Mai 2022

Avbrutt… og føler overhodet ikke jeg blir hørt eller tatt på alvor av klinikken. Var forberedet på avbrutt forsøk men veldig lei meg over hva som ble sagt i samtale med legen:crybaby2 Kjenner meg bare så motløs og har lyst å gi opp. Dette skulle liksom være redningen vår for å holde ut all ventingen i Porsgrunn, men nå sliter jeg med å ha tillit :crybaby2p

Avbrutt… og føler overhodet ikke jeg blir hørt eller tatt på alvor av klinikken. Var forberedet på avbrutt forsøk men veldig lei meg over hva som ble sagt i samtale med legen:crybaby2 Kjenner meg bare så motløs og har lyst å gi opp. Dette skulle liksom være redningen vår for å holde ut all ventingen i Porsgrunn, men nå sliter jeg med å ha tillit :crybaby2p
Faen altså, blir skikkelig sint når jeg leser dette. Du er verdt mer enn den legen. Stor klem!

Så utrolig leit! Jeg føler med deg.

Faen altså, blir skikkelig sint når jeg leser dette. Du er verdt mer enn den legen. Stor klem!
Takk:Heartred Hun mente at problemet vårt er at jeg har manglende eggløsning, og at det er derfor vi ikke har blitt gravide. Prøvde igjen å forklare at vi kan ikke klare å bli gravide når mannen min ikke får utløsning ved samleie. Uten sæd - ingen graviditet. Men da hadde visst jeg ikke eggløsning, og det er problemet vårt.. Dette er første gang at eggløsning er sååå sein /ikke kommer…
nå har vi vært til behandling i Porsgrunn i TO år hvor eggløsningene mine er nøye fulgt med og syklusene mine er på 28-30 dager. Aldri har det skjedd at jeg ikke har hatt eggløsning. Kjenner bare jeg blir så sinna og lei meg når noen kan påstå dette. Trodde virkelig ting skulle være bedre privat så nå etter dette har jeg mistet helt motet. :sad010

Takk:Heartred Hun mente at problemet vårt er at jeg har manglende eggløsning, og at det er derfor vi ikke har blitt gravide. Prøvde igjen å forklare at vi kan ikke klare å bli gravide når mannen min ikke får utløsning ved samleie. Uten sæd - ingen graviditet. Men da hadde visst jeg ikke eggløsning, og det er problemet vårt.. Dette er første gang at eggløsning er sååå sein /ikke kommer…
nå har vi vært til behandling i Porsgrunn i TO år hvor eggløsningene mine er nøye fulgt med og syklusene mine er på 28-30 dager. Aldri har det skjedd at jeg ikke har hatt eggløsning. Kjenner bare jeg blir så sinna og lei meg når noen kan påstå dette. Trodde virkelig ting skulle være bedre privat så nå etter dette har jeg mistet helt motet. :sad010
Jeg trodde også at "alt" ville være bedre privat og at de ville være så mye mer løsningsorientert, men det vil jeg altså påstå ikke er riktig! Noe jeg synes er fælt siden de tar seg veldig godt betalt:p
Veldig kjipt å bli møtt av noen så påståelig, og uten å prøve å komme med en løsning engang??? Det er heller ikke rart at drt kommer en syklus uten eggløsning etter all behandling dere har vært gjennom, det burde sa legen vite.

Skjønner godt du er frustrert!

Da sitter jeg og venter på egguttak. Hadde fæl opplevelse sist og mannen fikk ikke være med. Min lille trøst i dag var at jeg ikke måtte gjøre dette alene igjen, men her er jeg, mutters alene! Det kan så klart ses på som et kjempe luksusproblem, men at de ikke en gang kan si i fra på forhånd så man er mentalt forberedt! «Det tar jo ikke så lang tid» sa sykepleieren. Som om det er tiden det er snakk om :bored:

