MA 12+6 (8+4)

Takk! Jeg håper også det snart gir seg. :)

Hyggelig at du følger med på meg. Det har ikke skjedd så mye spennende enda, bare at tiden går, og det er jo veldig bra. Så håper jeg 2. trimester blir bedre for meg. Og håper du flytter fra FS snart. Sniker på deg. ;)
Håper jeg også det blir for deg.
Gru gleder meg til testing for å se om crinone funker, skal uansett prøve det 6 pp'r :)
 
Håper jeg også det blir for deg.
Gru gleder meg til testing for å se om crinone funker, skal uansett prøve det 6 pp'r :)

Håper du slipper å teste det 6 pp'er før du får full klaff. Håper egentlig det går fort jeg, sånn som for meg. ;) Jeg kjeder meg jo så da kan jeg like gjerne bruke tiden på å være super-optimistisk for tempegjengen. Sender babystøv og krysser fingrene og forsøker med litt baby-magi (kanskje jeg kan trylle). :p
 
Håper du slipper å teste det 6 pp'er før du får full klaff. Håper egentlig det går fort jeg, sånn som for meg. ;) Jeg kjeder meg jo så da kan jeg like gjerne bruke tiden på å være super-optimistisk for tempegjengen. Sender babystøv og krysser fingrene og forsøker med litt baby-magi. :p
Vi tar imot med åpne armer :D
 
11+0 - ny rapport

- Termin:
25. august 2014
- På vei: 11 + 0
- Måned: 3. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 206 dager
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: legetime 6. februar, 1. kontroll. Har vært hos lege pga. sykemelding, og går til jordmor for akupunktur for kvalmen.
- Ultralyd: 12. februar, tidlig ultralyd privat
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, jeg vil gjerne over i 2. trimester og forhåpentligvis få mindre symptomer
- Nye innkjøp: Ingen
- Utstyr så langt: Ingenting enda, regner med å få ganske mye i arv og gaver
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Planlegger å melde meg på gravid-yoga kurs med oppstart rundt påsketider
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 3,0 kg. Vekten har gått opp den siste uken.
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes i løpet av våren
- Matkick: Ingenting spesielt.
- Plager: Kvalme og vond smak i munnen en god del gjennom dagen, oppblåst mage med mye luft, trøtt og ømme pupper. Har ikke kastet opp på flere dager nå, og kvalmen er ikke lenger ekstrem og hele døgnet. Føler meg i bedre form igjen.
- Humør: Bedre humør, siden kvalmen er mindre og jeg føler meg litt bedre. Håper nå å kunne begynne på jobb igjen, delvis, og at jeg kan få være litt i fysisk aktivitet da kroppen min har forfalt etter at jeg har vært sengeliggende i nesten 1,5 måned.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 166 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Crinone, men nå kun annenhver dag. Nedtrapping før avslutning.
- Tilskudd: Folat, multivitaminer og omega-3 kapsler.
- Sykemeldt: 100 % sykemeldt siden juleferien. Har fått diagnosen hyperemesis gravidarum/ekstrem svangerskapskvalme. Føler meg bedre nå, og håper jeg kan få begynne å jobbe neste uke, kanskje 50 %.
 
Ååå, så godt å lese at du er blitt bedre! Nå ble jeg glad:))! Har heller ikke kastet opp på noen dager, men er desto mer (!!!) kvalm! Håper jeg følger etter deg og blir bedre snart<3
 
Ååå, så godt å lese at du er blitt bedre! Nå ble jeg glad:))! Har heller ikke kastet opp på noen dager, men er desto mer (!!!) kvalm! Håper jeg følger etter deg og blir bedre snart<3

Jeg tror akupunktur fungerer for meg. :) Håper du også blir bedre, det er helt fantastisk. Tenk at du kan glede deg for meg når du er superkvalm fortsatt selv, jeg håper du blir mindre kvalm du og.
 
Så godt å lese at du har blitt litt bedre i formen ^^

:) Takk for hilsen, jeg har en veldig fin fredag siden jeg er i bedre form. Det er godt at det har begynt å snu. Spent på grafen din nå jeg.
 
