Mange barn opplever fulle voksne i julen

Jeg drikker ikke så lenge barna mine er i samme hus. Liker heller ikke alkohollukt selv, så kan bare tenke meg til hvordan det kjennes for barn med mye mere sensitive neser.
 
Synes ikke ett barn tar skade av å se at foreldrene nyter 1-2 glass vin.
 
Her i gården så er jeg vokst opp med alkoholiserte foreldre.
Så vi drikker ikke alkohol. Jula er for barna, ikke for å drikke seg full :)
 
Vi tar et glass til maten mens knærten er våken, og har ikke problemer med det. Men jeg synes ikke det hører hjemme å drikke seg beruset med barn tilstede. Heller ikke å drikke til man begynner å forandre oppførsel.
 
Her i gården så er jeg vokst opp med alkoholiserte foreldre.
Så vi drikker ikke alkohol. Jula er for barna, ikke for å drikke seg full :)

Men de fleste drikker da ikke i jula for å bli full. Drikken er et tilbehør til maten eller som kos.
 
Men de fleste drikker da ikke i jula for å bli full. Drikken er et tilbehør til maten eller som kos.

Heldigvis er det mange som har det som tilbehør og kos til maten i jula, men er nok desverre mange som fremdeles drikker for å bli fulle, selv med barn tilstede...
Jeg får en bedre jul med mine barn og kan gi de gode minner uten alkohol tilstede, så da gjør jeg det.

Mente ikke noe vondt mot noen, men jeg trives bedre uten :)
 
Heldigvis er det mange som har det som tilbehør og kos til maten i jula, men er nok desverre mange som fremdeles drikker for å bli fulle, selv med barn tilstede...
Jeg får en bedre jul med mine barn og kan gi de gode minner uten alkohol tilstede, så da gjør jeg det.

Mente ikke noe vondt mot noen, men jeg trives bedre uten :)

Det bare virket som at du mente at alle som drikker gjør det for å bli fulle. ;) Da misforstod jeg. Vi er jo enige. :)
 
Back
Topp