Last edited:
Da sitter jeg og venter på egguttak. Hadde fæl opplevelse sist og mannen fikk ikke være med. Min lille trøst i dag var at jeg ikke måtte gjøre dette alene igjen, men her er jeg, mutters alene! Det kan så klart ses på som et kjempe luksusproblem, men at de ikke en gang kan si i fra på forhånd så man er mentalt forberedt! «Det tar jo ikke så lang tid» sa sykepleieren. Som om det er tiden det er snakk om :bored:
Hvis det er noen trøst så er den nye legen Adrian kjempe flink! Masse lykke til:Heartpink

Huff tenker på deg!:Heartpink

Tenker på deg @Sofia87 :( Stor stor klem

Da ruger jeg endelig! :shy:
Alle 3 eggene var befruktet og er fortsatt fine.
Jeg fikk satt inn 2 idag, fordi jeg har lave reserver. Så nå er vi veldig spente!

Jeg skulle så veldig ønske at man mitt oppi en allerede vanskelig prosess, i det minste kan bli møtt med mer forståelse og med både evne og vilje til å virkelig lytte. Blir fortsatt overrasket over at mange leger og annen helsepersonell ikke har fått med seg hvor grunnleggende viktig det er, både for den psykiske og fysiske helsen. Håper du har gode mennesker rundt deg som kan ivareta deg litt ekstra nå, sånn at kropp og topp får noen å lene seg på til de vanskelige følelsene kommer litt på avstand. Ikke minst, at du klarer å nullstille deg etterhvert og finne troen på nytt. Tipper vi her inne har troen for deg i mellomtiden, alle som en :Heartbigred

Tenker på deg! Blytungt opplegg dette - og skjønner såå godt at du sliter med tilliten til klinikken din. Håper du kan få tatt en skikkelig prat med de på et tidspunkt - og forhåpentligvis bli møtt på en annen måte:love2 Neste stopp Porsgrunn i juni da? Krysser fingrene for deg!

Skal ha fryseforsøk. Går på Gonal F 50 IE og skal ha såkalt naturlig syklus. Sist tirsdag var CD 10, og var da på UL. Da var det bare en follikkel som var 10 mm og slimhinnen 5 mm. Økt da på Gonal til 75 IE, og skal til ny UL mandag 9/5. Det som nå har gitt meg hodebry er at jeg hadde eggløsningsslim 4-5/5 og ikke idag. Kan jeg alt ha hatt eggløsning eller er der medisinen som gjør det? Noen som har opplevd det samme?

Skal ha fryseforsøk. Går på Gonal F 50 IE og skal ha såkalt naturlig syklus. Sist tirsdag var CD 10, og var da på UL. Da var det bare en follikkel som var 10 mm og slimhinnen 5 mm. Økt da på Gonal til 75 IE, og skal til ny UL mandag 9/5. Det som nå har gitt meg hodebry er at jeg hadde eggløsningsslim 4-5/5 og ikke idag. Kan jeg alt ha hatt eggløsning eller er der medisinen som gjør det? Noen som har opplevd det samme?
Kan jeg spørre hvorfor du skal ta sprøyter når du skal ha naturlig syklus? ❤️

Jeg opplevde noe lignende på forrige forsøk, det var ferskforsøk og jeg brukte Menopur. Men fikk mye EL-slim og var redd jeg hadde hatt eggløsning før jeg skulle. Da gikk jeg samtidig på Synarela som skal hindre eggløsning, så det hadde vært lite sannsynlig. Jeg fikk IKKE eggløsning før jeg skulle (etter Ovitrelle) :)

Vet ikke om det blir rett å kalle det naturlig. Men skal ha eggløsning ‘naturlig’ før innsett. Har nok noe med at jeg ha pcos.
Ah, jeg hadde naturlig syklus fryst i januar, brukte bare cyclogest piller, men jeg har regelmessig mens osv selv om jeg har pcos

Hva er det jeg leser? Kjære Sofia, dette var utrolig provoserende! Det virker jo som de ikke har hørt etter i det hele tatt i møte med deg? Sånn skal det ikke være. Helsepersonell skal være eksperter på det medisinske, men ingen kjenner din egen sykehistorie og kropp bedre enn deg. Håper du slipper å oppleve noe sånt igjen! Stor klem til sterke, fine deg!

Back
Topp