Mai 2024

Å nei.... Hjertet mitt klarer ikke. 13,5 døgn siden Ovitrelle og 9 dager siden innsett av et tredagers embryo. Kan dette stemme? Jeg tør ikke tro på det. Livredd for å bli skuffa igjen. Har selvfølgelig bare én test i huset av strimmel.

Enda 11 dager til blodprøve. Ingen embryo som har klart seg til frys, så jeg er skikkelig redd for at dette skal gå til grunne også.

Edit: jeg blir absolutt overlykkelig hvis dette stemmer, men har bestemt meg for å ikke tro på noe som helst før en tidlig ultralyd. Jeg er kjemperedd for at eggene mine er kjempedårlige og ikke egna for liv. Så jeg beskytter hjertet litt :Heartpink
Wow ser jo positiv ut den da :D Men skjønner kjempegodt at du vil vente litt med å ta helt av! Jeg gjør akkurat det samme ;)
Venter nå på å sjekke hcg igjen om en uke og så tidlig UL uke 7.

Men vi må jo hvertfall kunne ta det LITT innover oss :D er jo uansett bedre med en strek enn om den har helt blank!
Så får man heller dobbelt og trippelsjekke.

Kjøp noen flere strimler idag og ta en ny test etter et par dager :Heartred
Så spennende og nervepirrende periode!
 
Wow ser jo positiv ut den da :D Men skjønner kjempegodt at du vil vente litt med å ta helt av! Jeg gjør akkurat det samme ;)
Venter nå på å sjekke hcg igjen om en uke og så tidlig UL uke 7.

Men vi må jo hvertfall kunne ta det LITT innover oss :D er jo uansett bedre med en strek enn om den har helt blank!
Så får man heller dobbelt og trippelsjekke.

Kjøp noen flere strimler idag og ta en ny test etter et par dager :Heartred
Så spennende og nervepirrende periode!
Ja, med egg som har blitt befrukta sent, utvikla seg dårlig og sånt så må jeg virkelig prøve å holde beina på jorda her! Men dette er min aller, aller første positive test :smiley-ashamed008

Du har helt rett, dette er jo bedre enn blank test! Nå har vi jo en sjans! Jeg blir ikke å fortelle det til samboeren før jeg er litt mer sikker, må beskytte han også litt :Heartpink

Wææ, tenk hvis det går!
 
Å nei.... Hjertet mitt klarer ikke. 13,5 døgn siden Ovitrelle og 9 dager siden innsett av et tredagers embryo. Kan dette stemme? Jeg tør ikke tro på det. Livredd for å bli skuffa igjen. Har selvfølgelig bare én test i huset av strimmel.

Enda 11 dager til blodprøve. Ingen embryo som har klart seg til frys, så jeg er skikkelig redd for at dette skal gå til grunne også.

Edit: jeg blir absolutt overlykkelig hvis dette stemmer, men har bestemt meg for å ikke tro på noe som helst før en tidlig ultralyd. Jeg er kjemperedd for at eggene mine er kjempedårlige og ikke egna for liv. Så jeg beskytter hjertet litt :Heartpink
Syns testen ser kjempebra ut, du er gravid❤️❤️❤️
 
Syns testen ser kjempebra ut, du er gravid❤️❤️❤️
Det tør jeg faktisk ikke tro på :oops:

Men nå har jeg kjøpt inn mer folat og 10 tester, det får holde til blodprøvedato! Jeg er jo egentlig testetøs, så må blir det test hver dag. Må i alle fall få testa sånn at jeg ser stigning, at det ikke er gammel Ovitrelle som lurer meg
 
Å nei.... Hjertet mitt klarer ikke. 13,5 døgn siden Ovitrelle og 9 dager siden innsett av et tredagers embryo. Kan dette stemme? Jeg tør ikke tro på det. Livredd for å bli skuffa igjen. Har selvfølgelig bare én test i huset av strimmel.

Enda 11 dager til blodprøve. Ingen embryo som har klart seg til frys, så jeg er skikkelig redd for at dette skal gå til grunne også.

Edit: jeg blir absolutt overlykkelig hvis dette stemmer, men har bestemt meg for å ikke tro på noe som helst før en tidlig ultralyd. Jeg er kjemperedd for at eggene mine er kjempedårlige og ikke egna for liv. Så jeg beskytter hjertet litt :Heartpink
Gratulrer❤️
 
Å nei.... Hjertet mitt klarer ikke. 13,5 døgn siden Ovitrelle og 9 dager siden innsett av et tredagers embryo. Kan dette stemme? Jeg tør ikke tro på det. Livredd for å bli skuffa igjen. Har selvfølgelig bare én test i huset av strimmel.

Enda 11 dager til blodprøve. Ingen embryo som har klart seg til frys, så jeg er skikkelig redd for at dette skal gå til grunne også.

