Mai - skravletråd

Fredag . Har vart på helsestasjon levert gutten i bhg og sitter nå hos legen og venter. Lang kø her

Egentlig ikke så veldig hektisk.
Så lenge alt er timet, tilrettelagt og planlagt så går det på samlebånd :p

JA, siden du har så god kontroll, så gjør det nok det

Hos meg hadde det fort vært "søren, x, y og z mangler til den speidersekken" også helt sikkert "men før jeg fårklartgjort den rullen må jeg bare vaske opp det jeg trenger og så står noe i veien der også må jeg bare"

Jeg er god på å rote det til...
Godt et er et år til vi har konfirmant

Det var deilig at bara komme seg til legen og forklare hvordan jeg har det akurat nå. Utmattelse +. Masse blodprøver er tatt og jeg sykemeld 1 måned fram og skall helst slapp av og ta det med ro.

JA, siden du har så god kontroll, så gjør det nok det

Hos meg hadde det fort vært "søren, x, y og z mangler til den speidersekken" også helt sikkert "men før jeg fårklartgjort den rullen må jeg bare vaske opp det jeg trenger og så står noe i veien der også må jeg bare"

Jeg er god på å rote det til...
Godt et er et år til vi har konfirmant
Jeg er også fryktelig god til å rote til.
På slike dager som i dag er oppvaskmaskinen tom når jeg starter slik at jeg kan fylle den opp etterhvert, og kjøre på hurtig program innimellom

Hjelpes, lokalavisen skriver at det er meldt 28 grader på 17. mai :eek:
Hjelpes!

Her meldte storm 22 en dag. Og vi anså det som for godt til å være sant. Det gikk ned til 7 neste morgen. Og har variert siden. Jeg venter til det kommer på yr, da er det bare 10 dager igjen og større sikehet.

For øyeblikket er det fine været som skulle komme over neste helt byttet med 8-9 grader og regn. Så jeg håper værmeldinga ikke stemmer helt....

Det har vært mye å gjøre i dag, men har ligget foran skjemaet i hale dag :)
Bare småting som gjenstår i morgen :)

Akkurat nå sitter jeg med 2 velfortjente små øl.
2 siden mannen kom på at han hadde glemt kaffetrakteren og må kjøre til Oslo for å hente den rett etter å ha åonet sin så da ble det 2 på meg :P
Vi får se om jeg drikker begge.

Må også gå gjennom sølvtøyet i kveld for å få oversikt over hvor mye vi faktisk har.
Har akkurat arvet masse som jeg ikke har fått gått gjennom enda og vet ikke om vi har nok

Er det søndag dere har konf?

Endelig hjemme etter å ha dratt hjemmefra kl 5.55 i dag tidlig! Rett fra jobb rill pynting av lokale, nå er alt klar til konfirmasjon i morgen , gøy å få være med å ordne til og pynte, ble så fint

Stammer det :)
Hadde det vært i morgen hadde ikke frøkna vært på speiderleir nå
Sant. Hun kommer hjem i morgen, og så fest. Du er imponerende rolig dagen før dagen før dagen. Jeg kommer ikke til å ha bare er par ting igjen til dagen før....

Sant. Hun kommer hjem i morgen, og så fest. Du er imponerende rolig dagen før dagen før dagen. Jeg kommer ikke til å ha bare er par ting igjen til dagen før....
Det er bare siden ingen her i huset har buna så slipper å stresse med alle skjortene som skal strykes.
Er også vel vitende om at dersom ting blir for perfekt kommer jeg til å få "kjeft" av familien siden det ikke er noe vits i at jeg sliter meg ut

Det er bare siden ingen her i huset har buna så slipper å stresse med alle skjortene som skal strykes.
Er også vel vitende om at dersom ting blir for perfekt kommer jeg til å få "kjeft" av familien siden det ikke er noe vits i at jeg sliter meg ut

Her i huset har jeg og mannen bunad, jentene har festdrakt og eldstemann har sitt aller første år uten. Men da skal han jo ha vanlig skjorte i stedet. Til 17. Mai er det også uniformsskjorter.

Men der er ikke noe jeg har tenkt å stå med dagen før konfirmasjonen altså, bunadsskjørter bor helst være strøket et par dager i forveien for å bli skikkelig tørr og stiv, da holder de seg bedre, så det har jeg planer om å gjøre før jeg begynner å stresse.

Men meget bra at du ikke sliter deg ut!

Jeg har barnedåpen til minstemor friskt i minne. Jeg aner ikke hva jeg gjorde feil, men kakebunnen til selve dåpskaka kom ut 3 cm høy eller noe sånn. Helt flat i alle fall.

Mamma og svigermor var her og hjalp oss og jeg aner ikke. Men mamma ringte til en av sine søstre så jeg fikk levert en ny kakebunn etter en times tid, fiks ferdig og luftig og fin.

