Mai jentenes hobbytråd :)

Åh, det var jo såå fint! Tror jeg må lage et sånt, selvom jeg ikke er ferdig med det bestemorteppet jeg startet på for en stund siden.. 20 ruter kan jo ikke ta så lang tid? :p
Hvilket garn bruker du? :)

Spørs om ikke dette bare blir liggende ;-)

Vis vedlegget 57397

Sent from my iPhone using BV Forum
Så nydelig mammapåramma:)
Jeg blir helt satt ut av dere som er så kreative!

Åh, det var jo såå fint! Tror jeg må lage et sånt, selvom jeg ikke er ferdig med det bestemorteppet jeg startet på for en stund siden.. 20 ruter kan jo ikke ta så lang tid? :p
Hvilket garn bruker du? :-)

Spørs om ikke dette bare blir liggende ;-)

Vis vedlegget 57397

Wow!! Det der var jo superfint da!! Må jo være ferdig snart?
Bruker Nepal fra drops og heklenål nr 5, så de 20 rutene tror j kommer til å gå fort...brukt ca 30 min på de første rutene, men satser på at d går litt fortere når man får lært oppskrifta...:-) tenkte j skulle lage et til meg selv også så da blir det 40 ruter:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Takk! :-) Ja.. Er jo så kjedelig å feste tråder :p så det er vanskelig å finne motivasjon ;-)
Litt usikker på hvor mange ruter jeg skal lage. Skal hekle de sammen også - så da blir jo teppet større enn det er nå.

Takk! :) Ja.. Er jo så kjedelig å feste tråder :p så det er vanskelig å finne motivasjon ;-)
Litt usikker på hvor mange ruter jeg skal lage. Skal hekle de sammen også - så da blir jo teppet større enn det er nå.

Synes det virker supergøy å kunne håndarbeid. Dessverre har jeg ingen i min familie som er kreative, så jeg har aldri fått lært meg dette. Men en dag skal jeg melde meg på et kurs og lære jeg også.

Må være helt spesielt og unikt å ha evnen til å lage ting til sin egen baby:hello

Synes det virker supergøy å kunne håndarbeid. Dessverre har jeg ingen i min familie som er kreative, så jeg har aldri fått lært meg dette. Men en dag skal jeg melde meg på et kurs og lære jeg også.

Må være helt spesielt og unikt å ha evnen til å lage ting til sin egen baby:hello

Det er utrolig koselig og veldig kjekt å se at man blir flinkere jo mer man prøver seg på ting :-)
Det finnes jo mange instruksjonsvideoer på nettet hvis det er noe jeg står fast på, og de er til god hjelp :-) Kan du strikke vanlig? Så kan du jo prøve deg på et nøstebarnteppe - det er bare frem og tilbake strikking :-) Det blir kjempestort og mykt å pakke babyen inn i :-) Her er det jeg holder på med nå ImageUploadedByBV Forum1397480443.932077.jpg

Det er utrolig koselig og veldig kjekt å se at man blir flinkere jo mer man prøver seg på ting :)
Det finnes jo mange instruksjonsvideoer på nettet hvis det er noe jeg står fast på, og de er til god hjelp :) Kan du strikke vanlig? Så kan du jo prøve deg på et nøstebarnteppe - det er bare frem og tilbake strikking :) Det blir kjempestort og mykt å pakke babyen inn i :) Her er det jeg holder på med nå Vis vedlegget 57409

Jeg må si jeg føler meg dum....
Jeg kan ikke strikke engang:confused005

Jeg må si jeg føler meg dum....
Jeg kan ikke strikke engang:confused005
Kan ikke håndarbeide jeg heller, men instruksjonsvideoene til garnstudio.com har reddet meg og teppeprosjektet.
Jeg er så stolt nå som teppet er ferdig. Før satt jeg nesten på fanget til mor og bestemor for å prøve og lære. Etter en time var alt glemt og jeg var helt hjelpesløs og motløs.

Hadde 1 mål og det var å FULLFØRE et teppe til lillegutt før han kom. Jeg skulle ikke gi opp uansett hvor mye træl det kunne bli.

Med disse videoene har jeg ikke spurt om hjelp fra dem èn eneste gang og det er så god følelse å overraske dem med mange timers arbeid :D

Har blitt litt prøving og opprekking i begynnelsen, men det er ikke rakettforskning.
Bare finn noen teknikker du er motivert for å prøve - det er lettere enn det ser ut som :)

Så nydelig hekleteppe, så fint med sånne duse farger synes jeg.
Kunne heller nesten ikke strikke, sy eller hekle før jeg fikk mitt første barn. Men da lærte jeg meg det med videoer på nettet og ett sykurs. Så gøy å lage noe til sitt eget barn og veldig kjekt med ullklær til barnehagen. Begynne med enkle oppskrifter fra nøstebarn eller pickles også avansere etterhvert!

Jeg må få satt meg ned en dag ila permisjonen og prøve å få lært meg det:)

Så masse fint man kan lage.

Back
Topp