Edit: jeg blir absolutt overlykkelig hvis dette stemmer, men har bestemt meg for å ikke tro på noe som helst før en tidlig ultralyd. Jeg er kjemperedd for at eggene mine er kjempedårlige og ikke egna for liv. Så jeg beskytter hjertet litt :Heartpink
Sånn var testen min 12 dpo også! Ååå gratulerer! Forstår du er livredd - det er jeg også men tenk at det embryoet du virkelig ikke hadde tro på, kunne feste seg og bli noe.
Jeg håper så inderlig for deg. Når skal du teste igjen? Jeg f eks, har svakere tester på morgenurin, får sterkere tester utover dagen/kvelden. Beste er å måle stigning med 2 dagers mellomrom, ikke hver dag. Kjempevanskelig å lese stigning fra dag til dag - spesielt som testetøs. Jeg klarte ikke dette selv men ser at at fra 12 dpo til 14 dpo var det klar stigning! Så lov at du ikke blir knust om du ikke synes stigningen 13 dpo er "bra" nok.

Heier på deg og lille frøet i magen!
 
Sånn var testen min 12 dpo også! Ååå gratulerer! Forstår du er livredd - det er jeg også men tenk at det embryoet du virkelig ikke hadde tro på, kunne feste seg og bli noe.
Jeg håper så inderlig for deg. Når skal du teste igjen? Jeg f eks, har svakere tester på morgenurin, får sterkere tester utover dagen/kvelden. Beste er å måle stigning med 2 dagers mellomrom, ikke hver dag. Kjempevanskelig å lese stigning fra dag til dag - spesielt som testetøs. Jeg klarte ikke dette selv men ser at at fra 12 dpo til 14 dpo var det klar stigning! Så lov at du ikke blir knust om du ikke synes stigningen 13 dpo er "bra" nok.

Heier på deg og lille frøet i magen!
Jeg testa ca 3 timer etterpå igjen, i tilfelle jeg var en av de som fikk bedre tester på neste urin. Det er jeg ikke - den var svakere!

Jeg tror jeg blir å måle hver dag, men sammenligne annenhver! Så kanskje jeg kan fortelle det til samboeren på lørdag? Da burde jeg jo se tydelig økning. Jeg må prøve å holde han litt nede på jorda også og si at frem til en hjerteslags-UL så kan vi ikke satse på at det går bra. Tror ikke han har fått med seg at befruktningen og generell utvikling var så dårlig som jeg følte.

Håper så lille spira klamrer seg fast og utvikler seg normalt :Heartpink tenk at det enda er 11 dager til blodprøve. Jeg må nesten prøve å glemme dette litt, frem til jeg har det svart på hvitt at stigning går riktig vei!
 
Jeg testa ca 3 timer etterpå igjen, i tilfelle jeg var en av de som fikk bedre tester på neste urin. Det er jeg ikke - den var svakere!

Jeg tror jeg blir å måle hver dag, men sammenligne annenhver! Så kanskje jeg kan fortelle det til samboeren på lørdag? Da burde jeg jo se tydelig økning. Jeg må prøve å holde han litt nede på jorda også og si at frem til en hjerteslags-UL så kan vi ikke satse på at det går bra. Tror ikke han har fått med seg at befruktningen og generell utvikling var så dårlig som jeg følte.

Håper så lille spira klamrer seg fast og utvikler seg normalt :Heartpink tenk at det enda er 11 dager til blodprøve. Jeg må nesten prøve å glemme dette litt, frem til jeg har det svart på hvitt at stigning går riktig vei!
Jeg skal ikke si noe, jeg tisset på test hver eneste gang jeg var på do - men veldig lurt å sammenlikne annenhver dag. Da er man sikker.

Om befruktning og generell utvikling var så dårlig denne gangen- så hadde du ikke blitt gravid med dette frøet her, tenker jeg da. Du hadde også fått positiv test minst 11 dpo med den testen din - så du testet ikke sent positivt heller. Alle tegn peker på at dette er "so far so good" :Heartred
 
Jeg testa ca 3 timer etterpå igjen, i tilfelle jeg var en av de som fikk bedre tester på neste urin. Det er jeg ikke - den var svakere!

Jeg tror jeg blir å måle hver dag, men sammenligne annenhver! Så kanskje jeg kan fortelle det til samboeren på lørdag? Da burde jeg jo se tydelig økning. Jeg må prøve å holde han litt nede på jorda også og si at frem til en hjerteslags-UL så kan vi ikke satse på at det går bra. Tror ikke han har fått med seg at befruktningen og generell utvikling var så dårlig som jeg følte.

Håper så lille spira klamrer seg fast og utvikler seg normalt :Heartpink tenk at det enda er 11 dager til blodprøve. Jeg må nesten prøve å glemme dette litt, frem til jeg har det svart på hvitt at stigning går riktig vei!
Jeg har også alltid svakere tester på ettermiddagen, så hver gang jeg testa utpå dagen ble jeg urolig, så det måtte jeg bare slutte med. Krysser fingrene for deg!
 
