Maitråden

Da har jeg fått hentet mannen, nå går jeg og legger meg

God morgen. Eller noe sånn.

Det er snø. Vi har sommerdekk.

Hjemmekontor?

Ungene må gå til skule. Mellomste vil ikke det, hun får akutt mamma-savn og klarer det ikke. Jeg har vært frustrert over der i to mnd og ikke klart å løse det.

Men yngste da? Trille henne i vogna til bhg og si meg glad for at vi ikke har solgt den enda?
Men hun plaget med noe i går kveld, overtrøtt og utilpass. Alt ble bra når hun hadde fått kastet opp joghurten i ei bøtte. Det virker ikke som omgangssyke, mer tilbøyelig til å tro jeg så feil på datoen på den joghurten men det gjorde jeg ikke, den holdt til litt uti mai. Hun har spist sånne før. Flere ganger de siste par ukene. Q sine "med godsaker" som hun sier. Fargerike små klumper i lokket som hun kan ha oppi.

Jeg vet ikke. Jeg tror ikke hun er syk. Det hadde vært prakrisk, så hadde jeg bare vært hjemme og ikke brydd meg om at jeg ikke har med jobb pc hjem. Men jeg fikk til å logge på fra min private, så det er mulig. Litt liten skjerm, men det er det på jobben sin også, jeg er vant til å sitte med to svære skjermer på kontoret.

Og man melder ikke sykt barn fordi det er praktisk.

Men hun hadde sånn en gang rett etter kveldmat, og vi trodde hun hostet bare til hun brakk seg en gang før. To dager senere hadde broren omgangssyke....

Bahh. Jeg vet ikke.

Vi har andre forsøk på tid til foreldresamtale for henne i ettermiddag. Hun hadde nemlig omgangssyke sist....

Kroppen føles totalt utslitt.
Trøtt som en dupp og vatt i hodet.
Reagerer en del på allergipillene mine.
Begynner å føle på nervene at det er under en uke til eksamen.
Står på kjøkkenet og lager middag jeg egentlig ikke liker.

Så hører jeg fra stuen 2 unger som samstemt synger: Det snør, det snør tiddeli bom....
Hehe skjønne de ❤️Ja mye nå. Blir vel godt når eksamen er over?

Back
Topp