Jeg tror akupunktur fungerer for meg. :) Håper du også blir bedre, det er helt fantastisk. Tenk at du kan glede deg for meg når du er superkvalm fortsatt selv, jeg håper du blir mindre kvalm du og.
Gleder meg til å kunne bevege meg mer å være sosial, ikke minst føle ordentlig sult igjen, og nyte mat:) jeg tar og akupunktur! Gjort det to ganger nå, en gang i uken. Hvor mange ganger var du før du merket bedring? Og hvor stakk hun nåler på deg? Jeg håper det virker her og, fikk høre jeg kanskje måtte være litt tålmodig bare:) så deilig at du tenker på at du kan jobbe igjen-DA føler man seg fin;) veldig glad på dine vegne!
 
Gleder meg til å kunne bevege meg mer å være sosial, ikke minst føle ordentlig sult igjen, og nyte mat:) jeg tar og akupunktur! Gjort det to ganger nå, en gang i uken. Hvor mange ganger var du før du merket bedring? Og hvor stakk hun nåler på deg? Jeg håper det virker her og, fikk høre jeg kanskje måtte være litt tålmodig bare:) så deilig at du tenker på at du kan jobbe igjen-DA føler man seg fin;) veldig glad på dine vegne!

Jeg gleder meg også til å kunne være sosial igjen og til å ha vanlig matlyst og jeg gleder meg til å trene. Jeg føler meg så slapp og daff i kroppen nå. :p

Det ble bedre etter andre gang som var i forrige uke, da gikk det noen dager så kastet jeg opp sjeldnere, men det var etter tredje gang (starten av denne uken) at jeg begynte å føle meg bedre. Så jeg trodde ikke ordentlig på det før nå etter tredje gang. Så nå fortsetter vi en stund til så jeg ikke skal bli dårlig igjen, hvis det virkelig er effekt av akupunktur som hjelper nå.

Jeg har ikke tenkt på jobb før nå nei, men må kanskje begynne med noen få timer på slutten av dagen. Så det blir en liten prosent. For jeg blir raskt utslitt nå, og hittil har jeg ikke prøvd noe som helst med kroppen utover å ligge. I dag har jeg ordnet ting i huset og handlet mat. Ingen hard aktivitet altså, men det resulterte i at jeg nå er ganske kvalm og har hodepine. Så kroppen trenger litt tid nå tror jeg.

Jeg får en nål mellom øyebrynene, den er visst for energi. Og så er det på innsiden av underarmen, noen centimeter fra håndleddet. Og to nåler på magen, rett nedenfor brystbeinet. Så er det på innsiden av føttene rett under "ankelknoken". Så er det oppå fotryggen mellom senene til storetåa og nabotåa til storetåa. Og så er det mellom de to tærne innenfor lilletåa. Så totalt er det 11 nåler, 6 punkter.

*Taster på app på mobilen*
 
Jeg gleder meg også til å kunne være sosial igjen og til å ha vanlig matlyst og jeg gleder meg til å trene. Jeg føler meg så slapp og daff i kroppen nå. :p

Det ble bedre etter andre gang som var i forrige uke, da gikk det noen dager så kastet jeg opp sjeldnere, men det var etter tredje gang (starten av denne uken) at jeg begynte å føle meg bedre. Så jeg trodde ikke ordentlig på det før nå etter tredje gang. Så nå fortsetter vi en stund til så jeg ikke skal bli dårlig igjen, hvis det virkelig er effekt av akupunktur som hjelper nå.

Jeg har ikke tenkt på jobb før nå nei, men må kanskje begynne med noen få timer på slutten av dagen. Så det blir en liten prosent. For jeg blir raskt utslitt nå, og hittil har jeg ikke prøvd noe som helst med kroppen utover å ligge. I dag har jeg ordnet ting i huset og handlet mat. Ingen hard aktivitet altså, men det resulterte i at jeg nå er ganske kvalm og har hodepine. Så kroppen trenger litt tid nå tror jeg.

Jeg får en nål mellom øyebrynene, den er visst for energi. Og så er det på innsiden av underarmen, noen centimeter fra håndleddet. Og to nåler på magen, rett nedenfor brystbeinet. Så er det på innsiden av føttene rett under "ankelknoken". Så er det oppå fotryggen mellom senene til storetåa og nabotåa til storetåa. Og så er det mellom de to tærne innenfor lilletåa. Så totalt er det 11 nåler, 6 punkter.