Kjenner jeg ble skikkelig skuffet no. Tok en test i dag og det var det ingen tegn til strek. Satte inn 5 dagers fryst torsdag 16 mai. Har testdag på mandag 27 mai. Men er ganske sikker på jeg ville fått opp en antydning til strek i dag hvis det hadde gått. ❤️ Så da er det bare å prøve å innstille hodet på at det ikke gikk denne gangen og håpe at siste egget som ligger på frys er gullegget.
 
Kjenner jeg ble skikkelig skuffet no. Tok en test i dag og det var det ingen tegn til strek. Satte inn 5 dagers fryst torsdag 16 mai. Har testdag på mandag 27 mai. Men er ganske sikker på jeg ville fått opp en antydning til strek i dag hvis det hadde gått. ❤️ Så da er det bare å prøve å innstille hodet på at det ikke gikk denne gangen og håpe at siste egget som ligger på frys er gullegget.

Skjønner veldig godt du ble skuffet! Man håper jo alltid og har jo jobbet så hardt for å få det til :Heartred

Krysser fingrene for at neste egg er gullegget:Heartred:Heartred
 
Da err vi to på samme tid! Kjente en del stikkinger i magen/på siden i går rett etter innsettet. Husker ikke om jeg gjorde det sist jeg hadde innsett. Det ble sagt at det fester seg i går/i dag da det ble satt inn. Får bare vente å se til testdato...
Hvordan går det med deg? Har du kjent noe de siste dagene? ❤️
 
Kjenner jeg ble skikkelig skuffet no. Tok en test i dag og det var det ingen tegn til strek. Satte inn 5 dagers fryst torsdag 16 mai. Har testdag på mandag 27 mai. Men er ganske sikker på jeg ville fått opp en antydning til strek i dag hvis det hadde gått. ❤️ Så da er det bare å prøve å innstille hodet på at det ikke gikk denne gangen og håpe at siste egget som ligger på frys er gullegget.
Den skuffelsen er så utrolig vond. Sender deg masse omsorg og håp om at du kommer deg raskt videre til neste forsøk.
 
satt inn to flott embryo, det ene var blitt ett morula allerede så det hadde blitt blastocyt i morgen. Det andre var 12 -14 celler tror jeg hun sa. De følger også to til i morgen , men hadde ikke helt troa på de. Men så lenge de utvikla seg enda ville de se til i morgen.
Så spennende!! Har du fått satt inn morula før? Tenk om begge fester seg! Masse lykke til!!
 
Så spennende!! Har du fått satt inn morula før? Tenk om begge fester seg! Masse lykke til!!
Nei aldri satt inn det. Men har satt inn to når jeg har hat…. Av 8 forsøk totalt har jeg satt inn to 6 ganger, har bare blitt ett barn. Så er ikke så redd for det.. hausken mente også 2 var bedre .. men blir spennende for morulla er jo litt mer enn 4-6-8 delt. Så har håp om at dette kan gå
 
Nei aldri satt inn det. Men har satt inn to når jeg har hat…. Av 8 forsøk totalt har jeg satt inn to 6 ganger, har bare blitt ett barn. Så er ikke så redd for det.. hausken mente også 2 var bedre .. men blir spennende for morulla er jo litt mer enn 4-6-8 delt. Så har håp om at dette kan gå
Så spennende at denne gangen gikk det så mye bedre. Du har fått satt inn to veldig fine embryo så da er alt lagt tilrette for at det nettopp denne gangen skal gå bra. Når skal du teste, eller har du ovitrelle som støtte nå også? :Heartpink
 
Å nei.... Hjertet mitt klarer ikke. 13,5 døgn siden Ovitrelle og 9 dager siden innsett av et tredagers embryo. Kan dette stemme? Jeg tør ikke tro på det. Livredd for å bli skuffa igjen. Har selvfølgelig bare én test i huset av strimmel.

Enda 11 dager til blodprøve. Ingen embryo som har klart seg til frys, så jeg er skikkelig redd for at dette skal gå til grunne også.

Edit: jeg blir absolutt overlykkelig hvis dette stemmer, men har bestemt meg for å ikke tro på noe som helst før en tidlig ultralyd. Jeg er kjemperedd for at eggene mine er kjempedårlige og ikke egna for liv. Så jeg beskytter hjertet litt :Heartpink
Gratulerer!! Skjønner godt du ikke vil håpe for mye ennå, men dette er jo en veldig fin test. Jeg skal håpe for deg og tro på at dette skjer!
 
Ultralyd i dag, flere store og jevne eggposer på den ene siden, litt mer ujevne på den andre. Fra rundt 10 mm til 16-22 mm i størrelse, flest store, tror jeg. Tar siste dose Pergoveris i dag, siste Ganirelix i morgen og så Otrivelle på kvelden.

Egguttak mandag morgen, så trolig innsett fredag 31/5 hvis det er noe å sette inn? Tror ikke de venter til mandag, og de har stengt i helgene.

Blir spennende å se. Graviditetstestinga blir uansett i juni, så jeg hører kanskje mer til der?

Er det forresten noen som vet om det er ok å ta zyrtec/cetirizin (vanlig allergimedisin) midt oppe i denne behandlinga?
 
Back
Topp