Mange barn opplever fulle voksne i julen

Å jeg vet mange som ikke har merket forskjell :)
Jeg har aldri hatt noe problem med at mine foreldre tpk et glass eller to
Så du vil gamble med barna dine?

Jeg er IKKE høy sensitiv og anser meg selv ganske normal, men de glassene til middag nærmest hver helg var fullstendig ødeleggende, vet flere som har opplevd samme, og er snakk om hva som er ansett som normalt inne ha babyverden, men en ting er garantert er ikke alle barn der ute som syns det er greit!
 
Så du vil gamble med barna dine?

Jeg er IKKE høy sensitiv og anser meg selv ganske normal, men de glassene til middag nærmest hver helg var fullstendig ødeleggende, vet flere som har opplevd samme, og er snakk om hva som er ansett som normalt inne ha babyverden, men en ting er garantert er ikke alle barn der ute som syns det er greit!
Gamble med barna? Nå må du gi deg. Hadde vi blitt synlig beruset kunne vi snakket om dt men å snakke om å gamble med barna etrer et glass det er jeg ikke med på.
Jeg har en mann som har en far som var alkoholiker Oh som faktisk er opptatt av å lære barnet vårt at man ikke må drikke seg full men man kan stoppe etter et glass.
Å hvem har snakket om hver helg i grunn?
 
Gamble med barna? Nå må du gi deg. Hadde vi blitt synlig beruset kunne vi snakket om dt men å snakke om å gamble med barna etrer et glass det er jeg ikke med på.
Jeg har en mann som har en far som var alkoholiker Oh som faktisk er opptatt av å lære barnet vårt at man ikke må drikke seg full men man kan stoppe etter et glass.
Å hvem har snakket om hver helg i grunn?
Synlig beruset for deg eller for barna?
Leste du artikkelen?
Hvor ofte skjer det da?
Hos mange skjer det hver helg, "kun et eller to glass". Ellers mannen må jo få ta en øl eller to etter en hard arbeidsuke, aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt den her inne, men er MANGE.

Jeg sier om hvordan det føltes av dette skjedde hver helg, du svarte meg så jeg holder på hva jeg sa!

Tar man et glass eller to maks 10 ganger i året er den en sak, men det er hos de færreste har jeg skjønt
 
Synlig beruset for deg eller for barna?
Leste du artikkelen?
Hvor ofte skjer det da?
Hos mange skjer det hver helg, "kun et eller to glass". Ellers mannen må jo få ta en øl eller to etter en hard arbeidsuke, aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt den her inne, men er MANGE.

Jeg sier om hvordan det føltes av dette skjedde hver helg, du svarte meg så jeg holder på hva jeg sa!

Tar man et glass eller to maks 10 ganger i året er den en sak, men det er hos de færreste har jeg skjønt
Hvor ofte vi gjør det trenger ikke du å vite men det er langt fra hver helg.
Synlig beruset for mitt barn så klart, å der blir ikke Noen av oss etter ett glass.
Synes det er direkte frekt å spørre om jeg vil gamble med barnet mitt!
 
Hvor ofte vi gjør det trenger ikke du å vite men det er langt fra hver helg.
Synlig beruset for mitt barn så klart, å der blir ikke Noen av oss etter ett glass.
Synes det er direkte frekt å spørre om jeg vil gamble med barnet mitt!
Syns det er frekt å skulle absolutt mene at ditt barn ikke skulle merke det!

Finnes ikke noe bedre formulering.
Så lenge du ikke har hvert i ditt barns kropp mens du selv drikker et glass så vet du faktisk ikke.
Noe de også sier i artikkelen! Og det er jo da snakk om ganske lite som skal til før barn merker det.
Og da begynner man også å snakke om hvor ofte slikt skjer, for burde virkelig være av sjeldenhetene
 
Syns det er frekt å skulle absolutt mene at ditt barn ikke skulle merke det!

Finnes ikke noe bedre formulering.
Så lenge du ikke har hvert i ditt barns kropp mens du selv drikker et glass så vet du faktisk ikke.
Noe de også sier i artikkelen! Og det er jo da snakk om ganske lite som skal til før barn merker det.
Og da begynner man også å snakke om hvor ofte slikt skjer, for burde virkelig være av sjeldenhetene
Ja skikkelig frekt at man kjenner barnet sitt du. Mitt barn er såpass stort at han fint hadde sagt fra om han merket drt!
 