Kake ble det og fest ble det. Og det skal det sannelig bli neste vår også. Lokale er i boks, må bare faktisk få konf den dagen ;)

Skal få guttungen til å se og observere litt i obekelns konf nå i år også begynne å legge plan.
Punkt 1 er egentlig hvor bredt vi skal be. I ungenes barnedåp ba vi babyens slekt, ikke vår. Men i min familie er det ganske vanlig at mine tanter er i konf til søskenbarna mine sine unger. (og i barnedåp) og vi. Jeg var jo senest i fjor i barnedåp til min fetter sin unge, og der traff jeg søskenbarna mine og tantene og onklene mine. Ikke alle, mye grunnet geografi og noe div annet grums i slekta. (men min mor har 8 søsken så det kunne blitt enormt mange om vi skulle be alle)

Lokalet har plass til det. Ca samme gjesteliste som vi hadde til vår egen "80 års dag" da vi i 2019 feiret våre 40 åra dager, dengang slikt var lov. Det er nok noen flere av mannens familie som kommer til en konf, med mindre de har konf selv i den slekta da, enn vår 40 års dag som var feiret i slutten av juli, noen var jo på ferie (det var liksom poenget da. Vi hadde funnet dato i fellesskap med våre foreldre og søsken om når mine ikke var på ferie, de bor jo her, og mannens kunne være akkurat her på ferie ;))

Jo, jeg begynner å glede meg.

Må ta debatten litt med min bror. For jentene våre skal konfirmeres samme år. Om vi skal ha felles fest bør vi be like bredt. Han har bedt sånn "alle" i dåp også mer eller mindre. Det gjorde ikke jeg siden jeg bodde i Bergen. (men altså. Når jeg tenker på det så reiser jo fakrisk mine foreldre land og strand rundt for barnedåp og konf til mine søskenbarn sine unger. Så de hadde nok kommet.... Hele hurven)

Men de er jo litt søte på sitt vis denne slekta mi.

Mamma har nemlig vært på søstertreff denne uka. De gjør det av og til. Litt sånn klubb på et vis, bare at de en gjeng søstre.

Og tema kom nok litt inn på baking. De skal jo i bryllup. Jeg skulle nemlig vært i bryllup, om jeg ikke skulle i konfirmasjon, den helga etter 17. Mai.

Og da kom det opp, når er det min eldste skal konfirmeres? Han markerer nemlig startskuddet på 1-2 konfirmanter i året i 5-6 år fremover.(og et og annet pauseår med 1-2 andre år fem til vi har konfirmert de som er født i 2016) Det har vært en pause noen år nå, men nå tar det løs.
Jo.det er neste år, bekrefter mamma.

Og da begynner søstrene å planlegge balkongen. Laktosefritt må jo det være. Skal tro hvordan karamellpudding oppfører seg på laktosefritt? (mamma har nemlig funnet ut at laktosefri fløte oppfører seg ikke helt lik vanlig fløte med tanke på holdbarhet i fluffy form)

Jeg snakka med mamma i går kveld og hun var løst igang med å planlegge kskebordet hun, og hvem som gjør hva....

Ehh. jeg har ikke invitert dem engang....
Men jeg tror de forventer å få komme. (tross alt, pre korona, så pleide vi jo invitere dem i bursdag også, og litt varierende hvem men en del kom jo (og ingen 25.12)

De er jo en del av ungenes oppvekst. Så, ja. Vi skal sikkert det. Det er bare det at mannen min har nesten like stor familie. (og slett ikke sånn tradisjon. Vi har vært i den del konfirmasjoner der ha, alle 5 av oss. Men der er hans søskenbarn. Ikke hans søskenbarna unger. Vi hører om at de er født. Men vi er ikke invitert i dåp av den grunn)

Hmm..

Vel og merke utgjør mannens nærmeste familie litt mer enn min. Jeg har en bror. (og er gift og har to unger) og foreldre.
Mannen har for det første 4 søsken. To av dem etablert med partner, den ene har et barn. Og svigerfar har jo de to yngste i den flokken med en annen samboer. Svigermor er singel.

Men om jeg skal invitere "hele hurven min" utgjør det fort 20-25 mennesker med stort og smått. (og ja. Noen av dem er unger som mine unger har mye med å gjøre. Som vi sikkert blir huden i konf til, når der blir deres tur.

Det er bare så mange. Og en del avveininger jeg må ta med mamma om hvor grensen kan gå, så de stopper på 20-25, ikke 35 +

Mental note. Minn meg på dette, jeg får skrive det ned en plass.

Jeg må ha strøket bubadsskjortene før svigermor kommer. Ellers gjør hun det. Og det vil jeg helst gjøre selv. Jeg er litt picky på det. Jeg liker å gjøre det slik jeg har lært. Svigermor har ikke bunad og er sånn på det jevne litt sånn "det går så bra så" - typen. Som fakrisk ikke synes det er et problem å stryke den på morgenen før man tar den på seg om så.

Inn på lista si det. Stryk skjortene før hun kommer. Aner ikke når hun kommer. Har jo faktisk ikke fått dato for konf enda. Første helga i mai 2023, kommer vi til å melde ham på. Med ønske om lørdagen. Påmelding er i juni så vi får nok vite det om ikke så lenge.

Back
Topp