Mai 2022

Denne runden skal jeg prøve scratching og assisted hatching. Håper dette kan være det lille ekstra jeg trenger for at det skal sitte skikkelig, har blitt gravid to av de tre siste gangene. Det vil bare ikke sitte og klinikken skjønner ikke hvorfor.
Noen som har erfaring med dette?

Skal gå på prednisolon, estradot og cyclogest. De fraråder klexane og albyl-e skal jeg ikke begynne på før jeg eventuelt kommer til uke 12. Skjønner ikke helt hvorfor når jeg ser mange bruker en eller begge fra starten av. Har klexane liggende da, tenker det ikke kan skade å prøve med det :rolleyes:
HVA er dette? Herreguuud så mye jeg ikke vet! :) Scratching og assisted hatching?

Mera893 - 28 - B1 - Porsgrunn - ICSI - kort protokoll - uttak nr.2 ca. uke 22

Fikk ny plan i posten idag, 2. Runde med ICSI. Kjenner etter nederlaget ved frysinnsett, så blir jeg optimistisk igjen når jeg får høre mer / noe nytt fra klinikken. Hadde satt meg opp på ferie for en liten svipptur til Granca i uke 22, men vi får vel feriere litt i Porsgrunn istedenfor :joyful:

Mange runder med oss selv om vi skulle gå privat mellom forsøkene, da jeg føler meg mer og mer febrilsk og synes det er kjempeurettferdig at mine barneønsker skal stå på hvorvidt andre har tid og kapasitet til å hjelpe. Håper flere føler det sånn :hilarious:
Vi har foreløpig havnet på at det er veldig mye penger og legge i noe vi ikke kan garanteres endee opp med en baby.

Denne runden skal jeg gå på menopur istedenfor Bemfola og skal ta gonapeptyl i tillegg til ovitrelle. Er ikke like engstelig for sprøytene heller denne gang. Vet liksom hva jeg går til nå.

Er det forresten noen som har spurt om dobbel dose morfin og fått dette ved uttak?
Jeg spurte ikke, men fikk da eggstokkene mine var enorme og smerten var deretter. Hjalp ikke et kvekk da :confused:

HVA er dette? Herreguuud så mye jeg ikke vet! :) Scratching og assisted hatching?

Jeg var hos gynekologen og fikk utført scratching denne uken. Jeg vet egentlig ikke så mye, så om noen vet mer; hyl ut!

De skrapte litt inni livmoren min i slimhinnen, det skal aktivisere livmoren til å fikse seg selv og bli mer mottakelig for et embryo som fester seg.
Dette skjønner jeg egentlig ikke helt da jeg skal ha en mens før jeg setter inn i neste syklus, blir vel da en ny slimhinne? Eller? :wacky:
Det skulle gjøres på dag 18-20 ( jeg har som regel 26 dagers syklus) på meg.

Kan se ut som det er lite dokumentert effekt på dette når jeg googler, noen plasser står det at det blir garantert suksess mens andre plasser at det bare er tull.
Men prøver alt nå… :)

Assisted hatching var at embryologen skulle lage et lite hakk i blastoen så det lettere skulle kunne feste seg.
Dette fordi det av og til kunne være et litt hardt skall rundt blastoen etter det hadde vært fryst.
Dette ble vurdert dagen for innsett av en embryolog om det var nødvendig eller ikke.

Dette tar jeg ut fra hva klinikken sa, dette var deres forslag for å se om det kunne bli en graviditet. Har hatt tre innsett nå med to positive tester. Den ene en kjemisk og den andre med mye opp og ned på hcg som varte i fem uker før det endelig var over.

sandy - 31 - nr.1 - Porsgrunn - Forsøk nr2 - menopur 150,bemfola 300, fyremadel og ovitrelle - 23/04 - innsett uke 18?

Melder meg på her siden jeg går Over i mai på denne runden. Er i gang med stimu nå. Spent på ul på fredag. Håper på en god del follikler og egg! :shy: Har ikke fått noen på frys første 2 forsøk så..