Ja skikkelig frekt at man kjenner barnet sitt du. Mitt barn er såpass stort at han fint hadde sagt fra om han merket drt!
Jeg var på ungdomsskolen når jeg først sa noe og da at de kanskje drakk litt ofte, men igjen de drakk jo ikke for var jo kun et til to glass.

Så lenge du ikke har fysisk opplevd hva ditt barn føler så vet du faktisk ikke! Sånn er realiteten!
 
Det er stor forskjell på ett glass og ti, alltid når det er sånne diskusjoner så virker det som enkelte tror at når det er snakk om alkohol så er det ensbetydende med at man drikker seg full
 
Jeg var på ungdomsskolen når jeg først sa noe og da at de kanskje drakk litt ofte, men igjen de drakk jo ikke for var jo kun et til to glass.

Så lenge du ikke har fysisk opplevd hva ditt barn føler så vet du faktisk ikke! Sånn er realiteten!
Men at du har dårlig erfaring betyr faktisk ikke at alle andre har det så du kan ikke si hvordan andre føler drt heller !
 
Det er stor forskjell på ett glass og ti, alltid når det er sånne diskusjoner så virker det som enkelte tror at når det er snakk om alkohol så er det ensbetydende med at man drikker seg full
Det er ikke snakk om full, aldri brukt ordet full men at barn kan føle det ukomfortabelt, det skjer endringer i oppførsel og væremåte lenge før man blir full.
 
Men at du har dårlig erfaring betyr faktisk ikke at alle andre har det så du kan ikke si hvordan andre føler drt heller !
Nei men mange gjør det igjen.

Mange barn syns det er ukomfortabelt, derfor setningen om du vil gamble med barnet ditt. For å vite om ditt barn liker det eller ikke blir som en 50/50 gamble, du vet faktisk ikke
 
Alle som kommer hit klarer helt fint å drikke en øl eller to til maten uten at det blir ubehagelig for noen av oss andre.
 
Jeg holder meg unna alkohol når snuppa er tilstede, men de vi feirer med tar seg nok et glass til maten.
 
I fjor tok jeg et glass vin til maten. Når maten var ferdig, tok jeg samme glasset med meg til soffan. Så spiste vi dessert, mens jeg tok småslurker. Først når barna la seg ble jeg ferdig med glasset:p
Altså. Et glass vin/en øl betyr ikke nødvendigvis at man styrtdrikker og lett går på en snurr. Det glasset i fjor brukte jeg 3 timer på minst!
Jeg synes det er godt å kunne unne seg noe annet enn brus/ vann en gang iblant :)
 
I fjor tok jeg et glass vin til maten. Når maten var ferdig, tok jeg samme glasset med meg til soffan. Så spiste vi dessert, mens jeg tok småslurker. Først når barna la seg ble jeg ferdig med glasset:p
Altså. Et glass vin/en øl betyr ikke nødvendigvis at man styrtdrikker og lett går på en snurr. Det glasset i fjor brukte jeg 3 timer på minst!
Jeg synes det er godt å kunne unne seg noe annet enn brus/ vann en gang iblant :)

Jeg også bruker nesten hele kvelden på ett vinglass. ;) Mamma spurte meg flere ganger om jeg ikke likte vinen. :p
 
Her opplever ingen barn fulle mennesker, men jeg vil at de skal vokse opp med at alkohol er noe man drikker til mat og for ekstra kos.
I Norge har vi en ukultur der det er om å gjøre å drikke seg full, jeg tror at ser barn at voksene kan drikke alkohol til slik det er beregnet til så vil man få ett ganske avslappet forhold til dette. Jeg drikker ikke alkohol, får så vondt i magen.
Min mann tar seg nok litt øl til maten :)
Enig med deg! Akkurat sånn har jeg vokst opp :)
 
Er selv oppvokst med foreldre som misbruker rus og alkohol. Julen var absolutt verst fordi man egentlig ønsket seg noe annet. Mitt barn skal ALDRI og har aldri opplevd fulle mennesker. Hun har opplevd at folk tar seg et glass til maten, og det er helt greit. Det er bare hos meg det knyter seg ekstra mye når vinflasken åpnes, men det er noe JEG må jobbe med. Hun skal ikke smittes av min frykt.
Leit å høre at du har hatt en sånn oppvekst :(
 
Her er årets juleøl nesten like naturlig som sausen. Ikke fordi vi må ha rusen,men smaken .
Familien min lever som en italiensk familie, slik er jeg oppvokst og jeg så ingen negative sider med det.
 
Vi drikker ikke. Men om noen andre tar en øl til maten er det ok. Vi drar også hjem om det kommer mer frem utover kvelden.
 
Back
Topp