Mammalivet med et lite hjerteplaster

Det er bra. Kan bli mye oppfølging også. Bra det er kort ventetid. Og den der oppblåstheten er festlig ja, hsuker jeg slukte lactulose på slutten sist (smaker ikke den omtrent det samme som glukosebelastninga? yuck!) og så ut som en vandrende ballong..

Ja, jeg tror at for meg så har det vært godt å begynne med litt vanlige ting igjen, holde på med valpen og gå kurs, planlegge bryllup og bare se fremover. Men jeg har jo ikke helt samme bagasje som deg da, må jo være ekstra viktig å ha samtaler for å forebygge ny fødselsdepresjon.

Den var ikke langt unna samme smak nei, bare ikke like intens og i like store mengder. :hilarious: Ser fortsatt ut som en gassballong i dag, men mulig det tar litt tid før sånt har effekt?

Ja, jeg tror at for meg så har det vært godt å begynne med litt vanlige ting igjen, holde på med valpen og gå kurs, planlegge bryllup og bare se fremover. Men jeg har jo ikke helt samme bagasje som deg da, må jo være ekstra viktig å ha samtaler for å forebygge ny fødselsdepresjon.

Den var ikke langt unna samme smak nei, bare ikke like intens og i like store mengder. :hilarious: Ser fortsatt ut som en gassballong i dag, men mulig det tar litt tid før sånt har effekt?

Ja, er godt å tenke på andre ting innimellom-uansett bagasje tror jeg. Er langt unna fødselsdepresjon denne ganga heldigvis. Men på grunn av at vi mista så seint så er det nok lurt å være forberedt i det minste.

Kan være det tar litt tid ja? Syns jeg var oppblåst hele svangerskapet uansett jeg....

Ja, er godt å tenke på andre ting innimellom-uansett bagasje tror jeg. Er langt unna fødselsdepresjon denne ganga heldigvis. Men på grunn av at vi mista så seint så er det nok lurt å være forberedt i det minste.

Kan være det tar litt tid ja? Syns jeg var oppblåst hele svangerskapet uansett jeg....

Det er godt, og med god og forebyggende oppfølging så går det forhåpentligvis helt fint nå. :Heartred
Jeg syns nesten jeg ble verre av det, sånn mtp luft i alle fall. Jeg må jo snart knytes fast om jeg blir mer oppblåst og luftig nå. :hilarious:

26+0 :D:eek:

Jeg kjenner fortsatt liv hver dag, og siste uka syns jeg han har tatt litt mer i. Akkurat nå bobler det godt i magen av sprelling, og det er så godt og betryggende. Mannen har kjent utenpå en gang (om han ikke bare sa det for å være grei, men han burde ha kjent akkurat de sparkene for de var harde og perfekt plassert der morkaka ikke demper dem :hilarious:).

Har ikke handlet noe mer siden sist, og tror ikke det blir noe nye innkjøp før jeg skal på ikea om ei ukes tid. Da skal jeg handle madrass og overmadrass i alle fall. Klær har vi kjøpestopp på for der har vi endel i de minste størrelsene, og så kommer det et lass med arvetøy til sommeren igjen regner jeg med. Det vi mangler av nødvendige ting er jo madrassene, og babycall + bilstol. Siste har vi under overvåkning på prisjakt for å se om det kommer tilbud. Vi skal ha maxi cosi cabriofix (årets modell) og Neonate BC-6500D. Siste er det tilbud på nå et par steder, men syns ikke det var så fantastisk. Bare virker sånn siden de har høy pris på den i utgangspunktet. :p Utover det så er det smokker, flasker og noe stelleprodukter. Men der får man jo noe i sånne babypakker, og så finner vi ut derfra hva vi liker. Ja, og så må vi ha flere gulpekluter, vaskekluter og noen nye myke håndduker.

Kan liksom ikke komme på noe mer vi mangler. Har skrevet alt utstyret inn i excel også, så har god oversikt. :p Det er om vi skal ha bedside crib eller ikke da.

Så koselig å se at lille venn fortsatt spreller i magen og har det bra ❤️
Har ikke vært innom på lenge fordi det plutselig ikke gikk å logge inn :bored:
Hvordan kjennes det å ha passert uke 23/24?
Klem

Så koselig å se at lille venn fortsatt spreller i magen og har det bra ❤️
Har ikke vært innom på lenge fordi det plutselig ikke gikk å logge inn :bored:
Hvordan kjennes det å ha passert uke 23/24?
Klem

Ja, har lagt merke til at det er lenge siden du har vært her! Kjedelig med innloggingsproblemer ...

Det føles veldig godt egentlig, særlig siden jeg vet at nå er det store sjanser for at det går bra om han må komme til verden. Jeg håper han holder seg inne til 37+0 da, men betryggende å vite uansett. Og så lenge jeg kjenner han godt hver dag så er nervene i sjakk også. I morges kjente jeg flere spark utapå også, veldig god start på dagen altså. :Heartred

I dag er det 100 dager igjen til termin, og om jeg får det som jeg ønsker med igangsetting rundt uke 38 så er det jo i grunn ikke så veldig lenge igjen til han er her. :)

Håper alt er bra med dere! :)

Gratulerer med 26 uker

Herlig med fullførte 26! Ikke lenge igjen til han kommer nå :D

Takk! :D Og nå begynner det å nærme seg termin med stormskritt, når vi er nede på tosifret antall dager igjen (riktignok 99 dager igjen da, men allikevel).