Siden vi tross alt har kommet til 5. april:hilarious: så synes jeg det var på tide med en mai-gruppe å henge i :love7 Prøver å få ventetiden til å gå :bounce

Skriv inn din status sånn:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING:
Sofia87 - 35 - B1 - Hausken - 1. IUI privat (etter 5 innsett og 3 IUI) - Ovitrelle + Cyclogest - ca uke 18

Høsteple - 32- b1 - Spiren- innsett 11 fra 4. uttak - prednisolon cyclogest albyl e klexane estradot - innsett ca 20 mai.

Persefone - 36 - B2 - Riksen - 2. søskenforsøk (etter 2 avbrutte) - lang protokoll - uttak uke 20

VenterPåStorken - 35 - B1 - Riksen - 3. ICSI - lang protokoll - uttak uke 18

Casewnuddå - b3 - 37 - innsett i styrt syklus, midten av mai - Innsett nr 7

SommerSolsikke - 32 - B2 - Haukeland - 1. ICSI - kort protokoll - uttak uke 20

Mera893 - 28 - B1 - Porsgrunn - ICSI - kort protokoll - uttak nr.2 ca. uke 22

Batterybarn - 26 - B1 - Porsgrunn - 2icsi/ Første fryseforsøk - Styrt syklus - Innsett i ca uke 21/22

Nenne - 35 - Hausken - kort protokoll (progynova, Gonal-f, Cetrotide, Klexane mm)

Beadybird - 38 år - forsøk 2, Porsgrunn - lang protokoll, innsett i starten (?) av mai.

sandy - 31 - nr.1 - Porsgrunn - Forsøk nr2 - menopur 150,bemfola 300, fyremadel og ovitrelle - 23/04 - innsett uke 18?

STIMULERER:
Sommerfuglen89 - 32 - B2 (1) - Porsgrunn- 1. fryseforsøk - Synarela/progynova/cyclogest - Innsett i uke 18

RUGER:

TOTALFRYS:

GRAVID
Rainbowdash ~ 41~ utlandet ~1.embryodonasjon,fryseforsøk ~ Progynova, Albyl-E, Utrogestan ~ startet 03.april

AVBRUTT

IKKE GRAVID
Jeg kan godt settes på «stimulerer» Sofia87! :)

Jeg var hos gynekologen og fikk utført scratching denne uken. Jeg vet egentlig ikke så mye, så om noen vet mer; hyl ut!

De skrapte litt inni livmoren min i slimhinnen, det skal aktivisere livmoren til å fikse seg selv og bli mer mottakelig for et embryo som fester seg.
Dette skjønner jeg egentlig ikke helt da jeg skal ha en mens før jeg setter inn i neste syklus, blir vel da en ny slimhinne? Eller? :wacky:
Det skulle gjøres på dag 18-20 ( jeg har som regel 26 dagers syklus) på meg.

Kan se ut som det er lite dokumentert effekt på dette når jeg googler, noen plasser står det at det blir garantert suksess mens andre plasser at det bare er tull.
Men prøver alt nå… :)

Assisted hatching var at embryologen skulle lage et lite hakk i blastoen så det lettere skulle kunne feste seg.
Dette fordi det av og til kunne være et litt hardt skall rundt blastoen etter det hadde vært fryst.
Dette ble vurdert dagen for innsett av en embryolog om det var nødvendig eller ikke.

