Mai 2022

Blir så stresset… Fikk beskjed fra klinikken å ta eggløsningstester på morgenen. Tok i går tidlig som var negativ. Greide ikke å unngå å ta i går kveld og den var positiv. Test idag tidlig var negativ igjen.
Skal ikke ta Gonal F etter positiv eggløsningstest. Så jeg har ikke tatt idag. Men er så redd for å gjøre feil. Har kontaktet klinikken, og spl skulle ringe meg opp..

Blir så stresset… Fikk beskjed fra klinikken å ta eggløsningstester på morgenen. Tok i går tidlig som var negativ. Greide ikke å unngå å ta i går kveld og den var positiv. Test idag tidlig var negativ igjen.
Skal ikke ta Gonal F etter positiv eggløsningstest. Så jeg har ikke tatt idag. Men er så redd for å gjøre feil. Har kontaktet klinikken, og spl skulle ringe meg opp..
Hvordan går det med deg? Fått noen gode svar fra klinikken?

Hvordan går det med deg? Fått noen gode svar fra klinikken?

De regner eggløsning fra i går. Tenker den fort kunne ha gått uten å blitt oppdaga men heldigvis sjekka jeg en ekstra gang:notworthy
Så nå er Ovitrelle satt, og innsett av fryse blastocytt på mandag:Heartred

Cd14 og fortsatt negativ eggløsningstest. Noen som vet om klinikkene er åpne for innsett 17. mai? Forventer det ikke, men mange plasser er jo dette i endring...

Jeg antar at dette varierer fra klinikk til klinikk, men jeg lå an til uttak 17. mai selv, ved Riksen. Fikk da opplyst at de prøver å unngå slike dager, men at det gjøres i noen tilfeller. Sender deg ellers varme tanker. Jeg skjønner så godt at det er tungt å gå inn i denne berg- og dalbane, og alle bekymringene til hvert steg i prosessen, enda en gang etter en så ufattelig lang vei. Du er så sterk! Jeg håper inderlig at dere får ønsket deres oppfylt. ❤️

Jeg må bare tømme hjertet mitt :( vi har hatt prøvepause siden aborten i januar/februar engang. Det har gått så bra og vi har slappet av og kunne vært oss selv, som mann og kone ikke mislykkede prøverørpasienter.

Nå er jeg inne i det samme tankekjøret og katastrofetankene om at el uteblir eller faller på feil dag osv osv. Det er så sykt slitsomt.

I dag for tre år siden var første uttak, fikk opp et fint minne på snapchat.

Måtte bare syte litt. Skummelt hvordan dette var som å skru på en bryter. Gleder meg så veldig til å bli ferdig med dette marerittet, uansett hvordan det ender...
Kjære fine, tøffe sterke deg :Heartred
Sender deg mange gode styrkeklemmer, er så beundret over at du fortsatt står oppreist etter alt dere har vært igjennom. Håper så inderlig at det snart blir full klaff for dere og at dere snart får den skatten dere drømmer om:Heartred

Ul i dag, slimhinnen var bare 6mm og hadde to store folklier på 20mm (usikker på de burde være der?).
Fikk litt vondt i magen nå mens jeg venter på tilbakemelding fra klinikken om hva som skjer videre.
Noen som har hatt tynn slimhinne her inne og hva var veien videre?

Ul i dag, slimhinnen var bare 6mm og hadde to store folklier på 20mm (usikker på de burde være der?).
Fikk litt vondt i magen nå mens jeg venter på tilbakemelding fra klinikken om hva som skjer videre.
Noen som har hatt tynn slimhinne her inne og hva var veien videre?
Jeg slet ofte med litt smal slimhinne, og i begynnelsen fikk jeg flere innsett avbrutt pga det. Så begynte st Olavs å godta innsett på slimhinne så lenge den var over 5.5 ca, det var visst ikke kliniske forskjeller på antall graviditeter på slimhinne fra 6 mm og opp. De godtok 5.5 fordi hinnen alltid ville vokse litt til før innsett. For min del har jeg hatt fryseinnsett 7 ggr i naturlig syklus og bare en gang har hinnen vært over 7 mm, gravid på 5 av innsettene. Fot min del har det mao funket fint selv om den har vært litt for smal. Håper det ordner seg for deg!

Boooooyah! Det hjelper å drukne sine sorger i tårer og ord på babyverden - fikk nettopp nå positiv eggløsningstest! :woot::wav håper veldig at spiren godtar den selv om den ikke er på morgenurin, frykter at de ikke er åpen 17 mai, men det finner jeg ut av i morgen. Det er en stor personlig glede uansett, dette betyr at kroppen er mer i rute igjen etter sist abort.

Kjære fine, tøffe sterke deg :Heartred
Sender deg mange gode styrkeklemmer, er så beundret over at du fortsatt står oppreist etter alt dere har vært igjennom. Håper så inderlig at det snart blir full klaff for dere og at dere snart får den skatten dere drømmer om:Heartred
Takk, likeså ❤️ bra man ikke vet hvordan ting blir på forhånd :)

Jeg antar at dette varierer fra klinikk til klinikk, men jeg lå an til uttak 17. mai selv, ved Riksen. Fikk da opplyst at de prøver å unngå slike dager, men at det gjøres i noen tilfeller. Sender deg ellers varme tanker. Jeg skjønner så godt at det er tungt å gå inn i denne berg- og dalbane, og alle bekymringene til hvert steg i prosessen, enda en gang etter en så ufattelig lang vei. Du er så sterk! Jeg håper inderlig at dere får ønsket deres oppfylt. ❤️
Spennende! Takk for svar ❤️ alt skal finjusteres i denne prosessen, det er så mye å tenke på!

