Mai 2022

Åj har du hatt så mange! Dere er så flinke og råe her inne. Det at dere holder ut og ordner selv. Det var godt å høre på en måte at du også syns det er vanskelig:shy: Har alliert med med en venninne hvis det blir krise en dag og jeg må ha hjelp og støtte. Kanskje jeg tar en av de 3 da. Blir så uvanlig pysete for å være meg. Er egentlig ganske tøff :D jeg tar fyremadel, menopur og bemfola på en gang. Syns egentlig bare den ferdig fylte pennen med bemfola er den som virker lett å sette for den har sååå tynn nål. Kjennes nesten ikke. Så måtte begynt med den i såfall. :rolleyes:

God natt girls. :Heartpink
Første uttaket mitt tok jeg akkurat de samme sprøytene som deg. Hvis du skal prøve en selv vil jeg anbefale Bemfola ja, den sklir veldig lett inn synes jeg :) Menopur er også ganske ok :)
Jeg er så heldig at jeg har et område under navlen som er uten følelse etter en operasjon. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok slitt endel mer. Jeg fikk tips om at jeg skulle tenke at jeg kastet en pil når jeg setter sprøytene. Men jeg er så pysete så jeg stikker den seeeeint inn, føler liksom jeg må ha kontrollen. Senest i vinterferien måtte jeg få min søster som jobber på lab på legekontor til å sette ei sprøyte på meg, for den var så hard å få igjennom huden:hungover: da freaker jeg fortsatt litt ut :hilarious:
Men jeg er helt sikker på at du klarer å sette de selv altså, men skjønner så godt at du ikke tør :Heartred

Ehm, på forhånd beklager ikke fullt så freshe detaljer..skulle bare på do, tørket meg og ut kom helt ville mengder med det som så ut som eggløsningsslim o_O Kan ikke huske dette fra sist (?) Googlet kjapt og ser at andre har opplevd noe av det samme, men altså..virkelig koko mengder. Er dette som det skal? :eek:
Jeg har også freaket litt ut pga voldsomme mengder EL-slim under stimulering, men det er helt normalt sa Porsgrunn til meg den gangen

Første uttaket mitt tok jeg akkurat de samme sprøytene som deg. Hvis du skal prøve en selv vil jeg anbefale Bemfola ja, den sklir veldig lett inn synes jeg :) Menopur er også ganske ok :)
Jeg er så heldig at jeg har et område under navlen som er uten følelse etter en operasjon. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok slitt endel mer. Jeg fikk tips om at jeg skulle tenke at jeg kastet en pil når jeg setter sprøytene. Men jeg er så pysete så jeg stikker den seeeeint inn, føler liksom jeg må ha kontrollen. Senest i vinterferien måtte jeg få min søster som jobber på lab på legekontor til å sette ei sprøyte på meg, for den var så hard å få igjennom huden:hungover: da freaker jeg fortsatt litt ut :hilarious:
Men jeg er helt sikker på at du klarer å sette de selv altså, men skjønner så godt at du ikke tør :Heartred
åå hehe takk for at du deler. sykt bra at du hadde noen du kunne spørre:happy: hehe ja skulle hatt en sånn nummen plass:hilarious:. jeg fant ut at hvis jeg klyper for hardt i magen når vi stikker, så blir det faktisk vondere så det hjelper også litt å finne sånne tips og triks, jeg er jo forberedet på at det blir mange stikk så bare å samle det man kan av informasjon. :pompus:

Skjønner godt du ikke orker sette den på deg selv. Etter godt over 150 sprøyter de siste to årene har jeg fortsatt problemer med å sette enkelte sprøyter. :nailbiting: Skikkelig pysete, men blir så uvel av det. Særlig om det ee Fyremadel eller Fragmin som er så «seige» å få inn. :confused:
Fyremadel er vond å sette. Hater den! Alt i magen er enkelt, alt i låret er dritt.

Fyremadel er vond å sette. Hater den! Alt i magen er enkelt, alt i låret er dritt.

Jeg fikk beskjed om å sette Fyremadel i magen, så har gjort det i to forsøksrunder. Kan tenke meg at låret er mye verre!

Ellers er jeg enig med andre her: å sette sprøyte på seg selv er en stor bøyg for veldig mange, men om du først hopper i det, kan det gå mye greiere enn du tror! Jeg er selv typen som ikke tåler å se sykehusscener på tv (holdt faktisk på å besvime en gang!), og gruet meg veldig første gang, men klarer fint å sette sprøytene.

Jeg fikk beskjed om å sette Fyremadel i magen, så har gjort det i to forsøksrunder. Kan tenke meg at låret er mye verre!

