trengs å minnes på en del ting.
Samtidig så er hun utrolig flink til å huske på enkelte ting
 
Litt enten eller da.
Jepp, men tror det vil gå bra.
Er neste større fare for at hun bruker dem mer under tilvenningen, enn hun skal enn at hun glemmer dem.
Da vil hun bli sliten og utfordringene hennes mer merkbart.
Hun her ikke så veldig kraftig ADHD, men det må tas hensyn til
 
Jepp, men tror det vil gå bra.
Er neste større fare for at hun bruker dem mer under tilvenningen, enn hun skal enn at hun glemmer dem.
Da vil hun bli sliten og utfordringene hennes mer merkbart.
Hun her ikke så veldig kraftig ADHD, men det må tas hensyn til

Hvorfor blir hun sliten av å bruke dem for mye?

Min tok altså tilvenningen sånn ca på et blunk, og foretrakk det sånn, åpenbart syntes han at han så bedre med, og ville ha dem, så da lot vi ham det. Men han var bare 4 år da. Og ingen sånne diagnoser, så vi merket ikke noe særlig på ham. Han er jo 12 nå, vasker dem hver morgen og bruker dem hele tiden uten å klage.

Det er MYE mer dill med søstra sine lesebriller.
 
Venter på online legetime. Legen skulle ringt for en halvtime siden og jeg har lyst til å gå å legge meg. Kan ikke det før timen :shifty:
 
Jeg har en handlekurv full av knapper på wish, for mamma sier at hun fant ikke noen fine knapper på sybutikken til jentenes neste prosjekt. Så klart, 275 knapper i posten fra kina er det man trenger da, sant?

Jeg skal, litt motvillig, kjøpe et mønster fra stoff og stil for det er eneste plassen jeg finner slengbukse for barn, og da skal jeg utnytte portoen så jeg slenger med litt stoff, noe jersy jeg tror kan bli fint til jentene, tskjorter eller noe sånn.

Jeg har en plan om å kjøpe mønster til onepiece på kreativdesign som viser seg å ligge 2 min fra jobb, og plukke med meg stoff til det også derfra, til begge jentene, se litt på utvalget med jentene på nettbutikken. Kanskje bestille for "plukk opp i butikk" så kan jeg fort bare stikke nedom etter jobb så er det ferdig kuttet. (bortsett fra at jeg er aldri på jobb da)

Sy galskap?

Jeg har for tiden ikke symaskin engang!
 
Hvorfor blir hun sliten av å bruke dem for mye?

Min tok altså tilvenningen sånn ca på et blunk, og foretrakk det sånn, åpenbart syntes han at han så bedre med, og ville ha dem, så da lot vi ham det. Men han var bare 4 år da. Og ingen sånne diagnoser, så vi merket ikke noe særlig på ham. Han er jo 12 nå, vasker dem hver morgen og bruker dem hele tiden uten å klage.

Det er MYE mer dill med søstra sine lesebriller.
Var bare de øyenlegen sa angående tilvenningen til Lille U, at han kunne bli sliten av dem i begynnelsen og derfor han trengte tilvenning
 
Var bare de øyenlegen sa angående tilvenningen til Lille U, at han kunne bli sliten av dem i begynnelsen og derfor han trengte tilvenning

Sånnsett ikke helt utenkelig, men det vil nok være individuelt forhold til både synsfeilen og ungen hvor mye det merkes
 
Back
Topp