Boooooyah! Det hjelper å drukne sine sorger i tårer og ord på babyverden - fikk nettopp nå positiv eggløsningstest! :woot::wav håper veldig at spiren godtar den selv om den ikke er på morgenurin, frykter at de ikke er åpen 17 mai, men det finner jeg ut av i morgen. Det er en stor personlig glede uansett, dette betyr at kroppen er mer i rute igjen etter sist abort.
Hurra!! :smiley-bounce015

Jeg slet ofte med litt smal slimhinne, og i begynnelsen fikk jeg flere innsett avbrutt pga det. Så begynte st Olavs å godta innsett på slimhinne så lenge den var over 5.5 ca, det var visst ikke kliniske forskjeller på antall graviditeter på slimhinne fra 6 mm og opp. De godtok 5.5 fordi hinnen alltid ville vokse litt til før innsett. For min del har jeg hatt fryseinnsett 7 ggr i naturlig syklus og bare en gang har hinnen vært over 7 mm, gravid på 5 av innsettene. Fot min del har det mao funket fint selv om den har vært litt for smal. Håper det ordner seg for deg!
Takk for et betryggende svar :) Skal ta ny ul etter helgen og sjekke ståa da!
Og knallkjekt med positiv test for deg nå :happy093.

De regner eggløsning fra i går. Tenker den fort kunne ha gått uten å blitt oppdaga men heldigvis sjekka jeg en ekstra gang:notworthy
Så nå er Ovitrelle satt, og innsett av fryse blastocytt på mandag:Heartred

Så godt at du testet og spennende med innsett på mandag :love7 Kan jeg spørre - hvis du vet - hvorfor du skal sette Ovitrelle selv om du hadde eggløsning i går?

Jeg har selv vært veldig usikker på om EL kom til å krasje med 17. mai, men siden jeg ikke testet pos på EL i morges har jeg fått beskjed om å sette Ovitrelle i kveld med innsett ons. 18. mai. Men jeg har ikke testet mer ila. dagen - og heller ikke fått beskjed om å gjøre det..

Sitter plutselig og lurer på alt mulig rart med denne rugingen.. Når skjønner kroppen at det er noe på gang? Hvis den i det hele tatt gjør det? Og hvor fort begynner hcg å produseres? Er det kun fra da det har festet seg? Hilsen undrende :rolleyes:

Så godt at du testet og spennende med innsett på mandag :love7 Kan jeg spørre - hvis du vet - hvorfor du skal sette Ovitrelle selv om du hadde eggløsning i går?

Jeg har selv vært veldig usikker på om EL kom til å krasje med 17. mai, men siden jeg ikke testet pos på EL i morges har jeg fått beskjed om å sette Ovitrelle i kveld med innsett ons. 18. mai. Men jeg har ikke testet mer ila. dagen - og heller ikke fått beskjed om å gjøre det..

For å være ærlig er jeg litt usikker. Men har PCOS med svært lange sykluser så kanskje for å sikre eggløsningen går som den skal. Tror også at det hadde en gunstig effekt ifht innsett med at det er hcg( men jeg er usikker).

Er det noen som kan hjelpe meg med dette Helfostyret? Skal erklæring fra lege bare sendes avgårde først, og så sender man søknad om stønad etter at egenandelstaket er nådd?

Er det noen som kan hjelpe meg med dette Helfostyret? Skal erklæring fra lege bare sendes avgårde først, og så sender man søknad om stønad etter at egenandelstaket er nådd?

Lurer på det samme. fikk legeerklæring ved begge innsettene hvor det også var avkrysset hvilket forsøk vi var på, og nå sitter jeg med kvitteringer a mange tusen på andre forsøk, men ikke noe legeerklæring xD I'm confused. Veldig glad jeg ikke jobber i disse instansene med allskens skjemaer og tolkninger :facepalm: Mer enn nok det jeg må sette meg inn i på denne siden. :shy:

Vi håper jo selvsagt på masse fine egg og innsett før sommeren. MEEEEN, alt er så utrolig usikkert. Etter MA i desember, så tenker jeg at det er større risiko for at det skjer igjen(?) også har vi egentlig planlagt en tur til Gran Canaria der mamma'n min bor, som vi ikke har sett siden 2018, av helsemessige årsaker er ikke mamma klar til å sette seg på et fly opp hit. Endelig er pandemien såpass i sjakk at alt er fritt frem. Men skulle vi fått innsett før sommeren og det ville resultert i graviditet så faller turen innenfor første trimester. Det sies at risikoen er større for at noe går galt det første trimesteret, og risiko øker med flyvninger, men er det snakk om 0.2% større risiko, eller er det snakk om 20-70% større risiko?

Noen som vet?

Hva ville dere gjort?

Back
Topp