Ellers er jeg enig med andre her: å sette sprøyte på seg selv er en stor bøyg for veldig mange, men om du først hopper i det, kan det gå mye greiere enn du tror! Jeg er selv typen som ikke tåler å se sykehusscener på tv (holdt faktisk på å besvime en gang!), og gruet meg veldig første gang, men klarer fint å sette sprøytene.
Jeg har jo aldri spurt om å få sette den et annet sted. Har bare fulgt oppskriften. Så kanskje jeg egentlig burde tatt en prat med dem, og bedt om å få sette den i magen. Håper jeg ikke skal sette flere sprøyter. Men man kan jo aldri vite i det gamet her.

Hos oss må det bli meg som setter sprøyter. Mannen min er ikke spesielt glad i å se meg få sprøyte. Første runde så sa jeg han skulle sitte ved siden av og være med. Det er jo tross alt hans barn også. Han ble skikkelig uvel og bleik, så resten av sprøytene har jeg tatt alene. Jeg kan ikke både sette sprøyte og være sykepleier for han :hilarious:

Jeg har jo aldri spurt om å få sette den et annet sted. Har bare fulgt oppskriften. Så kanskje jeg egentlig burde tatt en prat med dem, og bedt om å få sette den i magen. Håper jeg ikke skal sette flere sprøyter. Men man kan jo aldri vite i det gamet her.

Hos oss må det bli meg som setter sprøyter. Mannen min er ikke spesielt glad i å se meg få sprøyte. Første runde så sa jeg han skulle sitte ved siden av og være med. Det er jo tross alt hans barn også. Han ble skikkelig uvel og bleik, så resten av sprøytene har jeg tatt alene. Jeg kan ikke både sette sprøyte og være sykepleier for han :hilarious:
Jeg har fått beskjed av klinikken om å sette Fyremadel i magen, heldigvis!! Grøsser av tanken på å sette den i låret:eek:

Jeg har fått beskjed av klinikken om å sette Fyremadel i magen, heldigvis!! Grøsser av tanken på å sette den i låret:eek:
Ja, det er så sinnsykt vondt. Svir og hovner opp hver gang. Og pga de konkrete tidspunktene så må den taes på mange ulike steder. Åååå jeg håper jeg slipper en ny runde. Den der er faktisk noe jeg grua meg skikkelig til. De penne-sprøytene er bare flisespikkeri i forhold.

Så morro å følge dere selv om jeg går å sparker i grusen å venter på blodprøvesvar.. kjenner det er helt greit å ikke gå på hormoner akkurat nå med full jobb og praksis. 200% jobb går bare for en periode.. :D kaster babystøv rundt som en gal fe på dere alle <3

Så morro å følge dere selv om jeg går å sparker i grusen å venter på blodprøvesvar.. kjenner det er helt greit å ikke gå på hormoner akkurat nå med full jobb og praksis. 200% jobb går bare for en periode.. :D kaster babystøv rundt som en gal fe på dere alle <3
Gode du:Heartred Blir spennende med ny runde på deg etterhvert :love7 Skal heie av hele mitt hjerte:Heartred

Liten oppdatering: var på ul idag. Hadde bare 3 store follikler på en side. Andre side var basically 0. :dead: Kjente jeg fikk veldig klump i magen men hun jeg tar ul hos er så søt og betrygget meg veldig om at det er fint når de er like store og fine i formen. Ca.14 i diameter eller hva man måler det i. Så satser på 3 stk gull egg og velger å drømme om det! :smiley-bounce012:smiley-ashamed005:smiley-bounce022
Ny ultralyd på mandag da de ikke er store nok helt enda.

Jeg spurte ikke, men fikk da eggstokkene mine var enorme og smerten var deretter. Hjalp ikke et kvekk da :confused:

Kan virkelig ikke si jeg gleder meg til akkurat uttaket :hilarious::hilarious: gleder meg mer til å slappe av etterpå. Begynte å fryse og fikk skikkelig skjelvinger så satt/la meg godt til rette og fikk sånt helsepledd over meg og lukket øynene. Var så verdt det, bare å bli "dulla" med.

Var på samtale med sykepleier... Syklusen min har tullet litt nå i det siste, så hele planen måtte endres og forskyves i nesten tre uker. Da begynner jeg med stimulering i mai og de har reservert plass for uttak først i JUNI. Da må jeg nok "melde meg ut" av mai gruppen. :( Håper vi rekker første forsøk før sommerferien. Fordi man kan eventuelt ta etterkontrollene hos fastlege/gym selv om sykehuset stenger??? Jeg syns bare det blir veldig dumt å ikke få mulighet til å ha et ferskeforsøk pga de skal ta sommerferie tre uker etter insett.
Du kan jo gjerne være her i gruppa frem til juni om du ønsker :Heartred hvis stimuleringen er i mai tenker jeg :Heartred

I pakningsvedlegget står det at fyremadel helst skal injiseres i låret, men alle klinikker jeg har vært hos har sagt den skal settes i magen. Begge deler fungerer like bra. Det er lettest å sette den i magen.

Back
Topp