~Mars 2021~

Du kan fortsatt få det og spre det ja. Det demper bare symptomene av viruset sånn at man ikke blir så syk
Så i det store og hele, så burde pappa (og alle de eldre jeg hjelper) fått vaksinen før meg egentlig :shy:
 
Så i det store og hele, så burde pappa (og alle de eldre jeg hjelper) fått vaksinen før meg egentlig :shy:

Det er jo OGSÅ redusert risiko for å få det da, og får du det ikke så smitter du dem ikke heller.
 
Så i det store og hele, så burde pappa (og alle de eldre jeg hjelper) fått vaksinen før meg egentlig :shy:
De tenker nok litt mer langsiktig enn det dessverre. Helsepersonell burde få vaksinen tidlig sånn at man er sikker på at alle som trenger helsehjelp får helsehjelp. Helsepersonell blir utsatt mye mer enn enkelte som kan skjerme seg.
Det er trist for de som må sitte alene lenge og vente på vaksine.
Men spørsmålet er vel heller hvorfor i alle dager Norge er så trege med vaksinering...
 
De tenker nok litt mer langsiktig enn det dessverre. Helsepersonell burde få vaksinen tidlig sånn at man er sikker på at alle som trenger helsehjelp får helsehjelp. Helsepersonell blir utsatt mye mer enn enkelte som kan skjerme seg.
Det er trist for de som må sitte alene lenge og vente på vaksine.
Men spørsmålet er vel heller hvorfor i alle dager Norge er så trege med vaksinering...
Det har jeg også lurt på... Nå er vår kommune ferdig med de over 85 om et par uker:rolleyes:
 
Tja, han sitter nå der i leiligheten og venter på å begynne på immunterapi, begynner på fredag. Han våger ikke treffe så mange/ha noe særlig besøk. Så bortsett fra turene ut nå, så blir det lange dager for ham :( jeg har også vært forkjølet i tillegg til at smittetrykket har vært høyere her nå, så har ikke fått sett ham på 2 uker :(
Håper dere kan få sett han snart og han dere❤️
 
Her mener jeg å ha lest at det er brukt en halv million doser i norge, hvis jeg ikke tar helt feil:p
Det er for dårlig syns jeg. Bare Wales har snart en million som har fått første dose. 3,1 millioner innbyggere.
I scotland har 1,6 millioner fått første dose. 5,4 millioner innbyggere.
Da er det litt stusslig at Norge har vaksinert 500k :hilarious:
 
Det er for dårlig syns jeg. Bare Wales har snart en million som har fått første dose. 3,1 millioner innbyggere.
I scotland har 1,6 millioner fått første dose. 5,4 millioner innbyggere.
Da er det litt stusslig at Norge har vaksinert 500k :hilarious:

Vi har forpliktet oss gjennom et EU-samarbeid for innkjøp, fordi det ville vært nærmest umulig or et lite land som norge å forhandle med så mange leverandører på en gang og få noe særlig, og ved at Sverige er så greie at de kjøper inn dosene via eu for oss, så får vi jevnt og trutt doser. Ikke så mange, desverre, men økende fremover.

Det er ikke det at vi ikke klarer å vaksinere, vi bare HAR IKKE flere doser.
 
Vi har forpliktet oss gjennom et EU-samarbeid for innkjøp, fordi det ville vært nærmest umulig or et lite land som norge å forhandle med så mange leverandører på en gang og få noe særlig, og ved at Sverige er så greie at de kjøper inn dosene via eu for oss, så får vi jevnt og trutt doser. Ikke så mange, desverre, men økende fremover.

Det er ikke det at vi ikke klarer å vaksinere, vi bare HAR IKKE flere doser.
Umulig for et lite land er det ikke.
Norge hadde ikke trengt en avtale med eu, men de valgte det og får derfor ikke så mange doser. MEN, for eksempel i januar så er det flere artikler om at Norge hadde satt 2000 doser selv om de hadde mottatt 40 000 doser.
Andre små land klarer å vaksinere i et mye høyere tempo enn Norge.
 
Ååååh akkurat kommet inn døra etter jobb og handling, så tikker det inn melding om pakke kan hentes der jeg handlet, kunne den ikke kommet litt før.


Middag snart så 2 t møte , siste møtet å heg er så spent !
 
Back
Topp