*Taster på app på mobilen*
Helt enig, føler kroppen er helt tom og slapp. Noe av det beste for meg er frisk luft, men orker ikke akkurat mye. Så istad kledde jeg på meg masse klær, og SATT på trappa en time. Bare for å føle at jeg fikk puste litt bedre... Har hatt en så syk dårlig dag idag, så dårlig at jeg nesten angrer på hele greia. Vil bare være meg selv igjen, ikke gravid og "syk":( bare griner! Huff! Satser på en bedre dag i morgen!

Da får du litt flere nåler enn det jeg gjør. Får en øverst på magen, på håndleddene som deg, ved knærne, og på innsiden av føttene, ved stortåa. 4 punkter og 7 nåler. Da gleder jeg meg til mandag når jeg skal for 3. Gang! Krysser alt jeg har, føler det er mitt eneste håp. Tabletter funker ikke.

Det er sååå godt å høre du blir bedre! Minner meg på at tross alt gjør de fleste det, selv om jeg er litt negativ om dagen:( fortsatt god bedring! Pass på å ikke å stresse for mye så du blir værre igjen!
 
Helt enig, føler kroppen er helt tom og slapp. Noe av det beste for meg er frisk luft, men orker ikke akkurat mye. Så istad kledde jeg på meg masse klær, og SATT på trappa en time. Bare for å føle at jeg fikk puste litt bedre... Har hatt en så syk dårlig dag idag, så dårlig at jeg nesten angrer på hele greia. Vil bare være meg selv igjen, ikke gravid og "syk":( bare griner! Huff! Satser på en bedre dag i morgen!

Da får du litt flere nåler enn det jeg gjør. Får en øverst på magen, på håndleddene som deg, ved knærne, og på innsiden av føttene, ved stortåa. 4 punkter og 7 nåler. Da gleder jeg meg til mandag når jeg skal for 3. Gang! Krysser alt jeg har, føler det er mitt eneste håp. Tabletter funker ikke.

Det er sååå godt å høre du blir bedre! Minner meg på at tross alt gjør de fleste det, selv om jeg er litt negativ om dagen:( fortsatt god bedring! Pass på å ikke å stresse for mye så du blir værre igjen!

Huff. God bedring til deg. Jeg har grått på de verste dagene, men heldigvis har jeg hele veien klart å glede meg over at det er et nytt liv i magen. Mange ganger har det vært eneste trøst. Da har jeg googlet babybilder eller sett på de små babyklærne jeg kjøpte da vi prøvde for å gi til kommende pappa sammen med positiv test. Det er jo ingenting som faktisk hjelper. Det blir bedre for de fleste innen uke 14, jeg håper at det gjelder deg og.

*Taster på app på mobilen*
 
Huff. God bedring til deg. Jeg har grått på de verste dagene, men heldigvis har jeg hele veien klart å glede meg over at det er et nytt liv i magen. Mange ganger har det vært eneste trøst. Da har jeg googlet babybilder eller sett på de små babyklærne jeg kjøpte da vi prøvde for å gi til kommende pappa sammen med positiv test. Det er jo ingenting som faktisk hjelper. Det blir bedre for de fleste innen uke 14, jeg håper at det gjelder deg og.

*Taster på app på mobilen*
Tusen hjertelig takk:)
 
Godt du føler deg litt bedre, Lykkeliten :) Snart 12 uker nå ser jeg, så da er det håp om at du blir enda bedre snart.

Jeg er foreløpig kvalmefri, men er bare 4+1 i dag, så det er tidlig enda. Nyter dagene nå i alle fall :)
 
Godt du føler deg litt bedre, Lykkeliten :) Snart 12 uker nå ser jeg, så da er det håp om at du blir enda bedre snart.

Jeg er foreløpig kvalmefri, men er bare 4+1 i dag, så det er tidlig enda. Nyter dagene nå i alle fall :)

Jeg håper også at jeg nå er i ferd med å bli litt og litt bedre. Jordmor håper jeg skal ha mer normal hverdag igjen når jeg nærmer meg 15 uker så det er målet mitt. Litt og litt bedre. :)

Nyt dagene, og kanskje du har flaks og ikke blir så kvalm denne gangen. :D Det er lov å håpe.

