Vi håper jo selvsagt på masse fine egg og innsett før sommeren. MEEEEN, alt er så utrolig usikkert. Etter MA i desember, så tenker jeg at det er større risiko for at det skjer igjen(?) også har vi egentlig planlagt en tur til Gran Canaria der mamma'n min bor, som vi ikke har sett siden 2018, av helsemessige årsaker er ikke mamma klar til å sette seg på et fly opp hit. Endelig er pandemien såpass i sjakk at alt er fritt frem. Men skulle vi fått innsett før sommeren og det ville resultert i graviditet så faller turen innenfor første trimester. Det sies at risikoen er større for at noe går galt det første trimesteret, og risiko øker med flyvninger, men er det snakk om 0.2% større risiko, eller er det snakk om 20-70% større risiko?
Noen som vet?
Hva ville dere gjort?
Jeg googlet det i går ettersom jeg er svært så sugen på en liten ferie. Syns ikke det står noen tydelige anbefalinger noe sted, men leste blant annet at det er en ørliten økt sjanse for blødninger/komplikasjoner/abort. Særlig om man har en eller flere aborter bak seg allerede. Ettersom jeg er en av dem, landet jeg på at den ferien bare får være for nå. Selv med mikroskopiske sjanser for at ting går galt grunnet flyturen.