På BVs liste over milepæler står dette:
"05.03.2018 Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve"

Og det er jo egentlig helt fantastisk å tenke på, at en baby født så tidlig har så gode muligheter nå. Og ganske betryggende, selv om jeg håper han holder seg innabords frem til 37+0 i alle fall.

Jeg tror jeg må skru av nyhetsbrev fra diverse garnbutikker, nå kom det mail om salg på garn fra strikkemekka igjen. *sitte på fingrene* Har begynt på ei minstenbukse, med en liten vri. Dvs jeg dropper flappen foran og skal strikke den med sele. Tenkte i retning hentesett der, men jeg brukte et litt annet garn og bomma da med strikkefastheten så den blir nok en fin høstbukse i stedet. Jeg gadd ikke å rekke opp og regne om på antall masker for å få det rett, og så lurer jeg heller på å strikke Ulrik hentesett fra dale (og da MÅ jeg jo egentlig bestille nytt garn, for det jeg har nå er for tykt til det og så er jo garnet øremerka andre prosjekter *kremt*).

Bilder av Ulrik hentesett i ny post, fikk opp at innlegget mitt ble for langt da jeg hadde de i forrige post - men gikk visst fint nå (rart, for linkene til bildet var da ikke så lange).

1-0.jpg

4-1.jpg

Så fint det var!

Ja, jeg falt pladask for det da jeg googla litt i går! Og så passer det kanskje bedre med kortbukse også på det tidspunktet - så kan jeg heller justere med ev. strømpebukse eller noe om vi er uheldig med været. Har jo opplevd alt fra hetebølge i slutten av mai til at det har sludda liksom. :hilarious:

Jeg strikket dette settet i barselgave ti len venninne for et par år siden, det er såå fint! ❤ Jeg er ikke så glad i montering, så litt synd at armene må syes på til slutt, men går jo fint når det er så smått :)

Og gratulerer med tosifret antall dager igjen til termin! :D

Jeg strikket dette settet i barselgave ti len venninne for et par år siden, det er såå fint! ❤ Jeg er ikke så glad i montering, så litt synd at armene må syes på til slutt, men går jo fint når det er så smått :)

Og gratulerer med tosifret antall dager igjen til termin! :D

Ja, akkurat det er litt kjedelig, men så lenge jeg ikke må frem med symaskinen og klippe opp så går det ganske greit. :hilarious: Kjenner jeg enda er varm i toppen etter at jeg monterte en genser før jul. Nei, rundfelling eller ev. raglan er best altså. Virkelig. :p Vurderer også å strikke genseren fra Theo hentesett i stedet, siden hullmønster gjerne er litt svalere. Alt for mye fint å velge i!!

Takk. :D

Så fint det var!
Vet du om noen nettbutikker som har både garn og sysaker/broderi? Lurer på kjøpe gavekort eller noe sånt i en gave nå, vedkommende liker både strikke og brodere, men er liksom vanskelig å vite akkurat hvilke prosjekter som frister...

Så fint det var!
Vet du om noen nettbutikker som har både garn og sysaker/broderi? Lurer på kjøpe gavekort eller noe sånt i en gave nå, vedkommende liker både strikke og brodere, men er liksom vanskelig å vite akkurat hvilke prosjekter som frister...

Stoff og stil er den eneste jeg kommer på som har begge deler, syr ikke selv og har bestilt mest fra garnius (og strikkemekka nå) og de har vel bare garn og strikketilbehør.

Stoff og stil er den eneste jeg kommer på som har begge deler, syr ikke selv og har bestilt mest fra garnius (og strikkemekka nå) og de har vel bare garn og strikketilbehør.
tusen takk.
Har aldri lagt merke til om stoff og stil har broderier og sånn, men kan sjekke opp. Finnes liksom så lite håndarbeidsbutikker nå.

tusen takk.
Har aldri lagt merke til om stoff og stil har broderier og sånn, men kan sjekke opp. Finnes liksom så lite håndarbeidsbutikker nå.

Broderi ligger under hobby på nettsiden deres, men vet ikke om det er mer enn bare tråd og tilbehør. Du tenker mer i retning sånne "ferdigpakker" med mønster, tråd og sånt? :) Er ikke så kjent med det sjøl. Virker som det er lettest å få tak i garn og strikketilbehør, for det er jo superpopulært for tiden.

Ja, akkurat det er litt kjedelig, men så lenge jeg ikke må frem med symaskinen og klippe opp så går det ganske greit. :hilarious: Kjenner jeg enda er varm i toppen etter at jeg monterte en genser før jul. Nei, rundfelling eller ev. raglan er best altså. Virkelig. :p Vurderer også å strikke genseren fra Theo hentesett i stedet, siden hullmønster gjerne er litt svalere. Alt for mye fint å velge i!!

Takk. :D
Hadde den krevd klipping så hadde ikke jeg strikket den for å si det sånn :hilarious:
Theo-settet er også veldig fint, og passer som du sier veldig god til sommerbaby (om vi får finvær her i Trøndelag da, og det er det absolutt ingen garanti for :p).

Broderi ligger under hobby på nettsiden deres, men vet ikke om det er mer enn bare tråd og tilbehør. Du tenker mer i retning sånne "ferdigpakker" med mønster, tråd og sånt? :) Er ikke så kjent med det sjøl. Virker som det er lettest å få tak i garn og strikketilbehør, for det er jo superpopulært for tiden.
Litt mer det ja, er det jeg har inntrykk av at har vært gjort tidligere, men jeg vet jo ikke.

Back
Topp