~Mars 2021~

Det vil jeg tro , vi hadde det da vi hadde hjemmekontor..

En kan trenge det. sitter mer stille hjemme, og frisk luft og dagslys er lurt.

Vi får altså lov til det, men må ta igjen tiden.

Da det vr fint vær gikk jeg til bhg og hentet. Med akebrett, med spark, en dag hadde jeg med skiene hennes.

Men nå som det regner henter jeg med bil.
 
Jupp
Ene styreren fikk artikkel i avisen nå om null fravær siden mars i fjor , litt usikker på om det er så positivt , vet den andre barnehagen i samme kategori gir påskjønnelse om de ansatte ikke er borte , lurer på om det i koronatider ogsp
Absolutt ikke nødvendigvis bra å ha null sykefravær. En balansegang det der.

Lurer på: Henter man alltid inn vikar fra første stund i barnehage? Man må kanskje det pga normene? Og kalles det vikar om man flytter om, eller bruker en deltidsansatt ekstra?
Hvis du tenker på naturbarnehagen så kjente jeg at jeg satt igjen med noen som om hva som egentlig ligger i å ikke ha brukt vikar mtp realiteten i sykefravær (som ikke var nevnt).

Leste en gang om butikkansatte som ikke hadde hatt sykefravær på flere tiår, og innrømmet å ha gått på jobb med feber. Blir vel bare passe imponert da.
 
Til vanlig har vi jo cann ca 10 cm mellom stolene, og altsp er det 60 cm bredt bord og en sitter på andre siden, men nå pleier vi hoppe over 1-2 stoler sånn at det i bredden i alle fall er grei kjøring, men så er det noen som kommer sent da, og brått så sitter det en på andre siden av bordet enn meg, og selv om man trekker seg litt bak så er det.... langt fra 2 meter og egentlig ikke en engang.

Jeg lengter tilbake til dengang vi stappa 12-13 rundt det bordet uten problemer, med en kollega eller to fra kristiansand eller oslo uten annet stress enn å minne dem på at vi har ikke kantine her så de må ha med mat.
Så enig!
Når jeg sier jeg vil tilbake til kontoret vil jeg ikke tilbake til kontoret sånn som det er nå, men sånn som det var i begynnelsen av mars 2020.
 
En kan trenge det. sitter mer stille hjemme, og frisk luft og dagslys er lurt.

Vi får altså lov til det, men må ta igjen tiden.

Da det vr fint vær gikk jeg til bhg og hentet. Med akebrett, med spark, en dag hadde jeg med skiene hennes.

Men nå som det regner henter jeg med bil.
Veldig lurt , hverfall for oss som er vant til å
Være i aktivitet , ble en overgang å skulle sitte så mye foran pc
 
Absolutt ikke nødvendigvis bra å ha null sykefravær. En balansegang det der.

Lurer på: Henter man alltid inn vikar fra første stund i barnehage? Man må kanskje det pga normene? Og kalles det vikar om man flytter om, eller bruker en deltidsansatt ekstra?
Hvis du tenker på naturbarnehagen så kjente jeg at jeg satt igjen med noen som om hva som egentlig ligger i å ikke ha brukt vikar mtp realiteten i sykefravær (som ikke var nevnt).

Leste en gang om butikkansatte som ikke hadde hatt sykefravær på flere tiår, og innrømmet å ha gått på jobb med feber. Blir vel bare passe imponert da.
Nei man gjør ikke det, der jeg er nå vil de helst vente 4 dager før man henter inn vikar, der jeg var før så ventet de også
Om man flytter om kalles det ikke vikar , men i disse tider vil de heist ikke bytte mellom avd hellet

Ja jeg vet flere i ene bhg som har gåtttdårlig på jobb , så heg er vel ikke så imponer
 
Absolutt ikke nødvendigvis bra å ha null sykefravær. En balansegang det der.

Lurer på: Henter man alltid inn vikar fra første stund i barnehage? Man må kanskje det pga normene? Og kalles det vikar om man flytter om, eller bruker en deltidsansatt ekstra?
Hvis du tenker på naturbarnehagen så kjente jeg at jeg satt igjen med noen som om hva som egentlig ligger i å ikke ha brukt vikar mtp realiteten i sykefravær (som ikke var nevnt).

Leste en gang om butikkansatte som ikke hadde hatt sykefravær på flere tiår, og innrømmet å ha gått på jobb med feber. Blir vel bare passe imponert da.
Hos oss kaller de inn vikar fra første dag når noen er borte. Må noen gå tidlig slår de sammen småbarn på slutten av dagen når det er type fem barn totalt. Har de ingen som kan dekke opp og de ansatte må dra tidlig sender de melding og så henter vi barna tidligere.

Barnehagen er flink på å bruke faste vikarer så ungene er like trygge på de som de fast ansatte. Er det noen helt nye brukes de kun på mellomvakt slik at de aldri er alene med ungene.

Syke folk på jobb og familiesammenkomster har jeg forsøkt å få slutt på i årevis. Dessverre uten hell. Hadde vært fint om det hadde blitt en varig endring når resten går tilbake til normalt.
 
Går nok bra. Er for å bli kjent før 2 årskontroll ! Og veie og måle da :)
Så bra oppfølging! Her er de langt på etterskudd med valige kontroller så null sjans for noe ekstra. Yngste fikk vaksine ved 15 måneders kontrollen i sommer. Da var beskjeden klar: er dere bekymret, ring fastlegen. Vi har ikke noe å bidra med utover vaksiner :rolleyes:
 
Da har jeg logget av jobben.
Skal til å sette frøkna igang med lekser, fore henne og kjøre på speidern
 
Da har jeg kjøpt nye joggesko. Skechers eller noe sånt noe? Gode å gå i.
Det må jeg også få gjort det av parene jeg har som er gore-tex er totalt utslitte.
Må bare finne tiden til det.
Og helst får gjort det før alt stenger ned igjen, de modellen jeg bruker er litt forskjellige fra år til år, er 2 jeg bytter mellom etter som hvem jeg syns sitter best på foten
 
Back
Topp