~Mars 2021~

Sitter og lurer på hvor mye skult smitte de kommer til å oppdage på jobb nå som alle ansatte som er kontorene (altså de uten symptomer på noe som helst) oppfordres til å ta en hurtigtest på den oppsatte teststasjonen en gang i uken...

Mannen skal testes i dag, jeg tar det på fredag.

Det vil jeg gjerne vite, et spennende prosjekt,
 
Sitter og lurer på hvor mye skult smitte de kommer til å oppdage på jobb nå som alle ansatte som er kontorene (altså de uten symptomer på noe som helst) oppfordres til å ta en hurtigtest på den oppsatte teststasjonen en gang i uken...

Mannen skal testes i dag, jeg tar det på fredag.
Lurer på om det hadde vært noe skjult smitte å oppdage blant ansatte i barnehagene jeg.
 
Lurer på om det hadde vært noe skjult smitte å oppdage blant ansatte i barnehagene jeg.
Det har jeg også lurt på.
Vi har ansattbarnehage så denne testingen gjelder også de ansatte i barnehagen til Lille U
 
Jeg er på kontoret 1-2 ganger i uken.
Som regel er vi 1-3 personer i min avdeling (av 18).
På fredag var vi hele 5 stykker, det var utrolig koselig.
Savner fult kontor
En til to ganger i uken hadde vært supert! Har vært hjemme siden september. Det er definitivt ikke like hyggelig eller effektivt.
 
Jeg har også pleid det, men nå lurer jeg på å bli hjemme hele uka. Vi skal holde minst to meter hele tiden, ikke spise lunsj sammen (og grunnet størrelsen på kjøkkenbenken, ikke lage lunsj samtidig heller)

Sist uke var vi 6 en dag, og det var alt annet enn koselig, ettersom avstanden under lunsjen etterhvert ikke var stort mer enn en meter til et par av folka, og det daglige "kan du bare se litt her med meg" alltid medfører over 15 min med under 2 meter, ofte bruk av annen persons mus eller tastatur, og i det hele tatt... Sånt som vanligvis bare er kjekt, men nå bare føles som mentalt stress.
Skjønner følelsen!
Jeg valgte å ha hjemmekontor den siste tiden jeg jobbet, fordi jeg ikke trivdes på kontoret. (Var egentlig prioritert til kontorplass pga funksjon.)
Ikke minst da en kollega "slapp inn" på kontoret etter utenlandstur før ti dager etter negativ test tatt på flyplassen. Det var riktig ifølge reglene at han ikke måtte i karantene (er (var?) noen unntak), men om han hadde blitt smittet på tur hjem hadde vi ingen sikkerhet.
 
Skjønner følelsen!
Jeg valgte å ha hjemmekontor den siste tiden jeg jobbet, fordi jeg ikke trivdes på kontoret. (Var egentlig prioritert til kontorplass pga funksjon.)
Ikke minst da en kollega "slapp inn" på kontoret etter utenlandstur før ti dager etter negativ test tatt på flyplassen. Det var riktig ifølge reglene at han ikke måtte i karantene (er (var?) noen unntak), men om han hadde blitt smittet på tur hjem hadde vi ingen sikkerhet.

Til vanlig har vi jo cann ca 10 cm mellom stolene, og altsp er det 60 cm bredt bord og en sitter på andre siden, men nå pleier vi hoppe over 1-2 stoler sånn at det i bredden i alle fall er grei kjøring, men så er det noen som kommer sent da, og brått så sitter det en på andre siden av bordet enn meg, og selv om man trekker seg litt bak så er det.... langt fra 2 meter og egentlig ikke en engang.

Jeg lengter tilbake til dengang vi stappa 12-13 rundt det bordet uten problemer, med en kollega eller to fra kristiansand eller oslo uten annet stress enn å minne dem på at vi har ikke kantine her så de må ha med mat.
 
Jeg lengter tilbake til dengang vi stappa 12-13 rundt det bordet uten problemer, med en kollega eller to fra kristiansand eller oslo uten annet stress enn å minne dem på at vi har ikke kantine her så de må ha med mat.
Enig! Kjenner jeg er veldig lei nå.
Kanskje også fordi det påvirker meg mer på privaten enn tidligere. Verken storebror eller besteforeldre har møtt lille ennå. Det er kjipt. Vi overlever, mange har det verre osv, men det er likevel kjipt.
 
Back
Topp