Dette tar jeg ut fra hva klinikken sa, dette var deres forslag for å se om det kunne bli en graviditet. Har hatt tre innsett nå med to positive tester. Den ene en kjemisk og den andre med mye opp og ned på hcg som varte i fem uker før det endelig var over.
Håper virkelig dette gjør susen for deg! :)

hjelp!!! hvor nøye er det om sprøytene settes akkurat samme tidspunkt hver dag? jeg skal ta mellom 16-18. har pleid å ta ca. 18.00. men mannen min er litt forsinka hjem og jeg tør ikke sette de selv. gjør det noe om jeg setter den 10 min eller 15 min over 18 liksom?

hjelp!!! hvor nøye er det om sprøytene settes akkurat samme tidspunkt hver dag? jeg skal ta mellom 16-18. har pleid å ta ca. 18.00. men mannen min er litt forsinka hjem og jeg tør ikke sette de selv. gjør det noe om jeg setter den 10 min eller 15 min over 18 liksom?
@Litjmora

Det går helt fint, det er et par timers slingringsmonn :)

Det går helt fint, det er et par timers slingringsmonn :)
et par timer!? da jeg begynte spurte jeg om det gjorde noe at jeg tok den 4 den ene dagen og 6 den andre dagen fordi det passa bedre med jobbtiden og sånn og da sa de nei. at jeg skulle ta den til samme tid hver dag. :eek:

et par timer!? da jeg begynte spurte jeg om det gjorde noe at jeg tok den 4 den ene dagen og 6 den andre dagen fordi det passa bedre med jobbtiden og sånn og da sa de nei. at jeg skulle ta den til samme tid hver dag. :eek:
Okei, jeg var kanskje litt diffus. Den sprøyta for å hindre eggløsning, gjerne cetrotide eller fyremadel, må tas til samme tid hver dag. Sprøyten med hormonstimulerende kan forskyves noen timer, det går helt fint. Om de sa nei til dette, vil jeg tro er fordi det er enklest for pasienten og for klinikken å gi et enkelt svar at "skal tas til samme tid hver dag".

Okei, jeg var kanskje litt diffus. Den sprøyta for å hindre eggløsning, gjerne cetrotide eller fyremadel, må tas til samme tid hver dag. Sprøyten med hormonstimulerende kan forskyves noen timer, det går helt fint. Om de sa nei til dette, vil jeg tro er fordi det er enklest for pasienten og for klinikken å gi et enkelt svar at "skal tas til samme tid hver dag".
Okei takk! Jeg er på fyreemadel nå så da er det best å holde seg til planen. Men ja jeg skjønner jo at det må være en slags sikkerhets margin der… :rolleyes:

Jeg klarer ikke… blir så skjelven og rar :nailbiting: men jeg burde lære meg det ja..
Skjønner godt du ikke orker sette den på deg selv. Etter godt over 150 sprøyter de siste to årene har jeg fortsatt problemer med å sette enkelte sprøyter. :nailbiting: Skikkelig pysete, men blir så uvel av det. Særlig om det ee Fyremadel eller Fragmin som er så «seige» å få inn. :confused:

Skjønner godt du ikke orker sette den på deg selv. Etter godt over 150 sprøyter de siste to årene har jeg fortsatt problemer med å sette enkelte sprøyter. :nailbiting: Skikkelig pysete, men blir så uvel av det. Særlig om det ee Fyremadel eller Fragmin som er så «seige» å få inn. :confused:
Åj har du hatt så mange! Dere er så flinke og råe her inne. Det at dere holder ut og ordner selv. Det var godt å høre på en måte at du også syns det er vanskelig:shy: Har alliert med med en venninne hvis det blir krise en dag og jeg må ha hjelp og støtte. Kanskje jeg tar en av de 3 da. Blir så uvanlig pysete for å være meg. Er egentlig ganske tøff :D jeg tar fyremadel, menopur og bemfola på en gang. Syns egentlig bare den ferdig fylte pennen med bemfola er den som virker lett å sette for den har sååå tynn nål. Kjennes nesten ikke. Så måtte begynt med den i såfall. :rolleyes:

God natt girls. :Heartpink

Ehm, på forhånd beklager ikke fullt så freshe detaljer..skulle bare på do, tørket meg og ut kom helt ville mengder med det som så ut som eggløsningsslim o_O Kan ikke huske dette fra sist (?) Googlet kjapt og ser at andre har opplevd noe av det samme, men altså..virkelig koko mengder. Er dette som det skal? :eek:

Back
Topp