*Taster på app på mobilen*
 
11+4
Jeg føler endelig at tiden går. Jeg skal begynne å jobbe litt. Jeg skal på jobben i morgen og på fredag, to halve dager denne uken, så bare 20 %. :) Det føles så godt å være litt bedre.

Jeg har så lyst til å titte på barnevogn, og lurer på om mannen og jeg skal gjøre det etter ultralyden neste uke. Da har han jo uansett tatt seg fri fra jobben så hvorfor ikke stikke innom og ta en titt når vi først er ute på tur? :D

Det er så sprøtt at jeg kan kjenne toppen av livmoren nå, mannen også. Den stikker ut rett over skambeinet. Eller den stikker ikke ut enda, mage min ser helt lik ut som før jeg ble gravid, men jeg kan kjenne den når jeg presser inn med fingrene.

Jeg er utrolig spent på liv i magen. Dessuten skravlet noen her på august om at vi kommer til å ha stor mage på 17. mai så da begynte jeg å tenke på at jeg må finne en fin kjole jeg kan ha på meg, for bunaden kommer garantert ikke til å passe lenger. Jeg er jo 26+1 på 17. mai, om ikke jeg er noe justert etter ultralyd da.

Første svangerskapskontroll på torsdag. Jeg er spent på det også.
 
12+1 - ny rapport

- Termin:
25. august 2014
- På vei: 12 + 1
- Måned: 3. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 198 dager
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: jordmortime 17. februar, 2. svangerskapskontroll
- Ultralyd: 12. februar, tidlig ultralyd privat
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, jeg håper formen blir enda bedre de neste ukene, så jeg kan være i aktivitet igjen
- Nye innkjøp: Ingen
- Utstyr så langt: Ingenting enda, regner med å få ganske mye i arv og gaver
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Planlegger å melde meg på gravid-yoga kurs med oppstart rundt påsketider og vanngymkurs for gravide
- Mage: Kjenner nå livmoren tydelig over skambeinet, både når jeg ligger og står
- Vektendring: Ned 2,5 kg. Vekten har gått litt opp igjen de siste ukene.
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes i løpet av våren
- Matkick: Ingenting spesielt.
- Plager: Kvalme og vond smak i munnen en god del gjennom dagen, oppblåst mage med mye luft, trøtt og ømme pupper. Har ikke kastet opp på over en uke nå, og kvalmen er ikke lenger ekstrem og hele døgnet. Føler meg i bedre form igjen.
- Humør: Bedre humør, siden kvalmen er mindre og jeg føler meg litt bedre. Har så vidt vært litt på jobb denne uken. Jeg håper at jeg snart kan få være litt i fysisk aktivitet da kroppen min har forfalt etter at jeg har vært sengeliggende i nesten 1,5 måned. Dessverre har de første forsøkene på fysisk aktivitet resultert i at jeg føler meg fryktelig dårlig igjen etterpå.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 158 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Crinone, siste i dag!
- Tilskudd: Multivitaminer (med 0,2 mg folat) og omega-3 kapsler. Har nå sluttet med folat-tablettene.
- Sykemeldt: Neste uke er jeg sykemeldt 50 %.
 
12+3
Nå er det bare en uke igjen til 3. svangerskapsmåned er over. Da er jeg akkurat 1/3 på vei. Mannen sa her i går at "Om 8 måneder er vi foreldre", så sa jeg: "Det er vel nærmere 6 måneder nå egentlig". Da skvatt han og sa: "Går det så fort?" Hihi.. Strengt talt er det ikke 6 måneder igjen før 25. februar da, så litt tid frem til det.

Formen blir stadig litt bedre, denne uken tenkte jeg å forsøke å bruke kroppen litt mer, kanskje gå noen flere korte turer og se om det går bedre nå. Jeg har ikke helt bestemt meg, for det er så ille når jeg blir dårlig etter å ha gjort et forsøk på aktivitet, men så er det så skummelt å vite at kroppen forfaller og at alle mulige risikoer øker når jeg er i dårlig fysisk form. Jeg må vurdere det litt mer.

Ultralyd om to dager.

Skal jobbe litt denne uken også, det er bra! :)
 
Back
Topp